matras, wie heeft er verstand van?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 31 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    We moeten een nieuw matras kopen en zien door de bomen het bos niet meer.
    Hadden 3,5 jaar geleden een 2persoonsmatras bij Ikea gekocht. Ik lig er prima op, maar mijn man ligt inmiddels in een kuil en heeft rugklachten hierdoor.
    Ik denk dus dat we voor twee 1persoonsmatrassen gaan, hij is bijna 30 kilo zwaarder dan ik.
    Ik zie door de bomen het bos niet meer, qua soorten matras.
    wilde weten of iemand bekend is met deze site:
    Fabrieksmatrassen: van fabrikant naar klant met minimaal 70% korting!
    En ik wilde weten wat er uit de test van de consumentenbond is gekomen, welke matrassen zijn het best? (geen lid, dus kan het niet zien)
    Wellicht is iemand hier bereid om een printscreen oid te maken?
    Ik zie het niet zo zitten om in een winkel het allerduurst te krijgen aangesmeerd door een gladde verkoper...

2. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Jullie kunnen beter samen naar een aantal goede beddenzaken gaan en daar kan je matrassen uitproberen. Man en vrouw hebben meestal verschillende matrassen nodig. maar laat je goed voorlichten.

3. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik zou je idd voor laten lichten bij de wat betere beddenzaken over het matras. Daarna kun je in principe shoppen op wat daaruit is gekomen. Het is heel leuk dat ze allerlei uitleggen in de folders en op internet zetten maar met proefliggen en een goede uitleg bereik je een veel betere keuze (als voorbeeld ik ben tenger en licht maar lig juist het beste op een matras wat juist is voor 80 kilo +. Als ik hem op bijv mijn gewicht koop slaap ik ronduit beroerd). En kijk ook vooral naar de matrassen waar je bijvoorbeeld 3 maanden op mag 'proberen' en mag ruilen. En als je man zoveel last heeft van zijn rug dan zou ik sowieso goed advies niet afwijzen ;)

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb mijn matrassen besteld bij ravensberger. Ravensberger Matrassen | HR koudschuim, traagschuim en latex

is een online shop en de matrassen komen uit duitsland. recensies zijn heel goed. ik hard eerst ikea een matras en nog 1 van een ander merk maar overal kreeg ik klachten van. (heb chronische rug en bekkenklachten).

ik was er eerst een beetje huiverig voor om online een matras te bestellen zonder proefliggen maar het is me echt 100% mee gevallen. ze geven erg goed advies en op basis van vragen, adviseren zij een aantal matrassen die aan je eisen moeten voldoen. je mag hem (dacht) 30 dagen uitproberen en bevalt hij niet dan kan hij terug en word er voor een andere oplossing gezocht.
    je kan wel leuk in de winkel gaan proefliggen maar dat zegt echt geen bal. mijn matrassen lagen in de winkel ook heerlijk maar 10 min liggen is echt te kort om dat te bepalen. je lichaam moet aan een matras wennen.
    ik heb bijv. een medisch matras. en snachts iig geen klachten meer.

5. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ik heb een tijdje matrassen verkocht. ik kan je wel helpen als je wilt.
    er zijn best wat dingetjes om op te letten. en goed om van te voren te weten.

als je verder hulp wilt laat maar weten ;)

edit: ik heb even je link aangeklikt, het matras wat daar naar voor komt is een matras uit de normale prijsklasse (normaal rond de 100-150 euro afhankelijk van winkel/aanbiedingsprijs op maat 90x200) dus wat hun zeggen over 423 euro moet je niet geloven. hun bieden hem dus ook voor een normale prijs aan.

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    oh, en het hoeft niet alleen aan je matras te liggen. kijk ook eens naar je bedbodem. als die slecht is dan kan je nog zo'n duur matras kopen maar dan lig je nog beroerd. ik dacht dat mn bedbodem nog goed was maar hij zakte te ver door. geven ze bij ravensberger ook advies voor. het gaat echt om combi bedbodem/matras. helemaal als je rugklachten hebt.

7. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ik heb een ander matras dan mijn partner aangezien ik ook 30 kg meer weeg dan mijn partner. Dus goed zoeke, erg belwngrijk

8. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ik ben lid van de Consumentenbond.

Beste uit de test: Auping Vivo Pocket

Beste koop: Ikea Morgedal

Maar je moet gewoon matrassen gaan uitproberen. En inderdaad ergens waar je hem eerst een tijd uit mag proberen en bij niet bevallen gratis kan omruilen. Wij hebben de Hesseng van Ikea en zijn er superblij mee. We hadden eerst een Hyllestad maar die was niet geschikt voor ons en we hebben hem zonder problemen om kunnen ruilen. We hebben elk een eigen matras (90x200), daardoor slaap ik zelf een stuk beter omdat ik niet meer wakker wordt van het gewoel van mijn man. Geen topdek overigens.

9. Natassie

Natassie Lid

20 sep 2013
    8
    0
    0
    NULL
    Breukelen
    Tsja dat Altijd minimaal 70% korting! bij jouw link is volgens mij ook meer een trucje van ze. Het beste kan je ergens gaan proefliggen en als je weet wat je wilt kan je het bijvoorbeeld online bestellen. Wel goed opletten wat de specificaties dan zijn, want er wordt veel gesjoemeld met de materialen en diktes. Wij zelf slapen nog op de matrassen van Matras Factory uit Heerenveen: ( Matrassen van Matras Factory | Matras Factory )

Succes met je zoektocht:)

10. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Ik heb hier 2 maanden geleden ook een matras gekocht, had ook last van mijn rug en bekken. Die last is nog niet helemaal weg, maar ik slaap wel beter en word met minder pijn wakker.

11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Thanks voor de link, we zijn hier uiteindelijk geslaagd!
    Deze week komen de matrassen binnen, ben benieuwd!
    Ik had er ook een goed gevoel bij, gezien de lading recensies.
    en nu al tevreden; we hadden twee matrassen en een topmatras gekocht.
    Toen besloten om voor een breder bed te gaan, dus de bestelling moest aangepast worden.Het topmatras zou 20,- duurder zijn. Hebben we een mail gekregen dat we die 20,- extra niet hoeven te betalen, super toch?:)

thanks dames voor jullie reacties!

12. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    hoe gaat dat in zijn werk als je via ravensberger een matras koopt? Dat wordt thuisbezorgd of moet je het zelf halen? En met betaling/garantie etc?

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    je vult online een vragenformulier in. aan de hand van de antwoorden krijg je een advies over welk matras je het beste kan kopen. deze bestel en betaal je online.
    matras word door pakketdienst thuis bezorgt. je mag een paar weken proefliggen. als hij niet bevalt dan kan je ze mailen of bellen en dan kijken ze samen met je naar een oplossing en welk matras misschien geschikter is. de matrassen worden vervolgens omgeruild. je moet wel bezorgkosten betalen.

14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    bij mij waren de klachten ook stukken minder. op een gegeven moment toch gemaild dat ik nog klachten had en of zij misschien een idee hadden waar het verder nog aan kon liggen. ze gaven tips om te kijken of je bedbodem nog goed was. bleek dus niet zo te zijn. die veerde te veel door. nieuwe bedbodem bij hun besteld en ik heb echt nergens last meer van. het is vaak echt een combi van matras en bodem.

Deel Deze Pagina