Ik ben gisteravond een uur aan het vechten geweest met mijn tweedehands maxi-cosi cabrio, om de bekleding eraf te krijgen. Heb het hele ding uit elkaar gehaald, maar ik kreeg de gordeltjes niet door de bekleding heen. In een nog-net-geen-woede aanval even gegoogled of ik de enige was, en gelukkig (!) waren er nog een paar meiden die er gillend gek van geworden waren! Dus... voor degenen die de bekleding nog moeten of willen gaan wassen, hier de tip van de dag: vraag: Ik wil graag weten hoe ik de bekleding in zijn geheel van de maxi cosi kan verwijderen. In het boekje staat duidelijk aangegeven hoe je het los moet maken alleen het laatste stuk aan de onderkant krijg ik niet los ivm de gordels. heeft iemand een tip? Ik hoop het want van maxi cosi nederland kan ik geen email adres of telefoonnummer vinden. antwoord: Nou, wat een gedoe zeg! Ook ik heb ontzettend lang gezocht hoe ik het laatste stukje van de bekleding los kon krijgen. Maar het klopt inderdaad, aan de onderkant is de gordel op het eind in een lus vast genaaid en deze zit (onzichtbaar) over twee haakjes geschoven. Deze schuif je er dus zo af, simpel toch?(kreun!) Wat ben ik hier lang mee bezig geweest. Heel het internet afgezocht en uiteindelijk op deze site terecht gekomen en het verlossende antwoord gevonden! Bedankt. antwoord: Ik heb hier ook even mee geworsteld. Het uiteinde van de twee gordels (dus het laatste stuk aan de onderkant) zit over twee haakjes geschoven en zit dus helemaal niet vast (dit is echter niet te zien). Je kunt het dus heel makkelijk loshalen. antwoord: Ik heb dat ook gehad ik wilde de bekleding eraf halen en kon aan de onderkant het touwtje niet loskrijgen. Het is me toch gelukt je moet de maxicosi even helemaal omdraaien en dan zie je dat de touwtjes in een soort van haakjes zitten als je een beetje aan de touwtjes trekt dan gaat er al wat los. Als je de maxicosi gewoon omdraait zie je het wel.
Goede tip! Moet heel eerlijk zeggen, iedereen is er laaiend enthousiast over die maxi cosi's en ze zullen vast goed zijn, maar voor 'ons beginnende moeders' vind ik het toch behoorlijk onhandige logge dingen en de gebruiksaanwijzing is ook niet altijd even duidelijk. Zal vast wennen bij gebruik straks, maar als ik af en toe kijk, goh hoe zou dat of dat werken kom ik er vaak ook niet echt uit.
Aaaargh! Ik heb bijna die maxicosi aan gort getrokken en wou hem zo hem raam uitkieperen, want ik zat met hetzelfde probleem. Die plaatjes in het boekje en de instructie zijn voor dat laatste stukje ook niet duidelijk. Mijn man heeft toen dat ding er uit gepulkt.
Hmm, grappig, ben dus niet de enige die de neiging had het ding het raam uit te gooien. Maar ja, schijnt toch de veiligste en beste te zijn, de tijd zal het leren.... hahahhaha. Wat helemaal handig is... dan wil je ermee 'oefenen', zet je het ding op je schoot om te kijken hoe het werk, want ja, bukken enzo wil niet meer. Zit die giga buik weer in de weg. Ja, zie dan nog maar eens dat grote ding enigszins normaal voor je te houden zodat je kan kijken hoe het werkt enzo! hahahahaha, wat een ondingen! Maar goed, zal wel goed komen als we straks 'volleerd gebruiksters' zijn!
heeeel erg bedamkt voor deze tip... Ik had hem nog nooit gewassen omdat ik hem dus niet los kreeg.... Enneh: weet je ook toevallig op hoeveel graden hij gewassen mag, want ook dat is nergens te vinden...
Ik heb handwas gekozen op mijn machine. Is volgens mij 30 graden. De bekleding ziet er op zich niet heel erg kwetsbaar uit vind ik. Even over een stoelleuning te drogen hangen en de vorm zit er ook weer goed in. Nu nog terug erop krijgen, maar dat schijnt weer supermakkelijk te gaan volgens een vriendin...
ja dat had ik ook bedacht idd.. Ga het meteen maar ff doen, kan kan ie nog drogen! nogmaals bedankt! Thomas was nogal een spuger (voordat we met jbpm door de fles zijn begonnen), dus er zitten van die gore, zuur-ruikende melk-vlekken op
Onhandig? Je zet ze in de auto, gordel erdoor en vast, je klikt het zo los. tilt het eruit en klikt het in 10 seconden op je wagen. Ik vind ze totaal niet onhandig
Bij mijn tweedehands maxicosi staat de wasinstructie op de achterkant/binnenkant van de bekleding, maar dan moet je hem wel eerst loskrijgen, anders kun je het niet zien. .