Maxi cosi, links of rechts op de achterbank?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Puck1, 11 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Hoi dames, zoals de titel al aangeeft vroeg ik me af wat nu de beste plaats was om de maxi cosi te plaatsen. Bij ons mag ie alleen op de achterbank ivm de airbags. Ik dacht zelf achter de bestuurder omdat je je kindje dan via de spiegel goed in de gaten kan houden, maar ik ik heb ook al ergens gelezen dat je hem aan de andere kant neer moet zetten zodat je er dan onder het rijden bij kan. Lijkt me trouwens ook nog wel gevaarlijk. Waar hebben jullie de maxi cosi staan in de auto en wat zijn jullie ervaringen, ben heel benieuwd, want ik weet het niet meer. Liefs Puck.

2. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Hoi,
    bij mij stond hij op de voorstoel, maar ik had geen airbag.
    maar bij mijn man stond hij op de achterbank achter de passergiers stoel, dan kan je bij een stoplicht altijd ff een vluchtige blik op hem/haar doen,of ff snel het speentje geven....of doekje dan kan je er bij anders niet en ze kunnen als ze eenmaal goed hun hoofdje kunnen draaien jou ook iets zien....
    via je achteruitrijspiegel zie je de maxicosie niet hoor... moet je een speciale spiegel voor aanschaffen...

maar nu ik er zo overnadenk eigenlijk als je in alle auto's kijk met 1 kindje staat die altijd achter de pasagiersstoel...

succes met plaatsen,

ps oefen wel een paar keer met inzetten zonder dat de baby erin zit, is toch nog een handigheid hoor....

3. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Hoi Janette, bedankt voor je antwoord. Wij hebben idd zo'n speciale spiegel aangeschaft om goed zicht te hebben op ons kindje. Voor het gemak hebben we een easybase erbij aangeschaft, deze wordt binnenkort in de auto geplaatst zodat we daar niet mee staan te klungelen als het zover is en dan moet het plaatsen van de maxi cosi heel gemakkelijk zijn.

4. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik had mijn maxi cosi ook aan de rechterkant van de achterbank staan. Zodat ik me wel even kon omdraaien bij een stoplicht oid.

5. marilouise

marilouise Niet meer actief

Bij ons komt die straks ook aan de rechterkant op de cahterbank maar dat heeft ook nog een andere reden als er wat gebeurd onderweg wij rijden rechts van de weg en probeer je de vluchtstrook op te zoeken ( als die er is ) dan kan je alrtijd veilig bij kindje komen !

6. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik had de kleine in mijn auto voorin (omdat de gordels achterin te kort zijn :D) en in de auto van mijn vriend ALTIJD achter de bestuurder. Dat is de veiligste plaats in de auto.
    Aanrijdingen zijn meestal van rechts. En als er iets gebeurd stuur je altijd van je af, dan zit de kleine achter jou dus veiliger dan (schuin) naast jou.

Nu in de Maxi Cosi Tobi zit ze in beide auto's achter de bestuurder.

7. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    wij hadden haar voor in in onze eigen auto.. mama op de achterbank.. In de werk bus zat ze achterin, want zat airbag.. En nu zit ze achterin de grote meiden stoel (maxicosi tobi) achter de bijrijders stoel..

8. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Wij hebben de easybase achter de passagiersstoel staan. Weet eigenlijk niet waarom. Vanaf achter het stuur kan ik trouwens echt niet makkelijk bij de maxicosi komen of er even snel inkijken.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben de autostoel achter de bestuurder staan in de auto van m'n man, omdat dat de veiligste plek zou zijn.
    Dit qua aanrijdingen. Maar ook voor de afleiding, lijkt het me juist beter dat hij achter de bestuurder staat, zodat je niet telkens achterom gaat kijken.
    In mijn auto staat de stoel wel achter de bijrijder. M'n auto is te klein en m'n stoel kan niet ver genoeg naar achter als m'n dochter achter mij zit. Dus noodgedwongen.

10. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Hier stond hij achter de passagiersstoel. Ik dacht dat dat veiliger was. Als je dan geen voorrang krijgt van iemand van rechts raakt ie niet de kant van de kleine. Wel er zelf voor zorgen dat je de mensen van recht voorrang geeft.

11. misschienmama

misschienmama Niet meer actief

Ik heb hem ook achter de passagiersstoel staan, ook omdat dit meestal de kant van de stoep is als je de auto hebt geparkeerd. Lijkt me veiliger met erin en eruit halen dan aan de straatkant.

12. Carolyn

Carolyn Actief lid

2 jun 2008
    317
    0
    0
    Wij hebben de maxi cosi altijd achter de passagiersstoel met Luca babyspiegel. Ik rij in een yaris en heb vrij lange benen dus achter de bestuurdersstoel zou een beetje krap worden. Bovendien is het kind met de Luca babyspiegel uitstekend in de gaten te houden vanuit de achteruitkijk spiegel. En ook uitladen van het kindje a/d kant van de stoep is veiliger idd.

Is volgens mij een kwestie van voorkeur en wat voor je werkt. Succes ermee! ;)

13. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Nou de antwoorden verschillen dus nogal. Het heeft dus echt met je eigen voorkeur te maken. We zullen er nog eens even goed over nadenken wat voor ons nu het makkelijkst/beste is. Bedankt voor jullie antwoorden dames.

14. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Achter de passagiersstoel...in mij ogen het veiligst! Je staat aan de stoepkant...idd op de vluchtstrook hoef je kind niet langs de snelweg er uit te halen en je kan als je stilstaat even snel een speentje geven ofzo!
    Heel af en toe heeft staat hij hier op de voorste stoel...wij hebben dan ook geen airbag!
    @Kahrin...hoezo zijn de meeste aanrijdingen van rechts? Dat zou dan toch zijn als jij/wijzelf de andere auto geen voorrang geven? Of beredeneer ik nu verkeerd?

15. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    heb niet alles gelezen, dus misschien is dit al gezegd, maar in de meeste auto's kun je de airbar op de passagiersstoel uitzetten ergens in het dashboardkastje! bij onze beide auto's wel in ieder geval dus als ik straks alleen op pad ga gaat de kleine naast me en anders achterin inderdaad.

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Je moet er alleen rekening mee houden, dat als er iemand anders dan op die plaats zit, dat je de airbag dan weer wel aanzet. Want anders heb je problemen met de verzekering, als er wat gebeurd.

Verder wordt er ook altijd gezegd: Als je uit moet wijken, dan doe je dat van jezelf af... Dus is het veiliger als je kindje aan dezelfde kant zit als jij.

17. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Hier achter de passagiersstoel, maar aan de andere kant zit ook geen gordel ;)

18. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Dit is precies de reden waarom wij hem ook achter de passagiersstoel hebben staan.

19. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Dat van de vluchtstrook en langs de stoep had ik nog niet eens bedacht! Slim! Dan hebben we hem iig aan de goede kant staan.

20. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    De stoel achter de bestuurder is de veiligste plek in de auto! Voor mij ook de reden om de mc daar neer te zetten.

Enne voor wat betreft het parkeren en niet aan de straatkant de mc erin willen zetten..dat ligt er toch net aan welke kant je op geparkeerd staat lijkt me ;)

Voor wat betreft de vluchtstrook: dan haal je je kind gewoon via de andere kant van de auto eruit. Er wordt toch ook geadviseerd dat je zelf via de bijrijderskant uitstapt en niet bij de bestuurders kant.

Dat zijn m.i. allemaal geen redenen om de maxi cosi op een andere plek te zetten. Mij lijkt de enige overweging: wat is het veiligst? En niet: wat is het makkelijkst.

Deel Deze Pagina