Maxi Cosi Easyfix/Easybase alleen geschikt voor Maxi Cosi?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Josien, 30 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Beste allemaal,

Ik heb best al wat topics over de Maxi Cosi Easyfix en/of Easybase gevonden, maar een ding blijft me onduidelijk. Is het op een later tijdstip als het kindje kan zitten ook mogelijk om in plaats van een Maxi Cosi een autostoeltje op dezelfde basis vast te klikken? Of is het echt alleen geschikt voor de Maxi Cosi?

Ik vind het namelijk best wel een flinke investering als het alleen maar voor de tijd is dat het kindje in de Maxi Cosi kan...

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Groetjes,
    Josien

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb een easybase en hij bevalt echt super. Maar ik heb geen idee of er ook later een autostoeltje in kan.

Ik weet wel dat je speciale autostoeltjes hebt die je op de isofix (indien die ingebouwd is in je auto) kunt bevestigen, maar deze stoeltjes zijn weer duurder als de normale type stoeltjes.

Het is inderdaad een flinke investering, maar op marktplaats worden ze vaak weer verkocht voor 80 euro, dus als je hem weer voor die prijs kan verkopen dan valt het weer mee

3. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Easybase of Easyfix is alleen geschikt voor de eerste autostoel van maxi cosi (dus de maxi cosi) de opvolgstoelen (1, 2 enz) hebben een andere bevestiging en kunnen niet op de easy base of easy fix. Bij de opvolgstoelen betaal je inderdaad gauw 100 euro meer voor een stoel met isofix. Maar ze zeggen wel dat het veiliger is bij een aanrijding omdat je het stoeltje echt aan het chasis van de auto vast maakt en niet met onderdelen van de auto (gordels).

Wij vonden het ook een te grote investering om er een aan te schaffen en op marktplaats kwam ik ze alleen maar met maxi cosi tegen en die had ik al. Wij hebben er uiteindelijk dus geen gekocht en ik moet zeggen dat ik hem ook niet mis. Met de gordels is de maxi cosi (als je lang genoege gordels hebt) makkelijk vast te zetten. Maar ik gebruik de maxi cosi niet dagelijks (meer wekelijk of 2 wekelijks) dus dat scheelt misschien ook.
    Als je dagelijks de maxi cosi in en uit de auto moet halen dan is het misschien wel de moeite waard om aan te schaffen of te zoeken op marktplaats.

4. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Wij hadden hem ook hoor en ik was er erg blij mee, heel makkelijk, maar ik gebruikte hem elke dag.

Het autostoeltje waar mano nu in zit kan er idd niet op, andere bevestiging.

5. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Je kan hem alleen gebruiken voor de maxi cosi cabriofix idd.
    De reden is simpel.
    De maxi cosi haal je uit de auto en het autostoeltje niet.

Het is voor de maxi cosi wel veel makkelijker.
    Je hoeft dan niet met gordels in de weer.
    Het is klik en rijden.
    Geen huilende babies dat je ze wakker maakt met de gordels en het gedoe.
    Plus de veiligheid (en dat vind ik persoonlijk wel erg belangrijk)

6. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    (Ik haak ook even in hoor!) Maar wat is dan nu het verschil tussen de gewone cabrio en de cabriofix?

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Dreamer Je hebt ook een isofix-systeem voor autostoeltjes. Dit is vooral handig als je twee auto's hebt en het stoeltje steeds moet verwisselen.

Naar mijn weten zijn het twee aparte systemen en kan een autostoel niet op de isofix wat bij de maxicosi hoort. Dat was ook de reden waarom wij geen isofix-systeem gekocht hebben, omdat het dan wel heel erg prijzig wordt. En de maxicosi heb je ook zo vast met de gewone autogordels, dus zonde van je geld en het is net zo veilig!

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Jippie: isofix is het systeem wat in de auto zit.
    Easyfix is het ding wat je in de auto vastklikt aan de isofix.
    En de easyfix is er dus alleen voor de maxi cosi, je kan er niet een autostoel op vastklikken.
    Je hebt ook stoeltjes die je op de isofix kan bevestigen, maar dat staat los van de easyfix.

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.044
    2.179
    113
    Brabant
    @josien, idd op de easybase/fix kan alleen de mc of iets soortgelijks, dus geen autostoeltje vanaf 9maanden, zeg maar. als je isofix hebt, kun je daar wel evt je opvolgautostoel op bevestigen. Maar.... ik vond het die 90euro meer dan waard! ideaal joh! geen gesjor etc, gewoon klik erin, vooral als het regent HEERLIJK!:)
    maar goed, dat moet je voor jezelf afwegen!

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik vond het ook helemaal waard, de comfort voor jezelf EN je beeb en de veiligheid!

Je hebt een easy base dat is als je hem met de gordel vastzet (en daarop dan de MC kan vastklikken)

en als je een auto hebt met easy fix maak je aan twee haken in je auto (isofix) vast en dat "klikt dan vast zeg maar MAAR die kan je OOK met je gordel vastzetten... (allebei zeg maar)

die laatste is het veiligst maar auto;s ouder dan 5 jaar zit het niet altijd in..

11. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Op de site van maxi-cosi staat een lijst met alle auto's die isofix hebben.
    Reuze handig!
    Wij gaan namelijk binnenkort een andere auto kopen en weten nu al dat daar dus isofix op zit.

12. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hoi hoi meiden,

Super bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat we het dan niet gaan doen. We zullen niet veel met de auto gaan reizen met onze kleine en dan vind ik het wel veel geld als het systeem alleen maar gebruikt zal worden met de Maxi Cosi, ondanks dat het me ideaal lijkt en erg handig.

Maar aangezien alles hier in de buurt te voet bereikbaar is, inclusief de familie en ik de auto onder normale omstandigheden mee naar het werk zal hebben terwijl mijn man met de kleine thuis is, denk ik dat het voor ons niet zo heel erg veel meerwaarde zal hebben.

Super bedankt voor jullie tips. Ik kon eigenlijk nergens op internet een antwoord vinden!

Liefs,
    Josien

13. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Helemaal niks. Het heet officieel Maxi cosi cabrio fix. Het word vaak afgekort tot maxi cosi cabrio. De Fix in de naam staat voor de 2 buisjes die onder de maxi cosi zitten, die buisjes gebruik je om hem op de easofix base te klikken.

Deel Deze Pagina