Mandarijnen

Discussie in 'Voeding' gestart door Polletjepiek, 6 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Vanaf wanneer kun je mandarijntjes geven en hoe?

2. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    gewoon proberen of het gaat.Mogen ze hebben vanaf dat ze fruit mogen eten.Ik snij ze nog doormidden anders zuigt hij het sap eruit en laat hij het vliesje achter.Zo kauwt hij ze lekker op.

3. elam

elam Actief lid

26 feb 2009
    311
    0
    0
    Amsterdam
    Ik weet eigenlijk niet vanaf wanneer het mag, ik let er eerlijk gezegd ook niet heel erg op..

Mijn zoontje krijgt al sinds ongeveer 1,5/ 2 maandjes mandarijnen..Hij is nu 10 maanden oud..
    Ik snij 1 schijfje mandarijn dan wel in 2 kleine stukjes, soms laat ik de schijfjes ook wel zo, hangt er vanaf hoe groot de schijfjes zijn;)en hij eet ze nu meestal zelf op..hij haalt het velletje soms uit zijn mond en een andere keer zie ik er niets van, dus slikt hij het door..
    Gaat prima..Hij is er in ieder geval dol op!

4. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Mijn zoontje smult ook al lekker van mandarijntjes (hij is nu net 9 maanden) en het gaat prima. Wel snij ik de partjes nog een keertje door. Gewoon proberen!

5. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Toevallig gister voor het eerst gedaan. Grote mandarijn, dus partjes in 3 stukjes gesneden. Ging prima, ze vond ze erg lekker! Vond vanmorgen wel wat velletjes in de luier ;) hihi.

6. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Nathan vond het nog niet lekker. vandaag voor de tweede keer gegeven maar hij gooide het na 1 x proeven met een vies gezicht weg:D morgen maar weer proberen. ;)

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij zijn er pas sinds deze week mee begonnen, maar puur omdat ik het zelf zo eng vind ;) . Ben zelf een paar keer bijna gestikt in de velletjes... Dus m'n man kreeg de eer om er bij te zitten de eerste keer ;) .
    Als ik het gedurfd had, had ik het gewoon met 8 a 9 maanden gegeven. We snijden ze nu overigens ook allemaal in 2en, zodat het velletje al stuk is (dit deden we overigens ook met druiven, die kreeg ze vanaf een maandje of 10 denk ik).
    Ze vallen trouwens wel in de smaak.. als ze de kans krijgt, eet ze er achter elkaar 3 op... hoewel het eerste hapje altijd met een smerig gezicht bekeken wordt ;)

8. Polletjepiek

We hebben het gister voor het eerst gegeven, maar ze vond het echt niet lekker, bij ieder hapje een zuur gezichtje, morgen maar weer 1 proberen.
    Wat is nog meer lekker winterfruit behalve, appels, peren, bananen en mandarijnen(perzikken en nectarines vind ik nergens meer:()

9. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Onze meid krijgt sinds ze 6 maanden is iedere ochtend na de boterham tussen een halve en een hele mandarijn. Ze vind het heerlijk.
    Ik pel nog wel de schilletjes ervan af omdat ik dat nog niet vertrouw (dat is een lekkere kliederboel). Als ze straks echt goed kan kauwen dan krijgt ze ook de schilletjes.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wij zijn er na de verjaardag na begonnen. Mandarijn is citrus, scherp en allergeen en citrus kun je het beste na 9 a 12 maanden geven (zie schema van Kleintjes). Aangezien ze hier nogal kans op een allergische aanleg hadden hebben wij het zekere voor het onzekere genomen.

11. mama90

mama90 Niet meer actief

Ik geef eigenlijk sinds kort pas mandarijnen, en hier zuigt hy ook idd het sap eruit

12. Polletjepiek

vanmorgen weer mandarijntjes gegeven, het ging nu beter dan zaterdag. Vanavond nog een paar door de yoghurt.

13. Hier eigenlijk ook pas begonnen met mandarijntjes.

De eerste keer vond hij ze lekker. Maar daarna niet meer.. Hij wil ze niet meer. Hij pakt een klein partje aan, en gooit het daarna met een vies gezicht weg..

14. Polletjepiek

Vanmorgen wel vliesjes in de luier.

15. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Mijn dochter is als baby bijna gestikt in een stukje mandarijn.
    Justin krijgt het partje in 3 stukjes gesneden.

Wat hij sinds een paar dagen helemaal verzot op is zijn mandarijntje uit blik.
    Als het aan hem ligt eet hij zo een blikje in zijn eentje leeg.
    Lekker zacht en hoef ze niet door te snijden.

(Justin heeft sinds vorige week helaas geen voortandjes meer,en dit is echt goed weg te ''slikken'' voor hem)

16. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier gister geprobeert. partjes wel in drie, vier stukjes gesneden maar ze vond ze geweldig... ze keek me echt aan van mmmm mama lekker!! meeeer!!!

Deel Deze Pagina