20 uur is lekker en goed te overzien inderdaad als je de kids lekker zelf naar school/opvang kunt brengen inderdaad. Maar snap dat je geen zin heb, die stap is altijd weer zo groot. Ja wij gaan het ook vieren op de dag zelf volgende week zaterdag, hopen op goed weer. Dan kunnen we de opa's en oma's komen en de tantes en ooms zijn met 10 volwassenen. Nou buiten moet kunnen, kunnen goed afstand houden. Hij krijgt een trampoline (inground) dus zaterdagochtend 29 mei zal die vast geplaatst moeten worden haha. Komend weekend alvast het gat graven waar hij in moet komen. Ja daarom hier wil niemand meer zwanger worden dus ligt het er niet meer zo dik bovenop haha. En denk dat meisjes echt heel anders zijn dan jongens, Luca is vooral stout. Laatst haalde ik hem op van KDV had hij iemand met een plank geslagen . Draak, weet dat hij stout is en zegt altijd sorry mama, knuffelen. Boef maar komt vast goed als hij groter is. Hij bijt van zich af en dat is helemaal niet verkeerd in deze wereld.
Wat leuk om hier weer updates te lezen dames!! @Kelly84: 11 weken alweer! Gaat zo hard he. En ja dan moet je weer aan het werk, bleh... ik vind de periode zwangerschapsverlof echt het mooiste wat er is. Jammer dat we dat nooit meer krijgen Maar vaak zit je ook zo weer in het werk en is het ook weer erg leuk. Even een drempeltje over maar komt goed! En jullie middelste ook alweer 3. Een lekkere peuter . Nog een jaartje en ze gaan alweer naar school @Meisje93: je oudste denkt waarschijnlijk ik moet een tandje bij zetten om dat kleine zusje van me te laten zien dat ik alsnog groter ben . Hier is het momenteel ellende met delen. Als de een iets pakt, dan wil de andere dat natuurlijk heeeeel toevallig net ook hebben . En andersom... Van mij, nee van mij! Ik had het eerst. Niet waar, ik had het eerst . En de middelste begint ook al tegen de jongste. Dingen afpakken want dat is van hem en daar mag broertje dus niet mee spelen. @Joyce2013: dikke knuffel voor jou. Ik blijf ook geloven dat jullie tijd echt nog komt! Als jullie L nou echt willen verrassen zou je moeten kijken of je de trampoline vrijdagavond als ze slapen samen met iemand op kunt bouwen. Dat hebben wij bij de oudste gedaan voor zijn 5e verjaardag. Ik ging hem op bed doen en mijn man en zwager gingen snel aan de slag. Wat een verrassing was dat de ochtend van zijn verjaardag toen de gordijnen open gingen! Hier gaat alles goed. Jongste groeit goed en is ook alweer 7 maanden! Het is echt een super vrolijk ondernemend ventje. Tijgert de hele kamer al door en niks is veilig. Alles gaat zijn mond in . Vooral ballonnen en ballen is ie gek op. Als hij er eentje ziet, nou dan moet je hem zie gaan! Als een speer! Hij is daarin sneller dan zijn broers. Maar zelf gaan zitten doet ie dan weer niet, terwijl de middelste dat al wel toen deed. Qua uiterlijk lijken ze alledrie erg op elkaar! De middelste doet het ook goed. Ook alweer 3 en helemaal in to letters momenteel. Overal waar hij maar eentje herkent roept ie kijk mama! Dat is mijn letter (of die van een van zijn broers, papa, mama, opa of oma). Hij gaat 2 ochtenden per week naar de peuterspeelzaal en geniet daar echt van. Er naartoe gaan vindt ie vaak nog wel spannend, maar hij komt altijd super enthousiast thuis. Qua gezondheid houdt het niet over. Reageert wel steeds milder op zijn voedselallergiën, maar is nog wel erg regelmatig ziek door zijn luchtwegen. Voordeel is dat hij preventief ontstekingsremmers gebruikt, waardoor hij er sneller weer vanaf is en geen antibiotica nodig heeft. De oudste gaat lekker. Hij groeit goed en wordt steeds stoerder. Durft steeds meer zoals klimmen en stunten. Moeten hem wel leren dat je niet alles kunt zeggen en soms beter je mond kunt houden . Kleine flapuit is het. Arme jongen heeft al wel een paar keer een coronatest moeten doen. 2x omdat hij was aangestoken door zijn broertje en 1x omdat zijn vriendje/klasgenootje corona had. Gelukkig alle keren negatief. Zelf dit weekend via werk gevaccineerd. Echt flink beroerd geweest, maar ik ben er vanaf! Mijn man krijgt volgende week de eerste prik. Verder zelf steeds meer aan het herstellen van de keizersnede. De huid van mijn onderbuik en het litteken voelen een stuk minder branderig aan. Alleen insmeren bijvoorbeeld voelt nog vervelend. Alleen de laatste 7 kg blijft er maar aan zitten . Maar moet bekennen dat ik ook niet heel actief ben. Nog steeds veel minder fysieke activiteit door corona. En nog geen fysiofitness opgepakt omdat het met huishouden, werk en 3 kids, waarvan een flesweigeraar, lastig is om in te plannen. Komt wel weer als de kleine wat langer zonder mama kan. Dan kan ik weer wat meer tijd voor mezelf nemen .
