Man wil scheiden

Discussie in 'De lounge' gestart door visje1980, 22 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. visje1980

visje1980 Lid

22 sep 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moet even van me afpraten hoor...

Gisterenavond met een vriend (m'n neef) een hapje gegeten en naar de film geweest, niets aan de hand dacht ik, uurtje of 23 thuis. Had m'n man een brief voor me geschreven.
    Hij ziet het niet meer zitten, heeft er geen zin meer in, ziet ons niet meer als geliefden, vraagt zich af of de basis ooit goed is geweest tussen ons... Wil wel het allerbeste voor de kinderen, en die niet in de steek laten. Het komt er eigenlijk op neer dat hij z'n keuze heeft gemaakt en gewoon alleen opnieuw wil beginnen.
    Sorry voor mijn onsamenhangende woorden, maar heb de halve nacht wakker gelegen, dikke ogen van het huilen en weet het nu even niet meer. Zit ik hier met 2 schatten van kinderen (jongen van 4 en meisje van 2,5). Hoe moet het nu verder?

Ik vroeg gisteren aan hem of dit het is, of dat dit nog een laatste kans is voor ons samen. Daar was hij niet heel duidelijk over, maar liet wel doorschemeren dat het wat hem betreft over is. Het kan toch niet zomaar over zijn? 9 jaar samen, 5 jaar getrouwd... Kan toch niet? Terwijl ik dacht (en vind) dat we een prima relatie hebben! Doen vaak dingen zonder elkaar, maar (dacht) ook genoeg dingen samen. Nu schrijft hij die brief omdat-ie dit al 3 weken tegen me probeert te zeggen maar we nooit samen thuis zijn. Afgelopen maandag en dinsdag nog...

Hoe moet het nou? Ik werk 4 dagen, waaronder op zaterdag, kan ik wel in dit huis blijven wonen? Zijn dit zorgen voor later? Hoe moet ik het aanpakken? Heb de neiging om mn mama te bellen en me enorm te laten troosten, de hele dag te janken, maar dat is toch ook geen optie?

Iemand tips, dingen waar ik aan moet denken, dingen waaraan ik me kan vasthouden?

2. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Hè verdorie wat naar voor je!
    Ik heb helaas geen tips voor je maar wil je wel een hart onder de riem steken. Dikke knuffel en veel sterkte

3. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bah meid, wat een rot situatie. Ik kan je ook niet verder helpen maar wil je wel heel veel sterkte wensen !

4. Jel

Jel Niet meer actief

Wat erg voor je. Ik wil je ook veel sterkte wensen. :(

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.228
    6.087
    113
    Ach wat een nare situatie. Wat een schok zal dat geweest zijn.. Veel sterkte de komende tijd! (En ik zou mn mama bellen:))

6. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Waardeloos voor je zeg, helemaal omdat je dacht dat het goed zat tussen jullie. Het komt voor jou dus als een donderslag bij heldere hemel :x. Kan me ook voorstellen dat je tig-tig vragen hebt over hoe het verder moet/ zal gaan.
    Het zou fijn zijn als je man 't nog een kans wil geven, heeft hij er (voor jouw gevoel) nooit een duidelijke opmerking over gemaakt? (en ook ik zou lekker m'n mams bellen, lekker janken en me laten troosten :))

7. visje1980

visje1980 Lid

22 sep 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie lieve reacties...

@mmeke: ik ga d'r inderdaad zo ook bellen, zo werkt het ook niet met de kinders om me heen de hele dag.

8. jazz

jazz Niet meer actief

Hier ook een gescheiden vrouw.
    Dat moet allemaal juridisch geregeld worden. Jij mag in het huis blijven je man moet je uitkopen dan, hij moet alimentatie betalen, en jullie moeten kijken hoe jullie het willen doen met de omgangsregeling voor de kinderen.
    Dat beiden partijen zich hier aanhouden is heel belangrijk voor de kinderen.
    Als je werkt zal er iemand op de kinderen moeten letten, dus een achterban inschakelen is wel verstandig.
    Laat je man de scheiding etc regelen met een mediator (is goedkoper dan een advocaat)...Hij moet het initiatief nemen. Kijk ook op internet voor informatie heb ik toen ook gedaan.
    Als het in harmony gaat dan kan je ook goedkoop via internet scheiden....

Maar voordat het zo ver is, misschien is relatie therapie een uitweg voor je man alleen klinkt hij best wel vastberaden.
    Is er een ander in het spel?

Verder wens ik je heel veel sterkte. En inderdaad ook ik zou mijn moeder bellen. En je neef lijkt me ook een goede.

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    dat mag anders best even hoor!! Het is niet niets toch? Gewoon even goed janken en daarna jezelf samen rapen en een plan van aanpak maken zet alles op papier, vraag evt info op bij wie daar verstand van heeft maar eerst gewoon even jezelf laten gaan als je hier behoefte aan hebt!

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Jeetje wat erg voor je. Dit zal een flinke klap voor je zijn.
    Ik wens je heel veel sterkte toe.

