Wie van jullie is met 4 maanden begonnen met het geven van een papfles? Wat is de reden dat jullie hiermee begonnen zijn? Gaven jullie die dan s avonds of als ontbijt?
Zoontje kreeg vanaf 5 maanden een fles met daarin rijstebloem als laatste fles (19:30). Hij had niet meer genoeg aan de 1000 forte voeding die hij al kreeg en ik wilde wachten met verdere bijvoeding (rijstebloem is feitelijk wel al bijvoeding). Hij werd eerder wakker en met de papfles werd dat weer zijn gewone tijd. Een paar weken later zijn we gestart met bijvoeding. Dochter kreeg een week voordat we starten met reguliere bijvoeding een fles met rijstebloem (16:00) zodat ze een beetje kon wennen aan bijvoeding (rijstebloem is heel neutraal) en oefenen van een lepeltje. Zij was toen bijna 6 maanden. Papfles voor ontbijt ben ik gaan geven met 6 maanden maar toen wel met granen (gewoon regulier ontbijt zeg maar)
Met 4,5 maand hier begonnen met een papfles.. Zodat hij met een vol buikje de nacht in gaat, en gewoon omdat hij het heerlijk vind En ik heb gelezen dat het goed is om hem te laten wennen aan 'vastere' voeding.. weet niet of dat waar is..
Vanaf 4mnd deden we savonds rijstebloem in de fles. Zijn we rond 7mnd mee gestopt, want nu krijgt ze smorgens ontbijtpap van Nestle in haar fles.
Pap is in principe niet nodig. Heb het wel eens geprobeerd maar meneer vond het niks, net als rijstebloem...heeft het altijd prima gedaan op de gewone fles.
Hier nooit mee begonnen, omdat hij het niet nodig had (groeit goed, slaap 's nachts door). Vanaf afgelopen vrijdag zijn wij begonnen met pap voor 6+. Ondanks dat we nooit rijstebloem door de fles gedaan hebben, heeft hij nergens last van en vindt hij de pap (soms met lepel, soms uit de fles) heerlijk!
Nooit gedaan. Tot de 6 maanden gewoon nog een late avondvoeding (bv). Toen begonnen we met bijvoeding en had hij deze niet mee nodig. Pap uit een bord als ontbijt vanaf negen maanden.
Hier zijn het beide geen papeters (drinkers). Bij onze dochter wel eens geprobeerd als laatste fles, nou bij haar nog nooit zulke slechte nachten gehad. Heel snel weer afgeschaft. Toen pap als ontbijt gegeven, maar na een kleine maand brood gaan geven, sindsdien nooit meer pap gegeten. Mijn zoontje hoeft het ook absoluut niet. Zijn melk moet gewoon glad zijn, en vloeibaar (alleen nutriton accepteerde hij door de fles). Uit een bordje hoefde hij het ook niet. Hij vind brood ook helemaal geweldig.
Onze zoon sliep juist slechter op een papfles of fles met rijstebloem. Viel te zwaar en hij kreeg buikpijn. Hij werd alleen maar vaker wakker. Onze dochter is net zo gevoelig dus bij haar gaan we te niet eens proberen.
Nooit gegeven, gewoon na 7m met brood begonnen. Pap begon eentje pas lekker te vinden toen ze jaar of zes was.
Nooit gegeven. Thirza kreeg BV en bij haar met 5,5 maand gestart met bijvoeding en daarvan ging ze beter slapen, (ze meldde zich overdag elke 1,5 uur en 's nachts elke 2 uur, op dat moment. Na 2 weken bijvoeding werd dat weer 'gewoon' elke 3 uur). Bij Thirza met een maand of 8 met pap gestart, omdat ze brood niet wegkreeg, (bleek aan de oortjes te liggen, moeite met kauwen en slikken). Caitlyn krijgt het ook niet. Ik geloof niet dat dat heel handig gaat zijn in combi met de JBPM die ze voor haar reflux krijgt en aangezien het verstoppend kan werken en ik net de forlax (laxeermiddel) heb afgebouwd, gaan we dat dus niet doen. Ik vind het ook gewoon niet nodig trouwens. We zijn bij haar nu ook gestart met bijvoeding en daarvan eet ze al erg goed. Op de nachten maakt het nog weinig verschil, maar ze slaapt ofwel van 21.00-5.00 of 21.00-2.00-6.30. Als ik pap ga geven, wordt het gewoon normale ontbijtpap. Maar straks eerst maar eens zien of zij brood wel gewoon weg krijgt