Matras kinderwagen tweede keer gebruiken??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sjaandiaan, 1 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjaandiaan

sjaandiaan Actief lid

1 mrt 2007
    484
    0
    0
    Ik heb 3 jaar geleden voor mijn eerste kindje een kinderwagen gekocht. zij sliep vaker in de kinderwagen.
    nu krijg ik een tweede kindje en we willen de kinderwagen opnieuw gebruiken. Alleen ik ben niet al te enthousiast over het matrasje van de kinderwagen. het lijkt een beetje gedeukt en gebruikt.
    hoe hebben jullie dat gedaan bij een tweede kind? hebben jullie toch hetzelfde matras gebruikt in de kinderwagen of een nieuw matrasje gekocht? en waar kun je die kopen?

x sjaan

2. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Normaal gezien hebben ze in de winkel waar je de wagen gekocht hebt wel matrasjes apart.

Ik heb gelijk een extra matrasje bijgekocht toen ik de kinderwagen bestelde omdat ik toch al vaak gezien heb dat het bijgeleverde matrasje maar niks is. Ik heb ook rekening gehouden met de mogelijkheid dat de bak wel eens als wieg zou moeten fungeren en dan had ik toch liever een iets beter matrasje dan de standaard.

Even navragen dus in de winkel.

3. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    Het is al 3 jaar geleden dus ik zou wel een nieuwe kopen. wel zo fris.

4. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Nieuw kopen of opnieuw gebruiken, hangt er maar vanaf hoe je het bewaart.
    Ga nu ook de flanellen luiers gebruiken inplaats van hydrofiel doeken. Mijn moeder had die al die tijd nog op zolder liggen.
    Maar elk jaar wordt er grote schoonmaak gehouden en kijkt ze alles na, wast eventueel spullen en lucht ze goed door. Daarna ook weer goed verpakken.

In zo'n geval zou ik er niet mee inzitten om een matrasje nog eens te hergebruiken. Maar als het gewoon amper beschermd in een vochtig hok ligt dan zou ik ook wel voor een nieuwe gaan.

5. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Ik denk dat je hem nog prima kunt gebruiken. Ik zou de bekleding proberen te wassen en het matrasje afzuigen met de stofzuiger en even lekker laten luchten.

6. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ik gebruik hem nu voor de 3e keer, ook helemaal niet bij nagedacht eventueel een nieuwe te kopen. Matrasje ziet er nog prima uit.

7. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Ik ga het matrasje van de kinderwagen gewoon opnieuw gebruiken. Even uitwassen en de reiswieg flink uitluchten. En de wasbare delen ervan ook uitwassen. Dan kan hij best wel weer gebruikt worden.

8. sjaandiaan

sjaandiaan Actief lid

1 mrt 2007
    484
    0
    0
    we hebben de hele kinderwagen goed gepoetst en alle wasbare onderdelen gewassen. hij is ook altijd droog bewaard gebleven. maar toch zit er een soort van deuk waar de vorige baby heeft gelegen. ik heb al prenatal gebelt en babyplanet. zij hebben geen matrasjes voor reiswiegen te koop... alleen dek matrasjes of je kunt voor 50 euro eentje op maat laten maken. het matrasje was ook niet meer na te bestellen bij de levrancier van onze kinderwagen.
    nu hebben we bedacht om zelf een matrasje te gaan maken. dit matrasje is ook gewoon van schuim. dus kunnen we dat makkelijk namaken.
    dan kje wel voor jullie reacties.

9. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    ik dacht dat je bij babydump wel een matrasje voor een kinderwagenbak kan krijgen

10. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Ik heb onze kinderwagenbak nadat onze dochter er uit gegroeid was met bijna 6 maanden goed in plastic verpakt en altijd op een nette plek bewaard. Dus zo vies kan de reiswieg en het matrasje niet zijn.

Verder ga ik, net als Truus, de reiswieg goed luchten en alle onderdelen die in de wasmachine kunnen uitwassen. En dan kan de reiswieg nog mooi een ronde mee.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ook hier gewoon weer gebruikt. En mocht er ooi nog een 3e komen (wat ik niet verwacht) dan zou ik hem weer gebruiken.
    Tenzij hij echt niet goed meer zou zijn, maar dat kun je zelf het beste beoordelen. Het zijn gewoon maar dunne matrasjes, maar je kindje is natuurlijk ook niet zo zwaar zolang het in de wagenbak past.

Deel Deze Pagina