hi!! Vanmiddag geweest voor een echo ivm de klachten die ik blijf houden in mn onderrug en buik. Ze zag verder niks geks, het zal er allemaal goed uit. Ze kon wel zien dat ik een follikel heb zitten van rond de 2 cm maar niet of deze al gesprongen is of niet.. testen blijven negatief en cervixslijm is alweer weg tot bijna droog.. Was er al vanuit gegaan dat mn ei al is geweest dus ik en mn vriend hadden het al heel gezellig gehad. Nu nog maar een paar dagen erachteraan plakken en testen met sensitest ipv kruidvat testen
Als er een follikel van 2 cm zit, zou je nu pas rond je eisprong zitten. Je kunt niet altijd zien of de eisprong geweest is. Er kan een scheurtje in de achterkant van zo'n blaasje zitten, waardoor de eicel al naar buiten is gegaan. Dan is je eisprong dus geweest, maar zie je nog wel een grote follikel op de echo. Het kan ook zijn dat hij nog niet gesprongen is. Maar je zit in ieder geval rond je eisprong, als het geen cyste is. Dat betekent dat je nog lang niet op je NOD zit en dat je nu ook niet overtijd bent. Dus dan is het logisch dat je niet positief test. Je menstruatie komt 10-18 dagen na je eisprong. Stel dat je eisprong binnen de komende drie dagen is, dan word je op zijn vroegst pas over een dag of 13 ongesteld. En dan kun je ook pas dan weer een zwangerschapstest doen.
Ik zou er inderdaad nog wat tstjes tegen aan gooien en eventueel gaan tempen als je dat nog niet doet. Dan heb je namelijk wel meer duidelijkheid
Nee dat begrijp ik. Had het ook over een ovu test. de gyn gaf aan dat het geen cyste is aangezien deze 3 cm of groter zijn. Gezien mijn laatste cyclus van 33 dagen zou het zomaar kunnen dat ik 1 dezer dagen mn eisprong heb. Sinds einde middag weer last van cervixslijm en nog een test ertegenaan gegooid en deze was al redelijk donker dus hoop 1 dezer dagen positief te testen.
Mn tem was maandag 36.5 en gisteren en vandaag 37.7 en daarom dacht ik dat ik Mn ei al had gehad. Dagen voor maandag ook steeds op 37.7.. kan er nog geen pijl op trekken
Ik heb weleens cystes van 26mm, 20mm en 15mm gehad Dat waren persisterende follikels die slinken en vanaf hun toppunt (bij mij rond de 26mm) weer terug slinken tot dat ze verdwenen waren. En als ze groter zijn had ik ook altijd pijn aan 1 kant en mijn onderrug.
oke en wat houdt dit in en waarom heeft zij er niks over gezegd? Hoe kan ik hier achter komen dan? Gaat dit ten koste van de eisprong?