Mama’s 1-31 juli 2023 ❤️

Discussie in 'De mama's' gestart door Krv, 21 aug 2023.

  1. zegenwens

    zegenwens Fanatiek lid

    28 sep 2021
    4.834
    4.815
    113
    Vrouw
    @KarlijnA91 Inmiddels zijn we na vier maanden toch wel aardig gesetteld, maar het is een enorme klus geweest. Gelukkig is het achter de rug! We genieten inderdaad van de tuin. Heel fijn dat M. gewoon lekker buiten kan spelen bij het huis. Daarnaast is het hier ook gewoon leuker wandelen dan onze betonbuurt in Amsterdam :roflmao: Gaan jullie nu voor een 2e, Karlijn?

    Hoe gaat het verder met jullie allemaal? Ik zag @Donna1993 laatst stiekem iets liken :p Weet niet of je nog vaak meeleest, maar ben ook benieuwd hoe het met jullie is.

    Ik geef ook nog borstvoeding @JupitR. Ben je de vorige keren gestopt vanwege een nieuwe zwangerschap? Als er nu geen zwangerschap meer volgt, heb je dan een idee tot wanneer je door wil voeden of laat je het op z'n beloop? Hier gaan we nog wel even door denk ik. Ik voed hem nog altijd in slaap en dat vind ik wel makkelijk eigenlijk. Niet zoveel zin in strijd om andere technieken uit te proberen. M. is nogal een alert kind en aan de borst in slaap vallen is wel echt zijn ontprikkelmomentje.

    Wat voor karakters hebben jullie kinderen? Ik vind het zo leuk dat je het steeds meer gaat zien. M. is super sociaal en open. Vorige week heb ik met andere moeders van een appgroepje (niet via dit forum) afgesproken. 8 dreumesen van 12/13 maanden. M. vond het fantastisch. Liep zo vrolijk en zelfverzekerd rond. Iedereen 'hoi' zeggen, overal bij staan kijken, af en toe iemand omver beuken :oops: Hij was totaal niet onder de indruk van alle chaos en lawaai :roflmao: 't Is wel echt een dreumes nu hoor pff. Van alles doen wat niet mag en dan met krokodillentranen op de grond neerstorten als ik hem ergens weghaal (en het dan weer opnieuw doen). Ik had deze fase een beetje onderschat denk ik :p Ze willen en kunnen een hoop (wat niet kan/mag), maar er valt totaal nog geen gesprek mee te voeren o_O Overigens is hij wel druk met z'n eerste woordjes bezig! Mega aandoenlijk. Vooral wanneer het net niet goed is hè. Poei ipv poes. Aatuh ipv auto. Breekt mijn hart om te bedenken dat hij dat ooit gewoon correct uit gaat spreken haha. Nou, nog even oefenen en dan kan ik eindelijk een hartig woordje met hem spreken als hij weer ongein uithaalt :D;)
     
    KarlijnA91 en JupitR vinden dit leuk.
  2. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.426
    6.954
    113
    Vrouw
    Ha @zegenwens, leuk om weer wat van jou en M. te lezen! Klinkt als een leuk kereltje zo. En het kan inderdaad pittig zijn als een kind al veel kan, maar de gevaren nog niet ziet en de woorden ook nog niet allemaal begrijpt. Hij zal je in ieder geval lekker bezig houden ;) Hebben jullie al plannen om voor een tweede te gaan? Het was voor jou liever gisteren dan vandaag, toch?

    En @KarlijnA91, ik zag jou naam al voorbij komen in een NOD-topic. Zou mooi zijn als je dit jaar nog een positieve test zal hebben!