11. visje1980

visje1980 Lid

22 sep 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht inderdaad dat het goed zat. Tuurlijk, wij hadden/hebben niet 3x per week hemelse sex, maar vaak genoeg dacht ik. We lachten regelmatig samen, deden met de kinders leuke dingen, kropen knus tegen elkaar aan op de bank, af en toe samen stappen of een festivalletje. Wel weinig tijd samen, hij zo'n 1 à 2 keer per week 's avonds studeren, 1x per week darten, ik ook nog 1x per week sporten en regelmatig (2x per maand ofzo) film en/of hapje eten met vrienden. En ja, 2 jonge kinderen, dus dan heb je per definitie volgens mij een druk leven. In overleg een paar maanden geleden ook op zaterdag gaan werken, maar ik denk dat dat achteraf geen goed plan was. Nog een dagdeel minder per week samen zeg maar. Tja, dat is nu niet meer terug te draaien.

Ik zag dat hij al druk bezig is geweest op internet om een andere woning te zoeken, volgens mij is het echt menens. Toen ik thuis kwam was dochter wakker na een enge droom, dus die is redelijk lang op geweest. We hebben ook niet echt gepraat gisteren. De brief die hij schreef heb ik al wel 10x doorgelezen, elke keer weer dikke tranen. Hij heeft ook stukken uit liedjes erbij gezet, zoals deze:
    I cry for the love I lost
    I fear the dark future
    Me standing still is choking me
    Breath, talk love, live

of:
    I see my loved ones
    silently they sleep at night
    I can't put my troubles on them
    Yet I want to leave

of:
    So young, so innocent
    they deserve the best I have to offer
    Can I give myself away
    I want to leave

Het zit echt diep bij hem. Ik kan toch ook niet van hem verlangen dat hij tegen zn wil in bij ons blijft? Daarvoor hou ik teveel van hem!!
    Ik hoop wel echt dat hij het nog een kans wil geven, dat het niet zomaar over is. Ik wil hem echt niet kwijt!

12. muis26

muis26 Fanatiek lid

jakkie he ik krijg tranen in mn ogen van je berichtje. wat vreselijk voor je :(

zoek lekker ergens steun vandaag. vooral niet alleen met je kindjes zijn nu. en praat en praat en praat!!!!

Ik zou niet meteen over je huis na gaan denken. Misschien heeft je vriend wel even een gigantische dip. Laat hem even uitkoken, ga zelf even lekker naar je ouders toe. en laat hem alleen!!!

denk aan het liedje, '' een man weet niet wat ie mist, maar als ze er niet is ............''

Ik hoop enorm voor je dat het nog goed komt. Misschien heb ik het wel helemaal mis hoor, ik kan natuurlijk niet vanaf hier zien hoe de situatie is bij jullie thuis. Maar ik duim wel heel erg voor je,

dikke knuffel en kus Muis

13. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Omdat dit zo uit het niets komt zou ik ook wel willen weten waarom hij dit nou wil. Ook aan hem vragen hoe hij de toekomst dan ziet en of hij goed na wil denken hoe hij dit ziet, kwa kinderen ect. Want dat is natuurlijk ook niet alles, je kinderen niet altijd zien hogere kosten hebben omdat er 2 huizen zijn heeel veel geregel.

Heb je nooit wat gemerkt?

Dikke knuffel en ik had mijn mama allang gebeld:)

14. jazz

jazz Niet meer actief

Klinkt ook alsof hij in de knoop zit met zichzelf...Praat toch met hem want als ik weer die teksten lees van die liedjes...Wilt hij wel echt weg? Of waren zijn verwachtingen anders hoe het eruit zou zien en is hij teleurgesteld.
    Praat met hem, dat verdienen jullie beiden. En ik denk echt dat relatie therapie een optie is. Misschien dat hij even op zichzelf gaat wonen maar dat jullie toch in relatie therapie gaan. Laatste kans voor de kinderen.

15. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ah, meid, wat een enorme klap in je gezicht voor je.
    Tips heb ik niet, maar wil je wel heel veel sterkte toewensen!

16. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Wat vreselijk meis! Heb (helaas) geen tips voor je maar wil je wel even heel erg veel sterkte wensen!!!

Knuf, Nettie

17. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Wat heftig voor je zeg. Ik wil je heel veel sterkte toewensen. En bel je mams maar lekker en huil maar bij haar uit. Daar zijn moeders toch voor.

18. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Heel veel sterkte

19. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik wil je heel veel sterkte wensen :( Brrr zoiets is echt je grootste angst :(

20. Plukkie25

Plukkie25 Bekend lid

25 jul 2011
    510
    0
    0
    Hoi Visje,

Probeer jezelf hiervan niet de schuld te geven. Je werk, de sex en te weinig tijd samen zijn niet de onderliggende oorzaak. Het probleem ligt bij je man. Hij is degene die niet (op tijd) communiceerd. Hij heeft dit alles zo ver op laten lopen zonder dit aan jou te laten merken. Hoe kun jij nu iets veranderen als je nergens van weet!

Wees niet zo streng voor jezelf, maar zorg wel goed voor jezelf;
    Wat heb je nu nodig om de weken zo goed mogelijk door te komen? Wat moet er geregeld worden om dit te bereiken? zorg dat je dit voor elkaar krijgt. Je bent sterker dan je denkt!

Relatie therapie heeft alleen zin als jullie allebei volledig gemotiveerd zijn. Zo niet is dit pure geld- en energieverspilling. Zoals ik het lees is je man niet gemotiveerd en zou ik (nogmaals) zeggen steek je energie in jezelf en je kinderen. Zodat jullie er het beste uitkomen.

zorg goed voor jezelf!

liefs Plukkie

Deel Deze Pagina