@Joyce2013 dat zou zeker een mooie datum zijn! Snap ik, heb ik toen ook wel eens overwogen om uit groepjes te stappen. Wat leuk dat hij een trampoline krijgt! Zouden ze hier ook wel willen. Maar onze tuin is helaas niet zo heel groot. @Kelly84 wat heerlijk dat je pas om 9u hoeft te beginnen. Lijkt mij zo ideaal. Zal bij mij nooit gaan lukken denk. Dat zou wel lekker zijn ja, als je het lekker in de tuin kan vieren. Je wilt er toch wat leuks van maken voor die kleintjes. Klopt, die is toch wel veranderd sinds ze op school. Soms ook echt een grote mond. En sinds een aantal maanden is ze de gang beter leren kennen. Daarvoor was dat nooit nodig.. @Yesera haha zó herkenbaar over dat niet delen. Vreselijk af en toe. Kopen nu veel in tweevoud. Geen zin in iedere keer geruzie. Wauw al 7 maanden! Zo die is zeker vlot met tijgeren. Leuk, maar ook onhandig zo nu en dan. Wat vervelend dat je zo beroerd was geworden van de vaccinatie. En helemaal vervelend dat je nog zo'n last hebt van je litteken. En dat na zo'n tijd. Pfoe nog steeds geen flesjes willen? Hoe gaat het met de allergieën van je kids? Zijn ze al over bepaalde dingen heen gegroeid?
@Yesera dat zou inderdaad een super leuk cadeau zijn, het graven gaan we komend weekend aan beginnen. En aangezien het langer licht is kunnen we misschien wel iemand optrommelen om ons te helpen met het opzetten . @Meisje93 haha echt op de gang zelf, wat een boef.. is ook vast weer een fase, de fase mmm hoe ver kan ik gaan zonder dat ik op mijn kop krijg haha. Die komt namelijk keer op keer terug alleen steeds brutaler hahaha...
@Joyce2013 haha ja. Niet leuk, maar het moet helaas. De jongste zit er dagelijks op. Van de week was ze er zelfs zelf gaan zitten. Ja die fases. Vreselijk af en toe haha. Maar ach het hoort er eenmaal bij.
