Hier sporten ze bijna elke dag Oudste 5x per week training Middelste 1 x per week En de jongste zwemles Ik kook wat we normaal ook eten Soms simpel soms uitgebreid Voor de oudste betekent dat vaak voor voetbal eten of erna is maar net wat hij wil
Neem de siliconen babymaaltijd bakken. Ik had ook nog van die Avent bakjes maar dat werkt niet fijn. Ik heb zo'n ring met 6-7 van die vormpjes en een deksel wat alles afsluit. Van bebejou ofzo. Destijds voor G gekocht maar als hij kapot gaat koop ik m specifiek weer voor dit doel. Zo handig als wij bijv shoarma willen eten. 1 blok pp voor de kinderen is ruim voldoende saus voor hun spagetti.
Friet eten wij nooit doordeweeks dus dat komt niet voor. Zalm eten mijn kinderen niet. En pasta eten we of koud of warm maar niet lauwwarm. laat ik het zo zeggen: alle dingen die ik dan kook kunnen ook opgewarmd worden of warm blijven in de slwocooker. Ovenschotels, rijst met topping, avg, pasta’s, wraps, taco’s, traybakes. Soms met iets aangepaste bereiding wellicht. Maar ik heb niet dat ik heel specifiek moet nadenken dat ik heel speciaal ga koken.
ik heb het een beetje opgegeven, om rekening te houden met laatkomers en vroeg-eters. Ik zorg dat we rond 18/18.15 het eten klaar hebben. Wie er is eet gelijk mee, wie laat is eet maar later en wie eerder wil die eet maar een boterham. Het boeit me ook niet meer of het lekker blijft van opwarmen, haha. Dat maakte ik me eerst nogal druk om, maar er zijn niet zoveel dingen die echt lekker blijven als je ze opwarmt. Als je dat niet lekker vindt, zorg je maar dat je op tijd thuis bent. Dan ga je maar op een andere tijd sporten of zoek je maar een bijbaantje met normale werktijden. Ik vind zelf bv gekookte aardappels, met vlees en gekookte groente echt smerig als het opnieuw opgewarmd wordt, en ovenschotels drogen dan zo uit, maar de schema’s wisselen hier zo, dat ik er echt geen rekening meer mee kan houden. Anders eten we alleen nog maar pasta of soep.
Vwb dingen die niet lekker meer zijn uit de magnetron: ik vind het niet zozeer zielig voor mijn gezinsleden, maar vooral zonde van de moeite en het geld wat ik erin steek om iets lekkers vers te maken. Dan kunnen ze net zo goed een tosti eten denk ik dan
Hier ook 4 avonden ivm werken/ sport en laat thuis. Ik maak voor donderdag vaak pasta saus, en dan voor een paar keer wraps ook makkelijk Gebakken aardappeltjes, met kipfilet en kaas in de oven ( gezonde kasalon) Salade er naast Verspakketten vd ah bijv ook handig en vaak eerder te maken al Burritos Nasi/ bami Ik zit er aan te denken weer een slowcooker aan te schaffen dus tips voor welke hoor ik graag.
Ik kook over het algemeen gewoon wat ik altijd zou maken. N voetbalt op ma en woe en die eet dan als die thuis komt. Op vrijdag heeft C dansen en aansluitend heeft N karate. Dan eten ze patat. Tegenwoordig zit ik op woensdag tot 16:30 op school. Dan moet ik D nog halen bij de opvang in een andere woonplaats en de andere bij Bso op school. N gaat vanaf de Bso naar de voetbal omdat ik het niet red om hem op te halen. C fietst met hem mee en blijft vaak kijken bij de training. Voordat ik dan thuis ben is het al 18:00 uur geweest. We eten dan wel iets simpels zoals wraps, broodje hamburger ofzo.