Mag je seks hebben na het inbrengen van Canesten Gyno tablet?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door KleinMeisje93, 15 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleinMeisje93

KleinMeisje93 Niet meer actief

Hee dames.

Vandaag heb ik een vaginale tablet mee gekregen van mijn ha voor tegen schimmel infectie (last van jeuk en nare geurtjes) nu vroeg ik me nog af of je na het inbrengen ervan seks mag hebben?
    Ik moet hem inbrengen voor ik naar bed ga.

In de bijsluiter zie ik er niks over staan of het wel of niet mag.

Iemand die er ervaring mee heeft en het misschien weet?

2. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

ik doe het niet. lijkt me eerlijk gezegd ook niet prettig want je lekt er echt veel spul van vind ik altijd maar dat is persoonlijk. maar ik gun het dan ook 3 dagen rust zeg maar. :)

3. KleinMeisje93

Bedankt voor je reactie! Ik wist het namelijk niet want heb dit pas voor de eerste keer vandaar mijn vraag.

4. Proudmama01

Proudmama01 Niet meer actief

Zou het niet doen. Even de tablet goed zijn werk laten doen en dan even geen seks. Lijkt me ook beter voor de vagina persoonlijk. Een schimmel plus canesten plus nog eens gemeenschap lijkt me een beetje 'heavy.'

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Zou het ook niet doen.

Plus dat ik mn man ook zou behandelen, stel nou dat hij het ook heeft gekregen maar het niet merkt, ben jij er straks van af en krijg je het weer na een potje vrijen.

Geloof dat de man gewoon met die zalf kan smeren. Maar dat zou ik even vragen..

6. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

geen probleem hoor :) ik heb inmiddels ervaring helaas :D

7. KleinMeisje93

Heey, daar heb ik nog niet aan gedacht, bedankt voor de tip. Ik zal straks even bellen met de ha om het na te vragen of het nodig is.

8. KleinMeisje93

Daar heb je ook gelijk in :) dan nu maar aantal dagen even geen seks, eerlijk gezegd ook nu niet veel behoefte aan omdat ik me niet zo lekker voel.

9. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ja dat is standaard nodig, anders ben jij straks weer terug besmet. Bij de drogist kun je miconazol creme halen. Daarmee moet hij zich minimaal 2 weken 2 keer per dag smeren. Bij mannen is een schimmel vaak niet op te merken. Die 2 weken kun je beter geen seks hebben, tenzij je weer zin hebt om een schimmel te krijgen.

10. SoesaM

SoesaM Actief lid

13 jul 2016
    461
    43
    28
    Ik heb ook wel eens vaginale schimmelinfecties gehad, maar dit bleek ook besmettelijk voor mijn man. Die had de dag erna een hele rode top!

11. KleinMeisje93

Ik heb net gebeld met mijn ha en ze zei dat het geen kwaad kan en dat mijn vriend niks hoeft te gebruiken, pas als hij er last van heeft.. wel vreemd maar ik vertrouw erop dat zij het weet.

Seks is geen niet moeten zei ze maar het kan wat vervelend voor mij zijn.

12. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Mannen hebben niet altijd last van schimmel...ze kunnen ook dragers zijn.
    Daarom krijg je vaak preventief een tube met crème mee wat schimmel dood voor je partner.
    Als hij drager is kan hij je blijven besmetten en kun je aan de gang blijven.

13. KleinMeisje93

Nouja, ik denk niet dat dit door hem komt want heb het echt al heel lang en ben er nu pas echt mee naar de dokter gegaan omdat ik er nooit zo mee bezig was met in de zin dat het echt wat kon zijn, en zoveel last heb ik ook weer niet :) het is gewoon erg vervelend, de geur en op en af jeuk.

14. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.035
    17.003
    113
    Je kunt hem wel besmet hebben, waarna hij jou straks weer kan besmetten. Voor zover ik weet wordt er indd altijd aangeraden de man ook te behandelen, just in case.

15. PandaBeertje

PandaBeertje Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Precies, ik heb een tijdje vaak schimmelinfectie gehad (en héél toevallig kwam dit een 'paar dagen' na de seks).
    Vervolgens dacht ik ,miss ligt 't wel aan manlief, ondanks dat hij geen klachten heeft. Hem een paar dagen schimmelzalf gegeven en toen heb ik 't niet meer gehad daarna :). Bleek dus toch aan manlief te liggen.

16. Adrianna

Maakt niet uit van wie het komt. Je kunt elkaar blijven besmetten als 1 van de twee alleen maar een behandeling krijgt.
    Een aantal jaren geleden heb ik het door een antibioticakuur gehad en kreeg voor mezelf bolletjes mee om in te brengen en voor mijn vriend een zalfje.
    Je hoeft ook geen last te hebben van schimmel, maar het kan wel doorwoekeren en een blijvende Candida infectie worden.

17. KleinMeisje93

Bedankt voor jullie reacties.
    Kan ik zo'n zalfje voor mijn vriend ook gewoon halen bij de drogist?
    Zoals de kruidvat zeg maar.

18. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    De schimmels van een schimmelinfectie komen van nature bij zowel de man als de vrouw voor, een infectie wil niks anders zeggen dan dat de balans verstoord is... Het is overgroei en dus geen infectie zoals die met beestjes die je niet bij je hoort te hebben. Je hoeft alleen te behandelen als je last hebt want in de meeste gevallen hersteld de balans zich ook vanzelf. Dingen die de balans kunnen verstoren zijn synthetisch ondergoed, wassen met zeep, sperma, etc, die veranderen allemaal de zuurgraad waardoor de schimmel die er altijd al is kan overgroeien.

19. Adrianna

En de schimmel kan van persoon naar persoon gaan en daarom is het geen slecht idee om haar vriend preventief te laten smeren.

Daarnaast kan het in je darmen zelfs gaan zitten en kan door langdurige stress de kop op steken.
    In dit geval zit je je leven lang aan een Candida dieet vast of werkelijk onhoudbare buikpijn na het eten van suikers, schimmels of gisten.
    Zo onschuldig is het dus helemaal niet....ik heb gezien wat het met iemand kan doen.

20. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Toen ik het niet wist dat het onzichtbaar kan zijn bij mannen ging de besmetting heen en weer. Meerdere huisartsen die daar niks over zeiden/van wisten. En het is behoorlijk irritant als het terug blijft komen. Het kan echt geen kwaad ala hij zich ook smeerd. Dan heb je er met 2 weken iig geen omkijken meer naar.

Deel Deze Pagina