De gang is hier een hele bekende plek voor de oudste @Meisje93. Laatste tijd gaat het gelukkig een stuk beter, maar soms heeft ie van die dagen . Sinds kort sturen we hem af en toe ook gewoon naar zijn kamer. Ga daar maar lekker afkoelen. Of om even het geruzie tussen de 2 oudsten te doorbreken. De middelste heeft een stoeltje in de woonkamer als strafpleiter. Die vertrouw ik nog niet op de gang . Die loopt zo de voordeur uit als het hem niet zint . Met de oudste zijn astma en allergieën gaat het goed. Sinds hij geen melk meer krijgt vanwege zijn lactose intolerantie heeft hij geen medicatie meer nodig. Nu 2 jaar medicatie vrij. De middelste lijkt over de hazelnoten allergie heen gegroeid te zijn . Melk hebben we vorige week een foutje mee gehad. Hij reageert nog steeds, maar veel minder dan het is geweest. Krijg daardoor goede hoop dat hij er overheen aan het groeien is. Kwestie van nog even geduld hebben en over 6-9 maanden nog eens bewust provoceren. Met zijn luchtwegen gaat het nog niet zo lekker. Veel ziek geweest, met erge benauwdheid. Heeft wel ontstekingsremmers preventief 2x per dag, dus gelukkig daardoor nog geen antibiotica nodig gehad. Maar ja, die ontstekingsremmers zijn natuurlijk ook forse medicijnen... Jongste heeft net een dubbelblinde koemelk provocatietest gehad via de diëtiste en officieel bevestiging van koemelkallergie. Dus voor hem blijf ik voorlopig op dieet. Zijn klachten zijn milder dan wat de middelste op die leeftijd had, dus wie weet dat hij er ook wel eerder overheen groeit. Hopen mag altijd toch @Kelly84: nog gefeliciteerd met de oudste! Heeft ze een fijne dag gehad? En nog een feestje tegoed natuurlijk. Dat is altijd fijn Succes deze week weer met het starten van je werk. Kun je thuiswerken of moet je echt naar locatie? En heeft de kleine het doorslapen erin gehouden? Onze jongste heeft nu 2 nachten van 22:00 - 4:00 uur gemaakt. Hoop dat hij dat er weer inhoudt!
@Joyce2013 zoals het er nu naar uit ziet gaan we aanstaande zaterdag goed weer Krijgen. Dus fingers crossed!! @Meisje93 echt heel herkenbaar met de oudste hoor. Al is deze nog altijd minder erg in gedrag dan de middelste haha. @Yesera de middelste was jarig en ze vond het heerlijk! Ze heeft een mooie micro step gehad en die wilde ze heel graag. Ik moet helaas gewoon naar m’n werk toe. En gaat de jongste vanaf 3 juni naar de opvang. Dus aanstaande donderdag is papa gelukkig nog thuis. Vrijdag mijn moeder, en maandag een half dagje ook mijn moeder. Dus dat is wel fijn dat ze nog even thuis is. Maar jemig wat vind ik het nu een ding. Het slapen gaat mega goed. Ze slaapt eigenlijk heel de tijd door. Gisteravond nog van half 10 tot 7 dus ik mag echt niet klagen!
Oh ja oeps @Kelly84, de middelste natuurlijk . Gisteren een fijne dag gehad? Jullie hadden de dag goed uitgekozen, prachtig weer! Wat goed dat ze het doorslapen zo volhoudt! Hier heeft het niet doorgezet, waren slechts een paar uitschieters. Hij komt gewoon weer rond 1:00/2:00 uur en slaapt daarna lekker verder naast mij (lees: ik val direct weer als een blok in slaap en wordt pas weer wakker als hij zich voor de volgende voeding meldt ). En hoe zijn je eerste werkdagen gegaan? @Joyce2013: nogmaals gefeliciteerd met L.! Jullie ook een fijne dag gehad gisteren?
@Yesera was een top dag gisteren, prachtige zonnige dag. Lekker buiten met wat visite, flink verwend. Heel blij kind haha! @Kelly84 jullie ook een fijne dag gehad?
@Yesera oei, ja dan maar beter in de woonkamer. Wat kunnen het toch boefjes zijn hè. Wat fijn dat de oudste al 2 jaar medicatie vrij is. En super van de middelste zeg. Wel jammer dat hij nog reageerde op melk, maar een lichte reactie is al een goed begin. Pfoe lijkt mij erg moeilijk om als moeder te zien als je kind zo benauwd is. Val je nu weer zoveel af vanwege het aangepaste dieet voor je zoon? @Kelly84 wat heerlijk zo'n doorslaper! Hoe bevalt het werken weer? En wat een heerlijk weer had je met de verjaardag. @Joyce2013 gefeliciteerd!! Jij had ook heerlijk weer. Fijn dat hij een leuke verjaardag heeft gehad.
@Meisje93 dankjewel. Hier alles goed, vandaag waarschijnlijk eisprong dus bijna weer op het wachtbankje... Komen er weer 2 lange weken aan !