    Ik ben bij de oudste na 21 maanden gestopt met borstvoeding, omdat ik toen zwanger was van de tweede en er klaar mee was. ik heb altijd gezegd door te gaan met voeden zolang het voor beide fijn was en dat was het toen niet meer. Bij de tweede gestopt rond 14 maanden, omdat hij er een potje van maakte en het niet leuk was hem de borst te geven ;) Was meer trekken en doen dan rustig drinken. Ik moet zeggen dat F. er ook wat van kan om alle kanten op te bewegen en half staand te drinken ;) De derde kreeg dan ook weer nog wel borstvoeding toen ik zwanger raakte van F. Mocht je nog borstvoeding geven als je zwanger wordt @zegenwens, wees er dan op voorbereid dat de misselijkheid heftiger kan zijn.
    Nu ga ik dus ook gewoon door zolang we het beide fijn vinden. En aangezien de kans op een 5e behoorlijk klein is, is het wel fijn dat het nu ook nog m'n cyclus heeft platgelegd ;) Al verwacht ik op basis van eerdere ervaringen wel dat ik ergens binnenkort weer ongesteld zou worden. Dat was bij de jongens telkens rond de 5 weken na de eerste verjaardag.

    F. loopt trouwens sinds deze week. Ze sliep diezelfde nacht ook voor het eerst door (tot 5:30, dus was wel een vroege ochtend). Ze is dol op dieren, daar wordt ze super enthousiast van als ze ze ziet. En ze is ook niet bang voor andere kinderen. We brachten haar peuterbroertje naar KDV vanochtend en ze ging gezellig tussen de andere kinderen zitten en een beetje voelen ;) Ze zegt nog niet veel, maar dat hoeft ook niet. Ze zegt wel mama (voor mij natuurlijk) en bwaahhh voor de dino in de tuin en maakt een geluidje als naaanaa voor dieren buiten. En ze kan ook heel goed grommen :roflmao:
     
    KarlijnA91 en zegenwens vinden dit leuk.
  3. KarlijnA91

    KarlijnA91 Bekend lid

    8 okt 2021
    909
    1.419
    93
    @zegenwens, wat fijn zeg! Lekker genieten van jullie nieuwe stekkie.
    En wat klinkt M. als een ondernemend mannetje! Ik denk dat M. en J. tegenpolen zijn. J. is bij anderen juist heel rustig en terughoudend. Ik hoor zo vaak: "och wat hebben jullie een rustig kindje." En thuis breekt 'ie de tent af :roflmao:. Lijkt me overigens best intens, een uitje met 8 dreumessen haha!

    Dat uitproberen en grenzen opzoeken klinkt ook wel heel herkenbaar. Ik vind het soms lastig om te bepalen waar ik wel of niet op reageer, vooral omdat wat jij zegt; er valt nog geen gesprek te voeren haha. Vooral bij gedrag dat niet gevaarlijk is of iets kapot maakt, maar niet leuk is (bijv. eten op de grond gooien), negeer je dat? Zeg je er wat van? We proberen gewoon positief te reageren op dat wat wel goed gaat, maar soms lukt dat niet helemaal haha.

    Wij gaan idd voor een tweede. Al hebben we nog maar één maand kans gehad sinds we het besloten hebben. Maar dat maakt niet uit, voel mezelf er zoveel rustiger onder deze keer! Jullie wilden even wachten totdat jullie omstandigheden beter zijn toch? Heb je de babyfever nog onder controle?

    @JupitR, wat fijn dat F. voor het eerst door heeft geslapen! Wel een vroege ochtend ja :o: maar het begin is er zullen we maar zeggen. Wat schattig, dat grommen haha. En het belangrijkste woord kent ze dus al ;)

    Ik hoop ook dat het ons dit jaar gegeven is! Ik heb volgend najaar een bruiloft van iemand die me heel dierbaar is en die wil ik echt niet missen. Als het dit jaar niet is gelukt gaan we dus twee maanden overslaan, maar ik hoop gewoon dat dat niet nodig is :p En ik ben op zoek naar een andere baan. Had me voorgenomen om een kinderwens en nieuwe baan niet meer te combineren bij de tweede, maar ik ben toch echt weer op zoek :roflmao:
     
    zegenwens en JupitR vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina