Welke kinderstoel?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Vlerkje, 29 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Hoi allemaal,

Langzaam ben ik aan het rondkijken voor een kinderstoel, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik er weinig wijs uit word. Met welke kinderstoelen hebben jullie goede ervaringen en waarom?

Kort eisenlijstje:
    - Geen heftige kleuren
    - Niet te groot
    - Bij voorkeur niet heel veel duurder dan 120 euro

Tips, ideeen, aanraders... alles is welkom :)

2. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
  3. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.271
    2.968
    113
    Wij hebben al een aantal kinderstoelen uitgeprobeerd. En uiteindelijk blijven we bij een Tripp Trapp. Oke, wel duur maar de stoel is langer te gebruiken dan een andere kinderstoel. Meestal is het tot een jaar of 3,5-4. De tripp trapp kan zelfs nog voor mij! En hij zit lekker hoor ;)!

4. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    De TrippTrapp is gewoon een superstoel! Heb 'm zelf niet trouwens; heb de 'variant' van de Kruidvat. Erg prettig. Voor 'erbij' heb ik een kinderstoel van de Ikea, zo'n zwart/witte die je kan inklappen! Vanaf ong. 1,5 jaar zijn die echt enorm praktisch. Maar als ik echt moet kiezen, zou ik zo'n nieuwe Topmark kinderstoel willen. Daar zitten ze al vanaf een maand of 4 echt goed in (hij kan heel schuin), hij ziet er leuk uit, is stevig en praktisch.

5. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    wij hebben een chicco polly
    maar die is wel wat duurder dan jou budget maar wel al echt heel snel te gebruik omdat hij echt in ligstand kan. Kyana zat er al in toen ze een fruithappie kreeg

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik snap eerlijk gezegd niet dat mensen van de lelijke plastic kinderstoelen kopen. Dat is toch zonde van je huis? Ik heb best wel veel zorg besteed aan ons interieur en dan zou ik zo'n stoel echt vreselijk vinden...

Maar goed, hier dus een tripp trapp. Ik heb hem in de opruiming gekocht, tegelijkertijd met een hele lading andere babyspullen waardoor we een korting kreeg van ik dacht 20 procent. Zo prijzig vond ik hem dus uiteindelijk niet voor het model. Maar ik heb hem nog niet uitgeprobeerd ;) Of naja, mijn zoontje dus nog niet.

7. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Voor onze oudste dochter kochten we zo'n houten kubusstoel, zo eentje die je tot tafeltje en stoeltje kan omvormen, toen 9 jaar geleden, dachten we dat dit wel leuk en praktisch was :rolleyes:. Alleen zo'n kubusstoel is dus megalomp, past net niet onder je tafel, kortom dat ding neemt teveel plaats in. Ondertussen is hij bijna helemaal gesloopt (joepie :) ), want ook mijn zoon heeft hem gebruikt.
    Nu met de derde op komst komt er dus een nieuwe stoel - eindelijk :) - en dat wordt 100% een stokke trip trap! Waarom: hij is veilig, degelijk, handig en mooi . Neemt geen extra plaats is en kan volledig meegroeien met je kind.
    Ja goedkoop is hij niet maar 9 jaar geleden kochten we de houten kubusstoel voor een dikke 100 euro, een trip trap kost tussen de 139-145euro, die 30-40 eurootjes leg ik met veel plezier bij!
    Hier kan je trouwens de Stokke kopen aan die prijs, veel zaken vragen 180euro.

8. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Hier nog geen stoel aangeschaft, maar het staat al wel vast dat het de BLOOM wordt; wat een mooie stoel is dat!

9. Draadje

Draadje Bekend lid

1 jun 2008
    555
    0
    0
    Een goedkoper alternatief voor de Tripp Trapp is de Dan-chair http://www.pasopshop.nl/index1.html

Ik ben er zelf nog niet elke welke stoel ik wil, maar maak die beslissing ook pas als we de stoel ook daadwerkelijk nodig hebben.

10. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Tripp Trapp (via...marktplaatsss! :D)

11. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    hier ook een stokke tripp trapp.
    Heb er voor mijn zoon een en voor mijn dochter heb ik hem ook al in huis.
    Ze zijn heel prijzig maar gaan tot zeker 8 jaar mee.
    Zoals lotte al zei zitten ze erg lekker ;)
    Vooral mijn man zit er regelmatig op.

12. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Deze valt dan niet echt in het budget maar wij hebben de kinderstoel van Bloom Fresco, erge leuke stoel en bevalt goed! (alleen moeilijk te verplaatsen)
    Deze gebruiken wij straks voor de 2de en zal de 1ste gewoon een triptrap krijgen, die vind ik ook erg leuk.

13. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Bij ons in de winkel is de Stokke Tripp Trapp de nummer 1 best verkopende kinderstoel. Als een van de weinige kinderstoelen heeft hij geen eetblad erop zitten, dus je kindje zit gezellig mee aan tafel te eten en niet op een afstandje. Door het voetenplankje zo te stellen dat de voetjes plat op het oppervlak staan zitten ze meteen in een goede houding. De stoel groeit met je kindje mee, tot het uiteindelijk een gewone stoel is geworden. Dan kun je hem later eventueel nog gebruiken als bureaustoel op het kamertje. Tripp Trapp geeft 7 jaar garantie op de stoel, dat wil ook wel wat zeggen denk ik.

De Fresco Bloom is ook een hele mooie stoel, maar een beetje erg over budget. Die kun je weer vanaf de geboorte gebruiken omdat je hem plat kunt leggen en is het een soort van babysitter. Daar kunnen ze tot ongeveer 37 kilo in. Ikzelf vind hem wel heel leuk. Maar uit de reacties van de mensen: de een vind hem heel mooi en de ander vind hem helemaal niks aan. Een tussenweg hoor je bijna niet.

14. mamanu

mamanu Bekend lid

2 nov 2008
    577
    0
    0
    Heb nu een topmark stoel. Inderdaad kan deze stoel in een schuine stand worden gezet, maar ik ga binnenkort toch de tripp trapp kopen.

De topmark stoel neemt best wel wat ruimte in beslag wanneer deze is uitgeklapt. Verder vind ik bekleding niet fijn, want mijn zoontje maakt er vaak een kliederboel van en dan kan ik de bekleding weer gaan wassen. Deze wordt er ook niet mooier op van al dat wassen.
    Het lijkt mij dat je bij de tripp trapp (heb geen bekleding nodig bij deze stoel) een doekje erover kunt halen en schoon is de stoel weer. Verder leuke kleuren dus gemakkelijk aan te passen aan het interieur.

Dus de tripp trapp.

15. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Hier de chicco polly en die is uitgeklapt behoorlijk aanwezig. En ook de kleurtjes zijn niet bepaald neutraal. Maar ik ben er erg blij mee! (Kan ook in ligstand)
    Dan hebben we ook nog een Tiamo meegroeistoel, deze is nu voor Sam heel erg goed, maar te groot voor de baby's.

16. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Hier de Bloom fresco, wel duur 300 euro maak ik vind hem echt super

17. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    het is amar wat je mooi vind.
    ik vind de triptrap nu niet een schoonheidsprijs verdienen!

18. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    In welk opzicht vind jij plastic kinderstoelen zonde voor in huis?
    Ik ben van mening dat het vrij gemakkelijk is.
    Makkelijk om mee te nemen naar een camping o.i.d., of bij vrienden/familie die niets in huis hebben staan.

Ik heb er 1 van de Ikea, zo'n plastic stoeltje.
    En sinds een maand om 3 ook een andere kinderstoel erbij , net iets anders dan de TRIPP TRAPP (deze heeft een brede blad ervoor, die eraf kan).

19. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    die vind ik ook helemaal geweldig!!! En past perfect bij ons huis!

20. Merijn

Merijn Niet meer actief

Omdat het er ontzettend afgrijselijk uit ziet. Dat vind ik dus echt zonde van mijn interieur, waar zulke stoelen gewoon echt niet bij passen.

Het zal ongetwijfeld makkelijk zijn hoor. Een tripp trapp kun je inderdaad niet echt meeslepen ;)

Deel Deze Pagina