Ah kora wat jammer! Houdt je zoontje van het badje? Als ie dat lekker vind komt het babyzwemmen echt wel goed denk ik! Babymassage is heel anders denk ik, met dat gefrunnik de hele tijd aan z'n lichaam. Ik zie trouwens veel vrouwen na de zwemles bv geven, het duurt maar een half uurtje dus opzich zou het wel moeten kunnen. Daarna liggen ze meestal ook een paar uur knock out Shiplayz, qua eten kan je niks doen behalve gewoon normaal en gezond eten. Ik heb wel is gehoord dat als je veel rust je kindje het beste kan groeien. Dus dat zou je nog kunnen doen, naast je dagelijkse bezigheden zoveel mogelijk rusten. Maar komt vast helemaal goed hoor meid! Probeer je niet te druk te maken
Shiplayz, snap de ongerustheid! Wel heel fijn dat ze het komende donderdag even goed gaan bekijken. Beter teveel dan te weinig! En volgens mij kan een kindje echt wel groeien zonder dat je buik veel groeit! Denk dat je er zelf niet heel veel aan doen behalve natuurlijk wat bij iedere zwangerschap aangeraden wordt zoals goed je rust pakken en gezond leven. Hopelijk is alles donderdag in orde . Welkom Jess! Wat een prachtig zoontje heb je en wat een leuke naam . Wij zijn nog niet begonnen met babyzwemmen maar willen dat zeer binnenkort wel gaan doen. Denk dat we binnen een paar weken een lesje gaan volgen en als ze het dan leuk vinden, dan wil ik vanaf september regelmatig gaan. Wij zijn van plan het in Fletiomare te doen. Kora, lijkt me inderdaad lastig plannen zo. Ik weet nog dat ik in het begin ook amper de hort op ging als ze nog geen ritme hadden. Ging ik alleen ff wandelen tussendoor of vrienden kwamen gewoon hierheen. Maar: er komt vanzelf een beetje een ritme in hoor! Alhoewel dat ritme zo de volgende week weer kan veranderen haha. Hoort er ook een beetje bij. Ik dacht altijd dat ik vrij flexibel was maar heb nu wel geleerd dat het nóg flexibeler moet haha. Zus, ik ben thuisblijfmoeder. Altijd al gewild en vind het heerlijk. Als de tijd er voor is, ga ik weer op zoek naar werk. Wij hebben een heerlijk weekend buiten gehad. Lekker de hort op geweest naar familie en kasteel Haarzuilen. De meisjes vonden het geweldig. Nu even een paar dagen rust .
@Jess, Babyzwemmen lijkt mijn wel leuk. Eerst sprongentje afwachten en dan gaan wij kijken. Wij oefenen ook met een fles en ik probeer langzaam borstvoeding afbouwen dus dat gaat dan ook wat makkelijker (ik vind namelijk borstvoeding geven buiten het huis helemaal niets, het duurt ook veel te lang, meestal 30-45 min) @ShiPlayz, met 'buik' bedoelde ik juist de baarmoeder En inderdaad, wat andere zeggen je kan alleen gezond eten en veel rusten. Alvast veel sterkte en succes op donderdag! @Joiedevivre, Geen ritme is niet echt fijn, elke dag is beetje chaotisch en je weet nooit wat te verwachten. En klopt nu gaan wij wandelen als een mooi weer is, even naar een winkelcentrum en af en toe op bezoek bij vriendinnen. Dat zal waarschijnlijk veranderen als hij ietsje ouder is Ik las dat dit sprongentje een aantal weken kan duren, meestal is voorbij rond 20 weken. Pff.. nog 3 weken te gaan.. Ik kan niet wachten totdat hij weer zichzelf is!
O wat irritant die helikopter hier vanavond!! Waarom blijft ie hier zo lang rond vliegen? Jullie een idee?
