Mama’s 1-31 juli 2023 ❤️

Discussie in 'De mama's' gestart door Krv, 21 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zegenwens

zegenwens Fanatiek lid

28 sep 2021
    4.924
    4.901
    113
    Vrouw
    @KarlijnA91 Inmiddels zijn we na vier maanden toch wel aardig gesetteld, maar het is een enorme klus geweest. Gelukkig is het achter de rug! We genieten inderdaad van de tuin. Heel fijn dat M. gewoon lekker buiten kan spelen bij het huis. Daarnaast is het hier ook gewoon leuker wandelen dan onze betonbuurt in Amsterdam :roflmao: Gaan jullie nu voor een 2e, Karlijn?

Hoe gaat het verder met jullie allemaal? Ik zag @Donna1993 laatst stiekem iets liken :p Weet niet of je nog vaak meeleest, maar ben ook benieuwd hoe het met jullie is.

Ik geef ook nog borstvoeding @JupitR. Ben je de vorige keren gestopt vanwege een nieuwe zwangerschap? Als er nu geen zwangerschap meer volgt, heb je dan een idee tot wanneer je door wil voeden of laat je het op z'n beloop? Hier gaan we nog wel even door denk ik. Ik voed hem nog altijd in slaap en dat vind ik wel makkelijk eigenlijk. Niet zoveel zin in strijd om andere technieken uit te proberen. M. is nogal een alert kind en aan de borst in slaap vallen is wel echt zijn ontprikkelmomentje.

Wat voor karakters hebben jullie kinderen? Ik vind het zo leuk dat je het steeds meer gaat zien. M. is super sociaal en open. Vorige week heb ik met andere moeders van een appgroepje (niet via dit forum) afgesproken. 8 dreumesen van 12/13 maanden. M. vond het fantastisch. Liep zo vrolijk en zelfverzekerd rond. Iedereen 'hoi' zeggen, overal bij staan kijken, af en toe iemand omver beuken :oops: Hij was totaal niet onder de indruk van alle chaos en lawaai :roflmao: 't Is wel echt een dreumes nu hoor pff. Van alles doen wat niet mag en dan met krokodillentranen op de grond neerstorten als ik hem ergens weghaal (en het dan weer opnieuw doen). Ik had deze fase een beetje onderschat denk ik :p Ze willen en kunnen een hoop (wat niet kan/mag), maar er valt totaal nog geen gesprek mee te voeren o_O Overigens is hij wel druk met z'n eerste woordjes bezig! Mega aandoenlijk. Vooral wanneer het net niet goed is hè. Poei ipv poes. Aatuh ipv auto. Breekt mijn hart om te bedenken dat hij dat ooit gewoon correct uit gaat spreken haha. Nou, nog even oefenen en dan kan ik eindelijk een hartig woordje met hem spreken als hij weer ongein uithaalt :D;)

Roni7888, KarlijnA91 en JupitR vinden dit leuk.
  2. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.595
    7.041
    113
    Vrouw
    Ha @zegenwens, leuk om weer wat van jou en M. te lezen! Klinkt als een leuk kereltje zo. En het kan inderdaad pittig zijn als een kind al veel kan, maar de gevaren nog niet ziet en de woorden ook nog niet allemaal begrijpt. Hij zal je in ieder geval lekker bezig houden ;) Hebben jullie al plannen om voor een tweede te gaan? Het was voor jou liever gisteren dan vandaag, toch?

En @KarlijnA91, ik zag jou naam al voorbij komen in een NOD-topic. Zou mooi zijn als je dit jaar nog een positieve test zal hebben!

Ik ben bij de oudste na 21 maanden gestopt met borstvoeding, omdat ik toen zwanger was van de tweede en er klaar mee was. ik heb altijd gezegd door te gaan met voeden zolang het voor beide fijn was en dat was het toen niet meer. Bij de tweede gestopt rond 14 maanden, omdat hij er een potje van maakte en het niet leuk was hem de borst te geven ;) Was meer trekken en doen dan rustig drinken. Ik moet zeggen dat F. er ook wat van kan om alle kanten op te bewegen en half staand te drinken ;) De derde kreeg dan ook weer nog wel borstvoeding toen ik zwanger raakte van F. Mocht je nog borstvoeding geven als je zwanger wordt @zegenwens, wees er dan op voorbereid dat de misselijkheid heftiger kan zijn.
    Nu ga ik dus ook gewoon door zolang we het beide fijn vinden. En aangezien de kans op een 5e behoorlijk klein is, is het wel fijn dat het nu ook nog m'n cyclus heeft platgelegd ;) Al verwacht ik op basis van eerdere ervaringen wel dat ik ergens binnenkort weer ongesteld zou worden. Dat was bij de jongens telkens rond de 5 weken na de eerste verjaardag.

F. loopt trouwens sinds deze week. Ze sliep diezelfde nacht ook voor het eerst door (tot 5:30, dus was wel een vroege ochtend). Ze is dol op dieren, daar wordt ze super enthousiast van als ze ze ziet. En ze is ook niet bang voor andere kinderen. We brachten haar peuterbroertje naar KDV vanochtend en ze ging gezellig tussen de andere kinderen zitten en een beetje voelen ;) Ze zegt nog niet veel, maar dat hoeft ook niet. Ze zegt wel mama (voor mij natuurlijk) en bwaahhh voor de dino in de tuin en maakt een geluidje als naaanaa voor dieren buiten. En ze kan ook heel goed grommen :roflmao:

KarlijnA91 en zegenwens vinden dit leuk.
  3. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    990
    1.539
    93
    @zegenwens, wat fijn zeg! Lekker genieten van jullie nieuwe stekkie.
    En wat klinkt M. als een ondernemend mannetje! Ik denk dat M. en J. tegenpolen zijn. J. is bij anderen juist heel rustig en terughoudend. Ik hoor zo vaak: "och wat hebben jullie een rustig kindje." En thuis breekt 'ie de tent af :roflmao:. Lijkt me overigens best intens, een uitje met 8 dreumessen haha!

Dat uitproberen en grenzen opzoeken klinkt ook wel heel herkenbaar. Ik vind het soms lastig om te bepalen waar ik wel of niet op reageer, vooral omdat wat jij zegt; er valt nog geen gesprek te voeren haha. Vooral bij gedrag dat niet gevaarlijk is of iets kapot maakt, maar niet leuk is (bijv. eten op de grond gooien), negeer je dat? Zeg je er wat van? We proberen gewoon positief te reageren op dat wat wel goed gaat, maar soms lukt dat niet helemaal haha.

Wij gaan idd voor een tweede. Al hebben we nog maar één maand kans gehad sinds we het besloten hebben. Maar dat maakt niet uit, voel mezelf er zoveel rustiger onder deze keer! Jullie wilden even wachten totdat jullie omstandigheden beter zijn toch? Heb je de babyfever nog onder controle?

@JupitR, wat fijn dat F. voor het eerst door heeft geslapen! Wel een vroege ochtend ja :o: maar het begin is er zullen we maar zeggen. Wat schattig, dat grommen haha. En het belangrijkste woord kent ze dus al ;)

Ik hoop ook dat het ons dit jaar gegeven is! Ik heb volgend najaar een bruiloft van iemand die me heel dierbaar is en die wil ik echt niet missen. Als het dit jaar niet is gelukt gaan we dus twee maanden overslaan, maar ik hoop gewoon dat dat niet nodig is :p En ik ben op zoek naar een andere baan. Had me voorgenomen om een kinderwens en nieuwe baan niet meer te combineren bij de tweede, maar ik ben toch echt weer op zoek :roflmao:

zegenwens en JupitR vinden dit leuk.
  4. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.241
    2.925
    113
    Roni7888 vindt dit leuk.
  5. zegenwens

zegenwens Fanatiek lid

28 sep 2021
    4.924
    4.901
    113
    Vrouw
    Hè vliegen er toch ineens vier weken voorbij zonder post hier :p

@KarlijnA91 Ik zag dat je nieuws hebt! Dat is weer vlot gegaan. Gefeliciteerd!

KarlijnA91 en Krv vinden dit leuk.
  6. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.577
    4.436
    113
    Vrouw
    Wauw gefeliciteerd @KarlijnA91!! Hoe voel je je?

Heb je al een idee wanneer jullie weer gaan proberen @zegenwens?

KarlijnA91 vindt dit leuk.
  7. zegenwens

zegenwens Fanatiek lid

28 sep 2021
    4.924
    4.901
    113
    Vrouw
    Over maximaal 6 maanden. Hopelijk eerder, maar ik stel me maar in op april.

KarlijnA91 en Krv vinden dit leuk.
  8. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.577
    4.436
    113
    Vrouw
    Spannend zeg!! Dat voelt voor jou vast nog lang, maar de dagen vliegen ook om met M. waarschijnlijk.

9. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.595
    7.041
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap @KarlijnA91! Leuk, een broertje of zusje voor J. (ik snap dat het heel spannend is voor je, gezien je geschiedenis, maar ga maar even van het positieve scenario uit nu)

Moet er nog wat rust in de tent komen @zegenwens?

@Hoe is het bij jou @Krv?

Krv vindt dit leuk.
  10. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.577
    4.436
    113
    Vrouw
    Hier gaat het goed @JupitR! Inmiddels is C. over naar 1 slaapje, na een tijdje rommelen met 2 slaapjes. Hij is nog altijd heel vrolijk en lief, een heerlijk kind. Broer is nog net zo zorgzaam en trots als dag 1, echt aan het genieten van die lieve schatten. Hoe gaat het bij jullie? En met werk?

Roni7888 en JupitR vinden dit leuk.
  11. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    990
    1.539
    93
    @zegenwens @JupitR @Krv, bedankt!
    Dat ging inderdaad vlotter dan gedacht, haha. Helemaal blij!

Het wordt idd wel weer spannend, maar voor nu heb ik dat gevoel nog even geparkeerd. Ik ben vooral blij dat het zo snel gelukt is. Klinkt misschien gek om te zeggen, maar de zwangerschap voelt een beetje als een noodzakelijk iets om onze kinderwens te voltooien. En ik kijk er dus best wel naar uit dat, als dit kindje gezond en wel op de wereld komt, we het hoofdstuk van zwanger worden en zwanger zijn, spannende echo's, etc. definitief af kunnen sluiten :oops: Is dat gek?

@Krv, wat fijn dat jullie over zijn naar 1 slaapje. Maakt uitstapjes ook meteen een stuk makkelijker!

@zegenwens, nog even geduld hebben dus. Maar fijn dat je een stip aan de horizon hebt!

J. wil overigens nog altijd niet los lopen. Hij zou het best kunnen volgens mij, maar hij durft nog niet. Naja, alles op z'n tijd zullen we maar zeggen. Hij is bijna vier weken aan een stuk ziek geweest, dus dat werkte niet echt mee met zijn motorische ontwikkeling. Hij is wel ontzettend met zijn taalontwikkeling bezig geweest. Zijn nieuwe skill om een aap na te doen (oeh oeh ah ah) vind ik veruit het meest schattig :roflmao:

Roni7888, zegenwens, JupitR en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.577
    4.436
    113
    Vrouw
    @KarlijnA91 klinkt helemaal niet gek en juist herkenbaar. Het is ook heel fijn om daar niet meer mee bezig te hoeven zijn en echt te genieten van het moment maar ook weer stappen te maken op andere gebieden. Hier bijvoorbeeld het plannen van vakanties, ontwikkelen op werk. Dat stond toch altijd een beetje on hold voor mij. Wat klinkt dat imiteren van een aapje schattig. Hier zijn alle dieren een poes :roflmao: en vervelend dat hij zo lang ziek is geweest, dat vraagt ook veel van hem. Lopen is hier ook nog aan de hand. Ik denk dat het niet lang meer gaat duren. Komt vanzelf wel!

zegenwens en JupitR vinden dit leuk.
  13. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    990
    1.539
    93
    Doet me goed dat het een herkenbaar gevoel is :) Misschien ook wel iets dat ontstaat als je tegenslag hebt gehad op het gebied van zwanger worden/zijn/blijven.
    En wat fijn dat je weer de ruimte voelt/hebt voor nieuwe dingen! Ga je iets heel anders doen op je werk?

Qua dierenbenamingen is hier ook alles poes, wat toevallig :roflmao: Maar qua dierengeluiden zit er dus wel variatie tussen apen, paarden en slangen :p

14. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Wat een mooi nieuws Karlijn, gefeliciteerd!!

15. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.577
    4.436
    113
    Vrouw
    Wat toevallig inderdaad! Ik doe niet iets heel anders maar ik ben er aan de slag gegaan vlak voor m’n laatste operatie en het laatste traject en merk dat ik nu niet meer steeds denk: ‘maar misschien ben ik dan en dan wel zwanger of met verlof, of moet ik naar het ziekenhuis, kan ik dit project helemaal niet afronden’. Zulke dingen. Ik stap nu met een fijn gevoel in grote projecten. Ook omdat ik 2 keer bekkenklachten heb gehad en daardoor alleen vanuit huis werkte. Er zijn meer mogelijkheden/geen beperkingen nu en dat is fijn.

KarlijnA91 en JupitR vinden dit leuk.
  16. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.595
    7.041
    113
    Vrouw
    Zijn er nog gedachten over eventueel nog een keer het traject opstarten @Krv? Of voelt het compleet zo? Dat je nu bij je werk gewoon kunt werken zonder gedachten over mitsen en maren is wel heel fijn!

@KarlijnA91, ook ik vond de zwangerschap meer een noodzakelijk kwaad. Ook de babytijd is niet m'n favoriet. Ik denk dat er meer zijn dan je zou denken die het zwanger worden niet fantastisch vinden, dus het klinkt voor mij in ieder geval ook niet gek. Ik gun je wel een onbezorgde zwangerschap verder, met alleen maar goede echo's en een heel gemiddeld kind. En dan na de geboorte mag hij/zij gaan uitblinken ;)

Leuk om te lezen over de dierengeluiden! F. brabbelt een hoop, maar weinig echt betekenisvol. Schattig is het wel. Ze wijst wel duidelijk met haar vingertje naar wat ze wil. En ze pakt zelf haar schoenen uit de gang om naar buiten te gaan. Vind ik ook leuk.

F. zit ook op één slaapje. Wat is dat fijn zeg! Heb je weer wat meer ochtend. De slaapjes worden ook regelmatig wat langer. Ze gaat volgende week voor het eerst terug naar de opvang. Ze kent het al wel van al het brengen en halen van de peuter, dus ergens denk ik dat het wel goed komt. En dan kan ik weer 4 dagen werken. Dat vind ik tegelijkertijd fijn en vervelend, want het huishouden dan óók nog ergens doen vind ik wel lastig ;)

Krv vindt dit leuk.
  17. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.577
    4.436
    113
    Vrouw
    @JupitR wat spannend (en ook wel fijn) dat ze weer naar de opvang gaat volgende week. Hoeveel dagen gaat ze dan? En dat huishouden ja… jammer dat dat ook gewoon doorgaat haha. Heel prettig om een langere ochtend te hebben en langere slaapjes. Op dit moment willen we niet meer het traject opnieuw opstarten. Misschien komt dat gevoel nog maar voor nu voelt het goed zo.

JupitR vindt dit leuk.
  18. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.595
    7.041
    113
    Vrouw
    @Krv, ze gaat straks 2 dagen. In de groep naast die van haar broer. En bij rustige dagen starten de groepen wel eens samen, dus ik hoop dat dat nog helpt bij het wennen.

Fijn dat het nu goed voelt voor jullie! Zie je al veel verschillen/overeenkomsten tussen je zoons?

Krv vindt dit leuk.
  19. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

18 jan 2015
    3.122
    2.821
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#

Gefeliciteerd!!! Ik had het al ergens op t forum gezien niet wetende dat deze groep nog actief was!!!! Zo leuk! Hopelijk verloopt alles goed. Snap dat je er tegenop ziet. Niks mis mee. Maar geloof me, als je al een dreumes hebt rondlopen gaat de tijd toch wel een stukje sneller.

Leuk alle ontwikkelingen te lezen van alle kleintjes. En leuk dat ze zo verschillend zijn qua karakter ed.

Ik heb een hele super snelle dreumes op heel veel vlakken. Hij lijkt al zoveel ouder dan dat hij is. Maar hij leert en kopieert uitetaard zen grote broer en moet zeggen dat ze qua niveau aardig dicht bij elkaar liggen.

Hij zwaait, zegt dag, is dol op toto's (autos) ook bal is zijn favoriet. Een echte jongen dus haha. Maar hij is zo behendig. Hij kan enorm goed overweg met zijn loopfietsje en hij kan heel goed steppen... ook klimt hij helaas vaak op dr bankleunig, tv kast en vensterbank maar dan gaat hij zen broer achterna. Verder zegt hij papa mama opa bumba pompoen daag aap bal lela en praat hij na. Zen broer is niet veel verder met de woordenschat dus ik vind het enorm knap. Hij kan springen en stampen en doet veel dieren na met gebaar+ geluid en danst hij zodra de muziek aangaat.

Als ik t zo neerzet dan lijkt t heel veel haha

Krv vindt dit leuk.
  20. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.577
    4.436
    113
    Vrouw
    @JupitR oh dat zou zeker fijn zijn. Heeft ze haar eerste dag al gehad? Hoe ging het? Qua verschillen: ja! Haha. Een heel ander kind. Ook overeenkomsten maar vooral verschillen. Heel leuk!

@Roni7888 oh wat leuk om te lezen allemaal! Hij is echt snel joh haha! Is het pittig om ze zo dicht op elkaar te hebben of begint het nu ook al wat makkelijker te worden? En hoe is het met jouw bekken? Is dat helemaal hersteld?

Deel Deze Pagina