Ik ken het probleem alleen niet met onze naam maar omdat onze drie kids adhd hebben. We gaan als alles mee zit 31 juli verhuizen en moesten alvast een school zoeken. Toen ze hoorde dat mijn kids adhd hadden zeiden ze u wordt terug gebeld voor een afspraak en tot heden nog niks gehoord. Triest hoor.
maar zij hebben het volste recht om dat níet te doen en de school heeft het recht niet om ze op grond van de door hun aangedragen reden te weigeren. ik vind het persoonlijk heel erg dat je je naam veranderd, omdat andere mensen er zo raar om doen. daarmee geef je in mijn ogen die mensen min of meer gelijk en dat zou ik een belediging voor de ouder met die naam vinden.
Het is ook niet leuk. Maar door de hele maatschappij worden uitgekotst vanwege je naam is ook niet leuk.
nee, tuurlijk niet, maar waar trek je dan een grens enk ik dan!? maar goed, de ouders hebben zelf al nagedacht over welke naam ze mee geven op school en besloten dat een dergelijke school niet wenselijk is voor hun kind. ik vind het persoonlijk bewonderenswaardig dat ze niet toe hebben gegeven aan 1 persoon die er in míjn ogen rare ideeen op na houdt.
-offtopic en geheel onzinnig-Trouwens, ik als postbode kom hele mooie namen tegen : Cock de Pijper (echt waar) B.E.F.Kip, Kruishaar, Borsten hihi -offtopic en geheel onzinnig- Edit, ik vergat K.N.Oei
Jep er heerst ijn mij een woede tegen die gelovigen die doen alsof zij degene zijn die god zijn hihi Ik heb gewoon teveel hun normen en waarden moeten accepteren en respecteren terwijl zij nooit de moeite namen zich in mij te verplaatsen of uberhaupt mijn normen en waarden te accepteren.. Moet je in de Alblasserwaard gaan wonen dan snappie t t was zo erg dat ik geen gadverdamme, gedverdemme en jeetjemina mocht zeggen van hun (verbastingen van gvd en jezus mina) En toen mijn moeder met mij als 2 / 3 jarige aan de hand liep en mijn broer was 5 / 6 jaar en haar enkel verzwikte op straat liepen die 'gelovigen' aan de overkant van de straat en staken geen hand uit. En later heeft een van hun mijn vriendinnetje van 4,5 jaar aangereden op t zebrapad voor de kleuterschool! (zij had net haar kinderen afgehaald van de chr. basisschool) en haar man presteerde het om s avonds langs haar ouders te gaan om een schadevergoeding te eisen voor de zijspiegel die ze eraf had gelopen. En mijn vriendin lag met een schedelbasisfractuur in t ziekenhuis. Kan zo nog wel ff doorgaan. Gewoon zodat men begrijpt waar de ' woede' vandaan komt Dit is t laatste anders wordt men hier gek@@@
@Minime, ik begrijp nu meer wat je bedoelt. Ik ben heel makkelijk in aanpassen, ben opgegroeit in een GAT (erg gereformeerd, zwarte kouse kerk.) Zat ook op zo'n school, MOEST een lange rok aan, en we lazen iedere ochtend uit de bijbel, mocht van mijn ma nooit op straat spelen op zondag (ze respecteerde de buren). En dat terwijl ik een MOSLIM ben! Aanpassen is voor ons NOOIT een probleem geweest
1 van de dingen die ik niet begrijp is dat bijv. de Paus zich enorm druk kan maken over hoe heidens de Harry Potter boeken wel niet zijn, zich gaat bemoeien met abortuswetten aan de andere kant van de wereld enz. enz.... Terwijl de beste man met zijn organisatie jaarlijk miljoenen aidsdoden op zijn geweten heeft. Omdat condooms ook uit den boze zijn. Dit kan ik persoonlijk niet zo goed verenigen met elkaar. Swissa: Jij moet het zwaar gehad hebben..
Niets mis mee Het gaat erom dat ik ook wel eens wil zien dat men rekening houd met mijn normen en waarden als 'niet gelovige'... Zeg nog zo dat t om een GROEP gaat! en NIET om ELKE gelovige... Dit bedoel ik nou lees nou toch gewoon eens goed ik vind gewoon dat een bepaalde groep zo heftig in hun eigen wereldje geloven dat ze vergeten dat er ookmensen zijn met andere normen en waarden zijn en die moet je wederzijds respecteren en niet als eenrichtingsverkeer zien En dit is t laatste wat ik erover zeg en diegenen die t niet snappen, lees t nog maar eens
Ach ik raakte er snel aan gewend! Vond dat buiten spelen op zondag altijd wel flauw maar uit respect voor de buren deed ik het niet, en speelde ik thuis met speelgoed