ShiPlayz; ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om de groei van je kleintje! Ik had precies het tegenovergestelde, bij mij liep m'n buik 4-6 weken voor op groei waardoor ze bang waren voor een erg grote baby en zwangerschapssuiker. Maar klopte allemaal niks van, mijn kereltje was heel normaal. Ik hoop voor jou dezelfde berichten komende week bij de echo! Goed voor jezelf zorgen he! Kora, sterkte met het sprongetje! Ik hoop voor je dat het niet nog 3 weken duurt zeg! Wij zitten volgens mij ook midden in een sprongetje. Zoontje doet elke dag wel wat nieuws en is wat jengelig. Ook wil hij alleen in slaap vallen als er iemand naast hem ligt waar hij tegenaan kan 'kruipen'. Overdag dus maar slapen in ons grote bed tegen mij aan. Na een kwartiertje kruip ik dan weg en slaapt hij lekker door. 's Avonds valt hij wel gewoon in eigen bed in slaap, volgens mij omdat hij dan gewoon ontzettend moe is, haha! Ja die helikopter, man man, wat een herrie! Hij vloog ook echt laag! Wat zouden ze gezocht hebben??
Die helikopter viel mij ook al op ja! Zie: Politiehelikopter boven De Meern na inbraak | RTV Utrecht Tenminste.. neem aan dat het hierom ging!
babyzwemmen vinden ze hier wel leuk. Ze willen alleen wel controle hebben. Dus niet op de rug of onder water. Voedde in het begin gelijk na het zwemmen. Ze waren altijd erg moe en gingen gelijk slapen. Hoop volgende week weer te gaan. Shiplayz, wat anderen ook al schrijven: aan de buitenkant kun je niet alles zeggen. Ik begon pas bij 20 weken te groeien en dat met een tweeling. Tot 16 weken zag niemand dat ik zwanger was. `dus tja... Gelukkig kunnen ze tegenwoordig veel zien. Je gaat overmorgen? O Kora die sprongen! Vreselijk zijn ze. Die van 9 maanden is ook zo niet tof. En dan de tandjes die door komen. Wat een gedoe. Hier zitten ze altijd net na elkaar. Vaak is er een week die heel pittig is, de andere gewoon wat zwaarder Maar deze duurt lang. Extra genieten als je kindje weer zichzelf is Ik heb nog een week werken te gaan, en dan eindelijk vakantie. Vandaag 9 uur gewerkt. Nog 40 te gaan... Hoezo ik tel af haha. Vanmiddag eindelijk weer eens naar een bevalling geweest. Zo bijzonder weer In het ziekenhuis, en daarna met het gezinnetje mee. Heerlijk. Maar in de vakantie ga ik heel veel slapen en pyjama dagen houden vrees ik haha. Nou ja en zwemmen en naar de dierentuin. Op naar bed
Geen last gehad van de helikopter haha! Dank je Joiedevivre! Ik was gisteren met babyzwemmen naar de Kwakel in Overvecht maar die les vond ik echt niet leuk.. De zwemjuf had het heel lang niet gedaan en dat was goed te merken. Ik ga het volgende week dus een keer proberen in Fletiomare. Nadeel vind ik wel dat de lesjes daar maar 20 min duren (ipv 30min in andere zwembaden). Dan misschien daarna nog maar even vrij zwemmen als dat mag. Vervelend dat hij zo'n last heeft van het sprongetje Kora! Heeft ie altijd zo'n last van die sprongetjes of merk je het nu voor het eerst? Lekker hoor Iris! Geniet er maar lekker van Hoe lang heb je vakantie?
Ah lekker Iris, bijna vakantie! Hopelijk nog een paar mooie nazomer weken voor jullie met goed weer! Grappig dat iedereen elkaar tegen lijkt te gaan komen bij het babyzwemmen in Fletiomare Misschien kan ik binnenkort ook aanhaken, het gaat langzaam steeds ieder beter met de huid van mijn zoontje gelukkig.
@Iris, Leuk dat ze babyzwemmen leuk vinden Ga je dan elke week doen? Je baan lijkt mij echt gaaf! Zo bijzonder om bij een bevalling van een ander te zijn en te kunnen helpen met zo'n kleine Geniet van je vakantie! Ik hoop dat het weer lekker blijft. Wij zijn inmiddels volledig overgestapt op een fles. Het gaat goed en eindelijk slaapt mijn manneke wat beter. Afgelopen nacht kwam hij om 12 en 5:30 en sliep tot 7:30. Wat ben ik blij Gisteren ook was hij veel vrolijker. Ik hoop dat de slechte dagen al voorbij zijn! Lekker weer vandaag, he? Gaan jullie naar buiten even genieten van de zon? Fijn weekend allemaal!
@Zus, Echt verschrikkelijk die groeisprongen! Ik hoop dat het bij jou ook niet te lang duurt. Sterkte!
