Iris86: Ik zal het proberen, hopen dat het werkt ! Kora82: Dankjewel! & ja ik ben uitgerekend op 26 oktober, echt spannend. Het wordt een jongetje heb dit altijd gewild want als ik hierna een meisje krijg, heeft zij een grotere broer hihi. Nee, ik ben al een tijdje werkloos. Heb wel in het begin van de zwangerschap lopen solliciteren maar heb geen geluk gehad Joiedevivre: Dankjewel ! Wat leuk dat je een tweeling heb gekregen ! Gaat het goed met ze, aangezien ze zo vroeg geboren zijn? Lijkt me echt leuk om een tweeling te hebben, maar van de andere kant ook zwaar, pff !
Meiden een vraag, vallen jullie kindjes snel (en alleen) in slaap? Hoe doen jullie dat? Mijn mannetje heeft namelijk heel veel moeite om in slaap te vallen en het kost me veel tijd. Overdag valt het nog mee maar s' avonds ben ik soms bijna 2 uur bezig.. Hebben jullie tips voor mij? @ShiPlayz, Leuk een jongetje! Dat vond ik ook Heb je al een naam? Een tweeling lijkt mij echt pittig. Mijn zoontje is helaas geen makkelijk kind en ik kan me niet voorstellen om er twee te hebben... Aan de ene kant is het zeker fijn om thuis te zijn. Je kan lekker uitrusten voordat je kleine komt. Ben je van plan dan om weer te gaan werken na je bevalling? @Iris, En vind Sanne fietsen wel leuk? Misschien moet Lotte nog even wennen. Het is toch iets nieuws voor haar. Zeker spannend een nieuw woonplek! En wat grappig dat jij en Joiedevievre elkaar kennen. Zien jullie elkaar af en toe? Ik zag dat er een mamacafe in Leidsche Rijn is maar ik ben daar nog nooit geweest. En jullie?
Hallo meiden, Ja dat in slaap vallen is vooral 's avonds hier een dingetje. Ik merk wel dat een routine hun heel erg helpt. Bij ons is dat flesje - schone luier - pyjama - even knuffelen en liedje zingen - op bed. Maar F krijst dan nog vaak. Ik pak haar wel gewoon op want ben niet zo van het baby's laten huilen. Maar troost haar dan wel in de babykamer en leg haar als ze rustig is weer terug. Dat moet soms 3x over en dan valt ze in haar bedje in slaap. Daarna vaak nog wel een paar keer hun speen terugdoen maar dan zijn ze al half in slaap. Ik heb ook veel goede verhalen gehoord over het boek 'baby in een droomritme', misschien is dat iets? En overdag probeer ik ze als we thuis zijn ook op bed te laten slapen. Dat mamacafé lijkt me leuk eens heen te gaan. Het is nu gesloten en pas op 4 sept weer open. Misschien leuk om dan eens heen te gaan met een ieder die wil? Leuk dat je een jongen krijgt Shiplayz! Nog veel voorbereidingen treffen of het meeste al in huis? Hier gaat het goed met onze meiden. Ze doen het ondanks de voeggeboorte heel goed en ontwikkelen zich volgens wat je zou verwachten bij hun gecorrigeerde leeftijd, ben daar echt zo blij om! Ze worden natuurlijk nog wel iedere maand door de fysio en kinderarts in de gaten gehouden. En twee baby's in plaats van 1, tja, je past alles erop aan he ik weet niet beter en vind het heerlijk!
Nou Kora, zoals Joiedevivre als schrijft is ook hier het slapen niet erg makkelijk. In het begin hebben we voor de meisjes een puck a baby gebruikt. Maar Sanne hebben we soms erg stevig vast moeten houden om haar te kalmeren. Ook hier een duidelijk ritueel: Schone luier, slaapzak aan, evt nog borst drinken en naar bed met een kus. Maar we moeten ze niet te vroeg in bed leggen want dan is het drama. Wij kijken heel erg naar hun of ze al toe zijn aan bed. Merk dat ze huileriger, knuffelige worden , in hun ogen wrijven ed. Dan hop naar bedje toe. Wij laten ze ook niet huilen, dan heeft hier totaal geen zin. Heb het wel een geprobeerd, maar dat houden ze meer dan een uur vol, en dan is het alleen maar stress voor iedereen. Terwijl als je ze rustig op hun kamer bij je neemt even troost dan is het zo weer goed. Herhaling, duidelijkheid, en rustig blijven helpt hier het beste. Ach en twee kindjes is ook prima te doen hoor. We weten niet beter Soms, in de avond als een van ons alleen is dan kan het pittig zijn. Maar goed zoals ik zei gaan we erg in hun ritme mee, dat werkt het beste. Ik ben wel eens naar het mama cafe geweest. Ik vind het erg gezellig. Kindjes kunnen spelen, mama's kletsen en een bakkie doen. Lekker ongedwongen. Tijdstip was alleen altijd lastig voor me omdat meiden dan vaak moesten slapen, en erg gevoelig waren voor prikkels. Nu zijn ze langer wakker dus wie weet. En door mijn werk, ben niet altijd vrij op vrij- woensdagen. Dus ja. Zou vaker willen. Sanne vond het fietsen wel aardig denk ik. Hopelijk is het inderdaad een kwestie van wennen. Dames geniet van het mooie weer Ik ga vandaag of morgen weer aan het werk. Gr Iris
Toevallig heb dit boek van de week gekocht Ik probeer de slaapsignalen te herkennen en op tijd naar bed brengen. Ik heb ook regelmaat geïntroduceerd niet zo lang geleden, voor een slapje gaan wij altijd naar boven naar zijn kamertje, luier verschonen, slaapzakje aan, gordijnen dicht, even knuffelen en naar bed. Op dit moment "knuffelen" betekent "in slaap wiegen" omdat als hij wakker in zijn bedje wordt gelegd dan is het alleen maar huilen en ik ben ook niet van laten huilen. Hij sliep ingebakerd tot twee dagen/nachten geleden. Ik merkte dat hij dat niet meer fijn vond dus gestopt. Waarschijnlijk daarom ook is nu even moeilijker. Ik was wel benieuwd naar jullie ervaringen en wilde horen dat het beter zal worden @Iris, Één uur laten huilen en het werkte toch niet? Een tijdje geleden wou ik ook testen maar al na 2 minuten kon ik niet meer tegen.. Volgende week wil ik misschien wel een slaaptraining proberen maar dan oppakken en troosten als hij huilt en terug in bedje leggen, en dan herhalen totdat hij niet meer huilt.. Ik wil graag dat hij leert zelf in slaap vallen in zijn bedje.. Het probleem is dat ik niet weet of ik het vol houd... Lijkt mij ook leuk om een keer naar de mamacafe te komen. Klinkt erg gezellig Ik ga zeker genieten van het mooie weer. Straks lekker wandelen naar de winkelcentrum Werk ze Iris!
Over slecht slapen gesproken. 😞 Sanne heb ik stevig vast moeten houden, wiegen en zachtjes zingen voor ze tot rust kon komen. Lotte hebben we nog maar laten spelen en is aan de borst in slaap gevallen. Altijd pittig zo'n avond. Tandje van Lotte is nu echt door, een streepje. Daar lijkt ze totaal geen last van te hebben gelukkig. Ik ben lekker aan t werk. Wel helemaal in goud. Afstand is een tegenvaller. Maar goed. Vakantieperiode is bijna voor bij. Ik heb post gehad: krijg een vast contract! Ben zo blij! Zo, ik hoop op een goede nacht met veel slaap voor mij. Zonder Lotte tegen me aan hihi. De gekke meide word laatste dagen wakker do d 2 uur en wil dan alleen bij mij slapen. Dan slaapt ze na de borst door. Zucht, gelukkig heb ik eigenzinnige droppies van meiden. Moet er wel om lachen eigenlijk
Echt fijn van je vaste contract Iris! Geeft toch wat extra zekerheid. Hebben de meiden een beetje goed geslapen? En jouw zoontje Kora? Ik zit hier thuis met een fikse buikgriep. Sinds vannacht opeens op komen zetten en echt geen pretje. Gelukkig is mijn man ook thuis en kan ik even goed uitrusten. De meiden vermaken zich ook prima met elkaar in de box dus dat scheelt.
Sanne sliep top, heel de nacht door. Enkel rond middernacht een flesje. Lotte werd weer wakker middernacht, half 2. Beide keren schreeuwen om de borst. Dacht slim te zijn er haar slapend in bed te leggen. Helaas uur later zelfde verhaal. Dus toch weer samen geslapen. Hoop dat deze fase snel weervoer is. Joiedevievre balen van je buikgriep. Fijn dat je man thuis is voor jullie. Mama's kunnen nooit echt ziek zijn.
Iris, wat goed, gefeliciteerd met het vaste contract! Had jij die verwacht? Joiedevievre, buikgriep? Klopt, mama's kunnen nooit ziek zijn! Ik hoop dat het snel over gaat. Nooit prettig... Bij ons gaat slapen ook niet makkelijk. Vanavond 1,5 uur bezig om mijn zoontje in bed te krijgen. Meestal is hij rustig maar op het moment dat hij in zijn bedje wordt gelegd gaat die huilen.. en dan beginnen wij weer met knuffelen en wiegen.. Best vermoeiend.. Hij slaapt pas zijn vierde nacht zonder inbakeren en ik hoop dat het straks wat makkelijker gaat. Helaas wordt hij nu ook vaker wakker voor een voeding. Hij sliep al makkelijk 5-6 uur achter elkaar en nu weer elk 3-4 uur wakker.. Misschien komt het ook door het warme weer?
@Kora82 Ja, ik heb al 3 voornamen. Met moeite bedacht allemaal en kan niet wachten tot het officieel vast staat ! En ja ik wil na de bevalling werken, maar dan niet meteen. Ik denk als de kleine pas 1 jaar is ongeveer. @Joiedevivre Ik heb gelukkig de belangrijkste dingen al in huis. Ben nu alleen bezig met kleine dingetjes, bv. slabbetjes, nagelknipper etc.. Wat goed dat ze zo goed ontwikkelen ! Ik had namelijk filmpjes gezien op Youtube dat het kind altijd wat overhoudt als hij/zij te vroeg geboren is. Maar als dit niet het geval is dan is het al helemaal goed Ik was afgelopen weekend even afwezig omdat ik een weekendje bij mijn ouders heb gelogeerd. Woon momenteel in een opvang waardoor ik in het weekend weg mag. Werken jullie? En na hoeveel weken na de bevalling zijn jullie weer begonnen met werken?
Tja, het is natuurlijk afwachten of ze er iets aan over houden qua ontwikkeling hoeft niet maar kan wel. Gelukkig doen ze het nu heel goed. Hier weer bijna beter gelukkig! Eerste keer ziek sinds de kids er zijn en inderdaad gemerkt dat er geen tijd voor is haha.
@ShiPlayz, Wij hadden slechts een naam vanaf het begin Mijn vriend had het bedacht en ik vond het erg leuk. Qua werken wil ik precies hetzelfde. Ik heb mijn baan opgezegd om thuis te kunnen blijven met mijn kleine. Ik hoop ook weer te gaan werken als hij ongeveer 1 jaar oud is. Maar wij zullen nog zien In wat soort opvang woon je dan als ik mag vragen? In Utrecht toch? @Joiedevivre, Je moet positief blijven, toch? Het gaat nu goed met jouw meisjes en het blijft zo! Gaat het nu beter met jou? Ik ben gelukkig nog niet ziek geweest vanaf het moment dat mijn zoontje geboren was. Ik hoop dat het zo blijft! @Iris, gaat het op je werk? Zeker heel druk, he? Wij hebben vandaag een controle bij CB. Ik ben benieuwd hoeveel is mijn manneke gegroeid. Hij krijgt ook nog twee prikjes dus ik hoop dat het goed zal gaan vanmiddag.
