Ben een beetje in de war. Onze dochter drinkt uit de Tommee Tippee flesjes en nu zag ik gisteren allemaal krasjes aan de binnenzijde van de fles.Nu heb ik nieuwe gekocht en nu las ik in de bijsluiter helemaal niets over het uitkoken van de fles en alleen over het uitkoken van de speen.Nu heb ik de fles altijd uitgekookt en ben nu bang dat daardoor de schade is gekomen maar nog banger ben ik dat daardoor schadelijke stoffen bij mijn kindje terecht zijn gekomen. Je moet toch een fles kunnen uitkoken? Zou dit schadelijk kunnen zijn? Ik heb er echt buikpijn van. Ik vergeet ze ook weleens van het vuur te halen en dan staan ze enorm lang te koken. Baal er enorm van. Ik hoop dat iemand me kan geruststellen. Gr Ingrid.
Ik heb ook tommee tippee en heb deze ook eigelijk gewoon uitgekookt. dacht dat het met alle flessen moest
Ik heb ook tommee tippee flesjes, maar ik zet ze nadat ik ze heb afgewassen in de flessensteralisator van tommee tippee. Kan je ook niet vergeten en hoef je ook niet op je gasfornuis te letten. Lekker makkelijk, je heb met de kleine al genoeg om handen
Hee meiden, Bedankt voor de reacties! Hier gebruik ik ondertussen de nieuwe flessen en gaat prima. Ik maak me er verder maar niet meer druk over. We hebben hier sowieso erg hard water dus ik denk dat het ook veel aanslag is wat in de flessen zit.In het vervolg doe ik er een scheutje azijn bij. Ik kook ze nu nog maar 1x per week uit.Is voor haar leeftijd meer dan voldoende en dan zullen ze ook wat langer netjes moeten blijven. Gr.Ingrid.