Hallo dames! Hoe gaat het met jullie? Met de kleintjes alles goed? Nou wij zijn ook voor het eerst met ze naar babyzwemmen geweest! Wat een avontuur. We gingen naar Den Hommel want dat is het enige zwembad wat het (volgens mij) op zaterdag aanbiedt. Mijn man en ik vonden het super leuk om met ze te doen. De meisjes toonden niet heel veel interesse haha, zaten de hele tijd een beetje om zich heen te staren. Maar gelukkig niet te huilen . Ik denk dat ze er ook even aan moeten wennen. A.s. vrijdag mamacafe in Anafora. Helaas kunnen wij niet want deze week drukke week met de meisjes dus we moeten even een rustdag inbouwen. De laatste weken beginnen ze trouwens steeds te huilen als er iemand anders (gewoon familie) bij ze staat/met ze praat/met ze speelt. Ze trekken een heel sip gezichtje en echt dikke tranen. Alleen mama en papa zijn goed. Na een half uur zijn ze dan wel weer gerustgesteld en durven ze langzaam weer te spelen en voorzichtig met andere mensen te lachen en zo. Worden ze nu al eenkennig? Of is dit een andere soort fase? Iemand van jullie dit al meegemaakt? Kora, wat fijn dat hij wat beter slaapt en ook gewoon dat hij de fles zo goed pakt .
Hallo! Hier gaat het redelijk goed Eindelijk een beetje ritme in het leven van mijn manneke. Met de fles gaat het nog steeds prima, hij drinkt goed en is wel tevreden Hij is ook veel vrolijker en lacht veel meer. Hij is nu echt een lief jongenje! Elke nacht is nog wel anders maar ik hoop dat er hier ook een ritme zal komen. De afgelopen nacht heeft hij 5,5uur achter elkaar geslapen dus het wordt steeds beter Ik zat ook te kijken naar babyzwemmen in De Meern. Als ik goed had gezien zijn de lessen altijd om 8:30, klopt dat? Ik zou sowieso alleen op woensdagen kunnen maar op dit moment 8:30 komt heel slecht uit met de voeding.. Dus ik wacht nog even.. Vrijdag ga ik waarschijnlijk ook niet naar de mamacafe. Het is wel een stukje lopen voor mij (ik denk half uur) en het weer zit er op dit moment niet zo goed uit. Op deze dag heb ik geen auto dus het zal me helaas niet lukken om te komen Heel herkenbaar Joiedevivre! Toevallig was er vandaag een vriendin bij mij op bezoek. Nou.. ze kon zelf niet naar mijn zoontje kijken omdat hij dan direct begon te huilen. Echt zo'n zielig gezichtje! Hij is sowieso de hele tijd bij me en soms zelfs de papa kan hem niet geruststellen Hij wordt echt een mamaboy! Ik weet het niet of dat slechts een fase is of gewoon omdat hij gewend is om alleen met mij te zijn... Misschien beetje van beide?
hi mama's nou ook ik zit thuis ipv bij het mamacafe. De meiden waren helemaal af na het bezoek van de fysio. Ze had allemaal nieuw leuk speelgoed mee voor de meiden. Dat werd wel gewaardeerd kan ik zeggen. Gelukkig is de fysio zeer tevreden. Nog maar 1 keer om het af te sluiten. Dan zijn ze gecorrigeerd een jaar Meiden liggen nu diep in slaap haha. Hier heb ik het ook gehad hoor dat ze gingen huilen bij vreemden. Vooral Sanne had hele dikke tranen als iemand al naar haar keek. Vooral bij mannen. Zelfs mijn vader die ze erg vaak zien. Vond hij niet leuk haha. Ik ben woensdag weer wezen zwemmen bij de Kwakel. Nieuwe juf is erg liefs. Ze is nog in opleiding bij een andere oudere juf. Maar ze doet het leuken dat de oudere dame. Sanne had dikke pret. Spelen met beestje, van een glijbaan, onder een tunneltje door en een gietertje. Onder water of water op haar hoofd vind ze niet leuk. Verder dikke lol. Volgende week woensdag met Lotte. Heb er zin in. Ik kijk er naar uit om tegelijk met ze te zwemmen later. Met Lotte nu gelukkig 3 goede nachten gehad. Ze lijkt de fles uiteindelijk toch te pikken als ik er maar niet ben. Dus mama moet het bed uit en maar even in de kamer wachten, of ik zit bij Sanne die ook wil drinken. Maar Sanne wil geen pap... Vanavond gewoon melk proberen. Maar voor Lotte lijkt het te werken Goed weekend
Wat is het mamacafe? Fijn dat hij weer vrolijker is Kora! Ik ga elke woensdag naar fletiomare, is idd om 8.30. Leuke zwemjuf daar! Zus hoe gaat het bij jou met de kleine en zn sprongetje? Iris wat leuk dat ze het zo leuk vond! Ah ik vond de zwemjuf in de kwakel niet zo heel goed. Jonge grietje doet het wel leuk idd, maar degene waar ze het van moet leren vind ik idd niet zo leuk. Bij fletiomare en Den hommel doen ze veel meer met liedjes enzo en ik vind ook leukere dingen met bijvoorbeeld onderwater dan alleen maar even onderdompelen. Vind het wel jammer want kwakel is veel dichterbij voor mij. Het huilen bij vreemde is hier (nog) totaal niet. Maar hij is dan ook niet gewend om continu bij mij te zijn, misschien scheelt dat ook wel. 1 dag gaat ie naar kdv, 1 dag oma en 1 dag papadag. Andere dagen is ie bij mij Iedereen goed weekend gehad?
Het mamacafe is een gezellig samen zijn in het Anafora, leidscherijn park. Samen met andere mama's ervaring uitwisselen, kletsen, vragen stellen aan de persoon die het organiseert. De ene keer is er een lactatiekundige, dan iemand van dreumeland. Soms is er ook een masseur die je ene korte nek/ rug massage kan geven als je wilt. Er is iemand van de opvang voor je kindje waar die kan spelen met speelgoed. In de stad is er ook een mamacafe. Eigelijk het zelfde, maar dan vanuit lactatiekundige. Ik zou ook liever in de fletiomare gaan zwemmen, maar ja dit is praktischer voor ons. Hopelijk geeft de juf morgen weer les ipv de oudere juf. Lotte slaapt eindelijk een groot deel van de nacht door. O wat zijn wij blij. Maar des te meer merken we de grote vermoeidheid. Vannacht wel een kleine strijd gehad na de fles. Lotte krijg dan een driftbui. Gelukkig weer ik dat die een uurtje duurt en dan slaapt ze verder. Dus neem ik haar bij me om haar te laten weten dat ik nog steeds heel veel van haar hou en dat het prima is dat ze boos is, maar dat we er niks aan doen. Phoe zeg... Bijna met vakantie. Volgende week lekker naar de Eemhof. Kijk er zo naar uit om te zwemmen en te wandelen. Als gezin samen zijn. Hopelijk worden de nachten niet weer slecht zoals bij ons vorige bezoek. Daar zie ik wel een beetje tegen op. Maar goed we zijn een half jaar verder....Wie weet. Hoe is het verder met jullie?
Hallo! Hier weer moeilijke tijd Wij hebben zware nachten achter de rug en eingelijk gaat het nog steeds niet helemaal goed. Mijn manneke wordt heel vaak 's nachts wakker en wij weten niet wat de reden is er van.. Slapeloze nachten dus... heel lastig en best vermoeiend. Ik zat zelf te denken aan de eerste tandjes maar overdag is hij wel vrolijk dus ik weet het niet meer... Ik las andere vergelijkbare verhalen en misschien sommige kindjes van 4 maanden dat gewoon hebben? Gisteren nog langs CB geweest om te vragen maar volgens hen is het heel normaal :/ Afwachten dus en hopen voor betere tijden.. Verder met de fles gaat het heel goed, daar ben ik heel blij van Iris geniet van je vakantie! Andre dames, nog plannen voor het weekend? Wij houden het rustig en gaan lekker thuis blijven. Hopelijk blijft het weer mooi!
Hallo dames, Hoe gaat het met jullie? Deze week lekker herfstweer, dus maar even zien wat voor leuks we allemaal gaan doen! Tussen de buien door wandelen denk ik . Kora, wat jammer van die nachten! Hoe is het nu? Iris, hoe was/is de vakantie? En hoe gaat het met de andere moeders (to be)? Hier gaat alles prima. Meiden zijn nu allebei lekker aan het rollen en krijgen regelmatig de slappe lach, heerlijk. Ze moeten nu onwijs lachen om het klittenband van hun luier, zo grappig om te zien dat ze om de kleinste dingen de grootste lol kunnen hebben. Ze zijn nog steeds een soort van eenkennig helaas. Afgelopen zaterdag toen we familie over de vloer hadden weer helemaal in tranen en echt ontroostbaar.. Nog een paar weken en dan gaan we een weekje naar center parcs. Heel veel zin in, onze eerste vakantie met z'n vieren en ook echt aan toe.
