Maxi cosi Pebble vs Cabriofix

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door maartje84, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Is dit wat?

Vind het zo moeilijk om een keuze te maken welke autostoel we moeten aanschaffen. En wat is het verschil tussen een Cabriofix en de Pebble??

Eisen:
    - moet in een Seat passen
    - veilig
    - niet al te belachelijk duur (zie een aanbieding met het model van vorig jaar, van 230 voor 130 dus dat vind ik nog wel betaalbaar)
    - moet gewoon in de gordel passen dus zonder speciale kliksystemen.

Wat niet nodig is:
    - hoeft niet op de kinderwagen

Hebben jullie tips of adviezen waar ik op moet letten?

2. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    ikzelf heb verschillende autostoeltjes mogen testen in een grote babyzaak
    uiteindelijk daar niets gekocht maar wel genoeg info verzameld over wat er mogelijk was en wat wij wilden

toen kwamen we bij een discountwinkel waar we de be safe izi sleep konden krijgen helemaal compleet voor 170 euro
    dit is de veiligste stoel en heeeeeel simpel in de auto te zetten gordel gaat er bijna vanzelf in
    dat lukte mij bij de maxi cosi's niet

maar bij maxi cosi kan je voor de pebble en de cabrio een speciaal onderstel bijkopen waardoor je de stoel zo in de auto kan klikken

zou zeggen ga gewoon naar een grote babyzaak en laat je goed informeren en bekijk de boekjes

3. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    hee maartje ik heb zelf in een kinderwinkel gewerkt en ze allebei verkocht en het enige verschil is het uiterlijk ze zijn allebei even veilig (best getest) dus zou wel 1 van deze 2 nemen. ik ga zelf voor de cabriofix scheelt erg veel met de pebbel.

je kan ze allebei vast maken met de gordel en je kan ze eventueel allebei vast klikken op de kinderwagen, als je adapters komt van je kinderwagen.

wens je veel sucees met de keuze.

4. angel229

angel229 Niet meer actief

5. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
  6. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Tja, ik weet het verschil tussen de pebble en de cabriofix niet.
    Zelf heb ik de cabriofix en ben daar tevreden over. Voldoet aan de eisen die je noemt. Hoeft volgens jou niet op de kinderwagen te passen, maar ook daar past hij bij mij op. Ik kreeg hem overigens gratis bij m'n kinderwagen.

7. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Als je hem in de gordels doet, zou ik de maxi cosi citi kopen. Die komt namelijk voor alleen met gordels beter uit de testen dan de pebble en de cabriofix. (zowel bij de ANWB als bij de consumentenbond)

citi: 7,3
    cabriofix: 6,1
    pebble: 6,8

De cabriofix en de pebble zijn met isofix onderstel wel veiliger dan de citi, maar zonder dus niet!

Hollowglade: als je je verteld hebben dat de be safe izi sleep het veiligst is, ben je niet goed voorgelicht. Hij scoort een 6,9. Veilig, maar dus niet het best uit de testen. (6,9 is prima hoor, zo bedoel ik het niet, maar wel dat als ze je dat verteld hebben, dat die info niet klopt)

Wij hadden een cabriofix met easyfix onderstel. (8,3) Mijn broer wilde ook alleen op de gordels en hij heeft dus ook de citi gekozen voor hun zoontje.

8. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    ik heb de isofix voorin de gordels en ik ben er erg tevreden over. Gaat ook makkelijk in en uit de gordels, geen problemen mee gehad.

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Wij hadden de citi maar we wilden graag eentje die op zo'n kliksysteem kan. Dus we hebben in de aanbieding voor 130 euro de Pebble genomen. Net weer een wat nieuwer model en wat 'makkelijke' dingetjes zoals het zonnescherm dat achter ingestopt kan worden en gordels die van zichzelf afstaan en dat als je hem op de kinderwagen klikt, je de knop niet zelf hoeft vast te houden. Dat laatste vind ik wel fijn, anders sta je zo ver te bukken en tillen.

10. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij kunnen dus met onze auto ook alleen in gordel of met easybase
    isofix is in onze auto niet aanwezig
    ik heb testen onder ogen gehad op internet waar de izi sleep wel als de beste stond maar die krijg ik niet meer naar boven

iig staat ie wel boven de cabrio en pebble zonder isofix

zou je mij de linkjes van de testuitslagen kunnen sturen want ik kan de izi sleep dus nergens terug vinden

11. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

De link naar die van de ANWB staat hier al boven en die van de consumentenbond kan je alleen inzien als je lid bent.

Dat hij hoger komt dan de cabriofix en de pebble op de gordels heb ik ook staan hè.

De stoel die er het best uitkomt op alleen gordels is de Graco logico S HP. Die krijgt een 8. De Cybex Aton 2e met 7,6 en dan de maxi cosi citi 3e.

12. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Heb de Pebble met een familyfixsysteem en ik vind het ideaal. Mijn zoontje zit nu in de Pearl (gelijk bij aangeschaft). Ik zou niet zonder familyfix willen, je klikt het stoeltje of maxicosi er zo op en weer af. Plus staat gelijk goed. Ik vind het vooral met een maxicosi ideaal, omdat je die toch vaak in en uit de wagen zet/haalt.

13. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik vond het ook ideaal. Klik en klaar ben je, maar de topicstarter heeft aangegeven het stoeltje in de gordels te willen ;)

14. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij hebben de Pebble gekozen omdat wij hem super mooi vinden en hij erg makkelijk in gebruik is (vrienden van ons hebben hem een jaar en ik heb hem ook veelvuldig gebruikt als ik op hun dochtertje paste)

Hij is wel vrij duur maar ja

15. Demi

Demi Actief lid

10 jul 2006
    367
    23
    18
    Hier ook de pebble, net even wat extra pluspunten!
    Ik dacht dat de pebble ook makkelijker van het onderstel van de kinderwagen geklikt kan worden, heb gisteren even gekeken maar hoe werkt dat dan?

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Thnx!!

Ik begin nu alleen wel wat te twijfelen om er toch nog zo'n onderstel geval bij te kopen.

Wel:
    - Veiligheid

Niet:
    - Maxi cosi word alleen in auto gebruikt, niet op kinderwagen (ben een beetje boel heel erg anti om een maxi cosie te lang te gebruiken)
    - Dus Maxi cosi hoeft niet uit de auto gehaald steeds worden
    - Is best wel belachelijk duur

Ik vraag me echt af dat als je een ongeluk krijgt, of er dan echt een verschil in veiligheid is. Ik bedoel, ik snap wel dat met onderstel dat uit zo'n onderzoek het een 8puntnogwat cijfer kreeg en zonder een 7puntnogwatcijfer, maar maakt het echt echt echt verschil?? En wat maakt betekend dat verschil dan precies? Ik vind een 8puntnogwat mooier klinken dan een 7puntnogwat maar wij hebben in principe een hele veilige auto. Wij rijden in een Seat station. Laatst hadden we een leenautootje van de garage, een Japans inimini koektrommeltje uit het jaar nul en ik kan me voorstellen dat je met zo'n auto extra veiligheid nodig hebt, maar vraag me toch af hoe ontzettend in ons geval zo'n onderstel is.

Ik kan wel naar de winkel gaan om dit te gaan vragen maar in de winkel zullen ze me uiteraard sowieso proberen aan te gaan raden om een ding van 150 euro te gaan kopen, of het nu nodig is of niet ;)

Dus graag jullie visie er op ;)

PS de Pebble is besteld, manlief en ik vonden die mooier dan de cabriofix en bij de Gardo vonden we de prijs wel netjes (130 in de uitverkoop, kleurtje van vorig jaar)

17. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Wij hebben dus de cabriofix met isofix onderstel gehad. Ik vond het ideaal.

Qua veiligheid is het ook echt veel veiliger. Als je een losse maxi cosi in de gordels hebt, komt die maxi cosi bij een botsing of flink hard remmen van de bank af. Daarom moet je de beugel ook uitgeklapt hebben in de auto. Die vangt dan de maxi cosi op als hij tegen de bank klapt.

Bij een isofix systeem zit het onderstel in het chassis van de auto geklikt. Ze zitten er dus veel vaster in. Bij een ongeluk komt je stoel dan ook niet van de bank af. Dat scheelt toch weer een klap.

Met een klap vanaf de zijkant heeft de maxi cosi in de gordels ook veel meer ruimte om te schuiven. Een isofix blijft op zijn plak.

ZO is het ons uitgelegd. (en zelf ook naar gezocht op internet)

Grootste voordeel was voor ons toch echt wel het makkelijk erin en eruit halen. Met 1 klik erop en 1 handeling weer eruit. Ik heb veel rugproblemen en dan is dit toch ook echt een uitkomst.

18. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Thnx voor je berichtje.

Klinkt idd als ik het zo lees wel alsof dat dus wel echt veel veiliger is.
    Misschien klink ik nu wel echt als een vreselijk ontaarde moeder in spe ;) maar ik vind dat onderstel echt zo belachelijk duur!! Heb al op MP gekeken maar daar word ook echt de hoofdprijs gevraagd voor zo'n ding.

Zal het er nog maar eens met Maartman over hebben.

19. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
  20. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Wij hebben ze toen ook voor een hele mooie prijs weer kunnen verkopen :D Wij vonden dat met de aanschaf een fijne gedachte, dat we ze na een jaar ook weer zo kwijt zouden zijn via marktplaats.

En nogmaals, zo is het ons uitgelegd hè. Weet niet of iemand anders andere dingen gehoord heeft. Bij ons gaf het gemak de doorslag.

Deel Deze Pagina