Wanneer geen melk meer 's avonds?

Discussie in 'Voeding' gestart door Snoopy1983, 7 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Mijn dochtertje is nu 9 maanden en ik ben sinds vandaag gestopt met BV.

Ze kreeg vanaf dat ze 7 maanden is nog een paar slokken voor het slapen gaan. Dus avondeten en wat yoghurt en dan om 19 uur nog een paar slokken BV, nooit veel.

Lijkt mij dus ook dat ze nu op alleen avondeten+yoghurt moet kunnen toch?

Wanneer zijn jullie gestopt met melk geven 's avonds?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik gaf geen borstvoeding (meer) maar mijn zoontje kreeg tot zijn eerst verjaardag voor het slapen gaan nog een klein flesje (100ml) melk. Daarna niet meer. Hij had het volgens mij niet meer nodig maar het was wel even heel gezellig en hij vond het erg lekker. Maar hij heeft nooit moeilijk gedaan dat de fles eraf was. Dat was trouwens ook het einde van de flessen in z'n algemeenheid... geen flessen meer! (ook wel lekker maar wel einde baby!)

3. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Hier is de laatste fles er rond de 11maanden afgegaan. Wij zijn net als cygnet toen ook gelijk van de flessen afgestapt. Robyn had er ook totaal geen problemen mee. Ze krijgt nu haar avondeten en een toetje (kwark of yoghurt) en daarna gaat ze naar bed en dat gaat prima.

4. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Tot mijn zoontje bijna 15 maanden was kreeg hij voor slapengaan om 19 uur nog een klein toetje (60 cc) melk. Tot een jaar was dit gewoon nog een fles van 150 cc en ben toen langzaam gaan afbouwen. Nu krijgt hij tijdens voorlezen nog wat water, wil hij niet ook prima.

Geen problemen hier trouwens met overgang van melk naar water. Oke hij drinkt er minder van, maar hij gaat wel net zo lief slapen.

Hier op de dag nog 2x melk en 1x toetje na warme maaltijd.

5. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Afgelopen week bij CB geweest, en hier mág de fles er af. Toch vind ik het zelf nog wel prettig en gezellig om haar nog een klein flesje te geven, 100cc. Maar, ze zou dus zonder mogen...Gewoon proberen of ze de nacht er mee haalt!

6. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Hier tot 14 maanden bv voor het slapengaan. Daarna, en nu nog steeds, een klein flesje melk. Dan komt ze nog even lekker tegen me aan liggen. Het hoort hier helemaal bij het avond/bedritueel.

7. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Thx voor de reacties meiden!!
    Oke ze mag dus zonder. Ik moet mrg naar het CB dus ga daar ook even overleggen. Had ook iemand gelezen die gaf nog wat warme thee en dat vind ik ook wel een idee want merk wel dat ze het nog erg lekker vind voor het slapen gaan. (en mama vind het stiekum ook erg gezellig;))

Maar het is volgens mij niet de voeding want ik kan flesjes maken met heeel veel water en bv maar1-2 schepjes voeding en dat vind ze prima!

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hier ook met 9 maanden de laatste fles eraf. Ip daarvan gaf ik wel wat anders te drinken. Ze gaan toch een lange nacht in en hebben naar mijn idee dat extra beetje vocht nog wel nodig.. Dus rond 17.30 avondeten en toetje en rond 18.30 nog wat drinken. Om 19.00 uur naar bed..

9. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ben vandaag naar het CB geweest en die zeiden ook als ze zonder kan is het geen probleem. Laat haar bij dr avondeten al water uit een bekertje drinken en hierbij drinkt ze best veel. Vannacht goed gegaan en nu slaapt ze ook;)

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier hetzelfde "probleem'. Mn zoontje is pas 8,5 maand maar heeft altijd goed en veel gegeten. sinds een week laat hij grote hoeveelheden van zn laatste fles staan. Hij is ook vlot moe waardoor het voorkomt dat hij om 18 uur nog heeft gegeten (volledige complete maaltijd incl toetje van yoghurt) en om 19 uur alweer de laatste fles"moet". Niet vreemd dus dat hij dan maar 100cc drinkt.
    Ik heb de zorglijn erover gebeld en werd er in de eerste instantie niet wijzer van. Maar uiteindelijk zei ze dat als je kind goed eet en drinkt en je vitamine d bij geeft je de laatste fles niet hoeft te geven...
    Ik zelf had graag een soort van richtlijn gekregen waarin staat hoeveel brood/ fruit/ groenten/ vlees/ zuivel je kind moet innemen wil er een fles opvolgmelk af mogen qua bouwstoffen en vitaminen...
    Ik heb vanavond maar 100cc gegeven en hier leek hij genoeg aan te hebben. Kijken of hij goed zal doorslapen...

11. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

he beter snoopy!
    *applaus voor mama en lieke*

12. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Laatste fles voor slapengaan heb ik rond 15 maanden weggelaten.
    Niet dat hij het nog nodig had, maar hij vond het lekker en ik erg gezellig. Nu lezen we een boekje en drunkt hij ondertussen als hij zin heeft wat water terwijl hij op schoot zit. Ook gezellig!

13. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Hier wil ze al een week of 2 geen fles meer voor het op bed gaan.. Ze weigert en duwt 'm gewoon aan de kant. Nu doen we dus zonder, en gaat hartstikke prima :)

14. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Meiden, misschien weten jullie dit:

Mijn zoontje is pas 8,5 maand maar moet die laatste fles niet meer. Nu al een aantal dagen 100cc gegeven en dit drinkt hij toch nog wel (tegen heug en meug) op. En hij slaapt prima door! Ik denk dat ie dus ook wel zonder zou kunnen.
    De zorglijn die ik gisteren heb gebeld gaf groen licht, maar toch vraag ik me af, omdat mn zoontje nog zo jong is: hoeveel opvolgmelk en hoeveel zuivel (dus inc yoghurt) is de regel?
    Hij krijgt nu ca 400cc opvolgmelk, en als ik de laatste fles weglaat: 300cc
    Incl yoghurt: 400cc melkprodukt per dag.
    En als dit niet voldoende is (staat me bij ca 500cc zuivel per dag???): hoe kan ik dit dan ophogen? Meer pap geven smorgens (terwijl ik eigenlijk naar een boterham toe mocht met klein flesje?) of middagfles weer ophogen? Extra yoghurt als tussendoortje?? Hoe is jullie melk en zuivelverdeling per dag als die laatste fles weg wordt gelaten????

15. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Het CB vertelde ons laatst dat een baby van 9 mnd nog 500 cc voeding nodig heeft. Onze zoon krijgt alleen 's ochtends een beker melk (120cc) en pas na het avond eten nog 180cc dus onze zoon krijgt al een tijdje 300cc. Dit is wel een reden voor mij om nog niet de laatste fles weg te laten, maar als jouw zoontje geen zin heeft, dan niet toch?
    Misschien op een ander tijdstip van de dag wat melk geven? Door de thee of bij de lunch?
    Ik denk in elk geval niet dat het heel erg is als hij iets minder krijgt dan de norm.

Succes!

16. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik zeg lekker weglaten,

Toen ze 7 maanden was zei het CB dat ze minimaal 300 en maximaal 500 cc aan melkproducten nodig hebben.
    Sinds mn dochtertje 7 maanden is kreeg ze 's avonds enkele slokjes BV maar dit was ook nooit veel.

Ze krijgt nu dit

7 uur pap 160cc+4 scheppen opvolgmelk en 5 scheppen bambix
    10 uur fruit
    12 uur 1 boterham met flesje melk 160cc+4 scheppen opvolgmelk
    15 uur diksap met liga of rijstewafel
    17.30 avondeten (200gram) en 100ml yoghurt

Ik laat haar tijdens het avondeten ook nog water uit een bekertje drinken.

Met 7 maanden kreeg ze bijna hetzelfde alleen iets minder avondeten en dan nog BV

17. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hier was advies dus vanaf 7 maanden minimaal 300cc en maximaal 500 cc

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Toen Misha haar laatste fles niet meer wilde (rond de 9 maanden), gaf ik 's ochtends een bordje pap van 200cc en tussen de middag bood ik een fles melk aan van 200cc en die ging meestal wel op, maar soms ook niet en liet ze zo'n 20cc staan. Deze fles gaf ik wel pas een uurtje nà de boterham. Zo had ze meer trek en het is beter om de melk niet samen met de boterham te geven, omdat melk het opnemen van voedingsstoffen uit ander voedsel bemoeilijkt..

Daarbuiten gaf ik joghurt, boter op brood, kaas (op brood of anders uit het vuistje) en soms een knijpkwarkje. Cb vond dit prima. Ik moest wel die 400cc blijven aanbieden, ging het niet helemaal op, dan was dat geen probleem. Ging het wel op, dan was dat mooi meegenomen..

19. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ok, dank jullie wel!
    Het komt dus niet zo nauw zeggen jullie...
    CB zegt zulke wisselende dingen...
    Vandaag tussen de middag 120+4 gegeven ipv 90+3. s morgens gewoon 200cc (twijfelde even om bijv toch 220cc te gaan geven, maar dan moet ie zn fruit niet meer en bovendien wilde ik tzt toen naar boterham +120/4) Maar ik begrijp dat ik dit niet perse hoef te doen? Minimaal 300 is incl zuivelprodukten? En die 500cc is geen minimum????
    Dan zit ik gewoon goed, toch?

20. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Klopt 300 is zuivelproducten, dus melk, yoghurt etc.
    En die 500 is dus een maximum.
    Wat ik dus doe om haar sowieso extra vocht te geven is ipv 120+4 gewoon 160+4 te doen. Mijn dochtertje merkt geen verschil.

Deel Deze Pagina