Hi allemaal! Alles goed met iedereen? Hier gaat het wel wat beter nu. Mijn manneke wordt nog steeds wakker 's nachts maar gelukkig niet zo vaak meer. Hopelijk slaapt hij binnenkort door. Hij is net 20 weken geworden en dan schijnt de groeisprong voorbij te zijn. Waarschijnlijk was het gewoon een fase. Ik merk ook dat hij veel slimmer is geworden en ineens kan veel meer En dat slappe lach hebben wij ook! Wat grappig is dat! Wij proberen ook zo vaak mogelijk naar buiten. Wel lastig met dit weer maar een uurje wandelen lukt nog wel tussen de buien door Hier helaas nog geen vakantie gepland.. Pas met de kerst gaan wij naar onze familie toe in het buitenland. Ik kan niet wachten om met mijn manneke daar heen gaan en de eerste kerst vieren! Wat doen jullie meestal met de kerstdagen?
Hoi! Kora, wat fijn dat het nu weer wat beter gaat! Hopelijk gaat de nacht elke dag een beetje beter! Joiedevivre, fijn dat je meiden het zo goed doen! Lijkt me echt fantastisch om te zien als die kleintjes de slappe lach hebben. Hier begint mijn zoontje ook met geluid te lachen, maar schateren is er nog niet bij hoor, haha. Lekker vooruitzicht dat jullie straks een weekje CenterParks hebben met z'n 4-tjes. Hopelijk werkt het weer een beetje mee en hebben jullie een fantastische week. Wanneer gaan jullie precies en naar welke locatie? Wij gaan volgend weekend ook naar Centerparks, maar dan een weekendje. Gezellig met de schoonfamilie! Mijn zwager en schoonzus hebben een meisje van 1,5 en die is helemaal fan van mijn zoontje, super leuk! Verder gaat het hier redelijk goed. Ik ben afgelopen maandag bij de kinderarts geweest na een verwijzing door de huisarts. Ik was bij de huisarts omdat ik het idee had dat m'n zoontje last van bijwerkingen had van de Nexium (maagzuurremmer). Hij had wel 10 spuitluiers op een dag en z'n buikje klonk de hele dag als een verstopte gootsteen. Omdat vorige maand z'n groeicurve ook ging afbuigen wilde de huisarts dat ik toch even bij de kinderarts langsging... Nu mogen we stoppen met de Nexium aangezien het met de reflux heel goed gaat en hij was nu ook weer goed gegroeid. Inmiddels 64,5 cm en 6500 gram. Poepen gaat nu ook beter, alleen heeft hij 's nachts nog wel vaak erge buikkramp. Hopelijk wordt dat binnenkort ook beter, het is zo zielig. Tweede deel van de nacht slaapt hij om die reden ook naast mij in bed, dan kan hij makkelijk wat drinken en is hij snel weer rustig en slaapt hij weer verder. Op die manier kom ik ook redelijk aan mijn slaap Wel zit ik nu tegen een virus aan vrees ik. Vannacht flinke keelpijn op komen zetten en hoofd vol snot. Maar even flink aan de vitamientjes! Kora, wat fijn trouwens dat jullie de feestdagen bij de familie gaan doorbrengen. Waar kom je oorspronkelijk vandaan? Wij vieren de feestdagen ook met de familie. Ene dag mijn familie, andere dag schoonfamilie. Op kerstavond (24e) eten we vaak samen met onze vaste vriendengroep, 5 stelletjes. Iedereen maakt dan een gerecht en zo hebben we een supergezellige avond. Dit is allemaal wel altijd onder voorbehoud van mijn werk, ik werk namelijk in de zorg. Bestaat dus een kans dat ik met kerst bijvoorbeeld avonddiensten heb, dat is wel ongezellig, maar gelukkig heb ik ook leuke collega's! Voordeel is wel dat de meeste van mijn collega's liever met oud en nieuw werken en ik me dus altijd vrij gemakkelijk in kan schrijven op de dagdiensten voor kerst. Dan ben ik 's avonds bij mijn familie en met oud&nieuw lekker vrij!