Hi Dames, even een snel bericht je vandaag. @Joiedevivre: fijn dat je je weer wat beter voelt. Blijft spannend vind je niet met de meisjes. Voor nu heerlijk dat ze zich zo ontwikkelen. Ik merk dat ik het ook spannend vind voor later, als ze naar school gaan zeg maar. @ShiPlayz: Oei, drie namen lastig hoor. Hopelijk komen jullie tot 'de' naam. Wij wisten eigenlijk ook al de namen vrij snel. Vond Lotte Sophie mooi. Maar we gingen toch vernoemen. En toen bleek het een tweeling te zijn. We vonden Sanne net iets beter Fijn dat je alle spulletjes al hebt. Bij welke verloskundige zit je? Hoe gaat het met je lage bloeddruk? Het word wel weer beter hoor, over een paar weken. @Kora82: Van m'n contract had ik het wel gehoopt ja. Maar gezien de huidige tijd was het toch even afwachten. Op het werk is het giga druk. Heb vanmiddag ook nog even een opvang gedaan naast het gezin waar ik al werk. Best pittig want het was een uur reizen tussendoor. Gelukkig zijn het uitzonderingen. Maar poeh ik ben blij dat ik morgen middag een dutje kan doen. Misschien moet ik vrijdag ook nog naar een tweede gezin. En daarna is mijn zomerrooster voorbij, terug naar het gewonen met 8 dagen vrij tussendoor, en bijna vakantie. Tijd om bij te komen van de drukte. Mis de meiden altijd heel erg aan het eind van een werk week. Vanavond ben ik alleen met ze. En dan na een lange dag koken en afwassen ed. Poeh. Gelukkig gingen ze na de borst gelijk slapen Hopelijk slapen ze door want dat kan ik wel gebruiken hihi. Dames rustig aan morgen met de warmte.
Ik zie dat er di a.s mamacafe in de stad is van Lactatiekundige uit leidscherijn. Is van 10.00 tot 11.30 uur. Er is info over borstvoeding, dragen van kindjes, babymassage en er komt iemand over wasbare luiers vertellen.
Ik wacht tot september en ga een keertje de mamacafe in Leidsche Rijn checken Lekker dicht bij Hier wat moeilijker tijd achter de rug.. Op woensdag had mijn manneke prikjes gekregen en helaas niet zonder bijwerkingen. s' nachts had hij koorts gekregen dus wij hadden toen weinig geslapen. Gisteren ging beetje beter maar nog steeds verhoging. Gelukkig niet meer en de afgelopen nacht was veel beter. Ik ben blij dat voorlopig dat de laatste prikjes waren... En wat een nacht gisteren! Wat een onweer!
@Iris, leuk! Waar is het trouwens? Kom ik daar binnen met de tweelingwagen ? Neem aan dat ze daar rekening mee houden maar toch . @Kora, oh wat sneu voor hem! Ik hoop dat hij er snel weer bovenop komt. Extra knuffelen dan maar . Die onweer en regen zeg, wow, ik schrok er een paar keer wakker van. Was helemaal verbaasd dat de baby's door alles heen hebben geslapen.. zullen ze wel van hun vader hebben haha.
Hier sliepen de meiden ook door gelukkig. Maar ik lag wakker... Café is yoghurtbarn, vinkenburg straat gell
Oeps... Waar de Pinokkio zit Hoop dat het past. In anafora is het vaak krap merk ik met de wagen. Beetje stoelen schuiven
Hoe is het met jullie allemaal? Fijn weekend gehad? Hier moeilijke dagen en nachten. Al sinds een week slaapt mijn zoontje niet echt goed 's nachts. En de afgelopen twee nachten werd hij steeds vaker wakker.. Geen idee waarom.. Echt vermoeiend Vandaag is hij ook echt chagrijnig geweest. Ik hoop dat het binnenkort beter zal worden... Is er misschien een groeisprong rond 4 maanden?