Hi allemaal, Vrienden van ons willen graag met ons uit eten en het liefst sushi. Nu mag ik natuurlijk bepaalde sushi wel, en ook de warme gerechten. Maar heb een kleine twijfel mbt mogelijke kruisbesmetting. Wat zouden jullie doen? Heb er nl. Wel echt veel trek in!!
Ik denk dat het heel erg afhangt van welk restaurant je kiest. De all you can eat varianten laat ik persoonlijk links liggen. Ik neem het risico niet. Is het een kleinschaliger restaurant dan zou ik het wel aandurven.
Ik eet gewoon sushi vorige zwangerschap ook gedaan. Meeste restaurants hebben dagverse sushi,ook the all you can Eat hoor. Als het niet vers is het voor mensen die niet zwanger ook niet gezond. Toevallig dalijk sushi eten (besteld) ik eet wel alleen met garnaal of krab of kip. Smakelijk!
Ik eet gewoon sushi, ook die met rauwe vis erin. Wel van een goed sushi restaurant en niet van een all you can eat 'Sumo'achtig concept.
Ik vertrouw het niet, ook niet de knappere restaurants. Heb een vriendin met gluten allergie die zo vaak achteraf toch last heeft door kruisbesmetting..
Ik heb het wel gedaa en dan gewoon de varianten die ik mocht. Ja, er is een risico op kruisbesmetting maar ik blijf erbij dat je eerder iets krijgt van je vaatdoek dan van een streng gecontroleerd restaurant.
Ik zou het risico niet nemen. Je zou er maar 1 hebben met listeria en het zou effect hebben op je kindje.. dat vergeef je jezelf nooit denk ik. Ik heb ook al maanden trek in sushi. Heb mijn man zelfs opgedragen om eerst sushi te gaan halen als ik bevallen ben. Maar zolang ik zwanger ben doe ik het echt niet..
Wij doen het wel regelmatig, heb dan een aparte kaart waarop ik het invul en geef het van te voren aan. Eet zelf alleen de kip/groentevarianten en de gebakken gerechten.
Dit Ik maak wel eens een maaltijdsalade met avocado, tonijn, sojabonen en ei. Sojasaus erbij en sesamzaadjes en komt ook in de buurt hoor 😉
Wij gingen voor mijn zwangerschap ook regelmatig sushi eten met een stel vrienden. Toen we vertelde over de zwangerschap zei een van de mannen (!) meteen: oh dan kom ik je meteen sushi brengen als je bent bevallen daar heb je dan vast zin in . Hij heeft zelf niet eens kinderen dus vond het wel schattig dat hij daar meteen aan dacht.
Dat is wel heel lief inderdaad. Oh man. Kan bijna niet wachten op die eerste hap rijst met rauwe vis, zee groente en vooral de zacht zoute sojasaus. Oh ga er gewoon van kwijlen...
Echt niet ik vertrouw de all you can eat restaurant niet. Bij een restaurant waar ik graag kwam zat het eten vol bacterieen en nu is het opeens gesloten. Zou alleen de gebakken spullen doen niet de sushi. Ook de groente sushi niet gezien kruisbesmetting
Bedankt voor je reactie maar ik eet dan niet de rauwe vis he. Zag dat ze bij Sumo die plaatjes hebben met zwangere vrouwen erop. Dus wat je wel en niet mag eten. Uiteraard eet ik dan alleen wat wel mag. Zat alleen beetje met of ze dat dan ook wel apart snijden etc..
Ik zou het niet doen. Ivm kruisbesmetting. Je zou net 1 kok hebben die vergeet zijn mes af te wassen en voilla.
Bij een echt goed restaurant zou ik het wel aandurven, en dan alleen de varianten die mogen. Ik heb ook al een paar keer verse haring gehaald bij de visboer, zo lekker.
Haring is gekaakt en gezouten en minstens 24 uur diepbevroren geweest: weinig kans op besmetting. Zoals bij alle vis geldt ook voor sushi: haal het op een vertrouwd adres. Mijn vriendin en haar man hebben voedselvergiftiging opgelopen na een bezoekje aan shabu shabu: een dergelijk restaurant zou ik dus links laten liggen.
Sushi mag, mits vers. Ik kan me wel voorstellen dat je je restaurant heel secuur uitkiest of het liever zelf maakt.