mag je ibuprofen en paracetamol combineren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

hoi hoi

sinds week 32 van de zwangerschap loop ik al met een infectie in mijn mond hier was ik al een poosje van af en nu is hij terug:x hier kan ik geen kuur voor krijgen en het moet zelf over gaan.
    ondertussen kan ik niet echt goed meer functioneren omdat de pijn op sommige momenten echt teveel is.
    nu zei de huisarts pek maar ibuprofen 400 dan moet het goed zijn.
    ik doe dis netjes maar de ibuprofen stilt de pijn niet:(.
    daarop mijn vraag op je er paracetamol bij mag nemen hier op het forum zwerft ook ergens een apotheker rond dus daarom maar even hier. mijn eigen huisarts en apotheek is op vakantie dus moet alles bij anderen doen
    ps diclofenac/naproxen mag niet ivm met bv

2. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

volgens mij mag je ibuprofen en paracetamol niet samen innemen.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik weet het dus ook niet zeker.
    als ik google dan kom ik wel het een en het ander tegen maar dat spreekt mekaar tegen.

4. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    als je snel gevoelig bent voor pijnstilling zou ik het zeker niet doen, ik slik zelf apc en ppc samen paracetamol/ cof samen in een keer.
    Ppc is trouwens ook erg goed, is bij de kruidvat te verkrijgen.

5. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Waarom bel je niet de dienstdoende apotheek?

Als je eigen gesloten is, lijkt mij dat er een ( net als de huisarts) een vervangende is...

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee gevoelig voor pijn stilling ben ik niet. ik gebruik normaal diclofenac en soms tramadol dus dat in het probleem niet.
    maar de ibu moet ik nemen omdat dit onstekings remmend werkt

7. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    ik zou mijn huisarts om raad gaan vragen
    dan weet je het zeker ;)

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

was het maar z'n feest maar hier in de regio moet je dan maar wachten.of het moet een spoed zijn en dit valt daar niet onder;)
    raar systheem hier

voor de huisarts idem

9. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Bij een infectie in de mond, kun je volgens mij beter even langs je tandarts gaan.
    En Ibupofen mag niet samen met paracetamol, voor zover ik weet.

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb ooit verkrampte rugspieren gehad (auw!) en slikte daarvoor zware ibuprofen van de ha. daar mocht ik nog wél paracetamol naast slikken van hem. maar ik zou het nooit op eigen houtje doen, eerst even bellen idd!

11. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Is het trouwens wel verstandig om tijdens jouw zwangerschap Ibuprofen te slikken?
    Paracetamol mag je gewoon slikken als je zwanger bent of borstvoeding geeft, maar Ibuprofen volgens mij niet. Staat dacht ik ook in de bijsluiter. Ik zou ze zeker niet tegelijk slikken, die rotzooi komt ook bij je kleine. Ik zou proberen of het lukt om alleen paracetamol te slikken.
    Succes.

12. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ts is al bevallen Miekje;)

Maar Blusvrouw, de apotheek kan je altijd bellen hoor met deze vraag. Ook in onze regio. En vaak kan de assistente van de huisarts deze vraag ook al beantwoorden.

Dus gewoon even bellen.

kwebbel

13. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Mijn man slikte ivm rugklachten op advies van de huisarts en fysio een combi van imbu met paracetamol.

14. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Het moet volgens mij op advies gaan.

Normaal geven ze als advies om een soort schoorsteentje op te bouwen. Dat wil zeggen om de 4-6 uur 2 paracetemol en tussen door ibrobrufen. Ik zou dit niet zomaar op je eigen iniatief doen maar echt even overleggen met je arts. Ook de doktersassistenten moeten je dit kunnen vertellen.

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij hebben voor dit soort 'gevallen' ibu 600 in huis... Dit hebben we eens op recept van de tandarts gehad. Mijn ervaring is, dat dit echt helpt.
    Mijn man heeft het overigens gehad na het wegsnijden van z'n verstandskiezen geloof ik, of vanwege een ontsteking (ik weet het niet meer precies, maar hij heeft zo'n slecht gebit dat hij regelmatig bij de tandarts zit helaas) .

Ik dacht zelf, dat je paracetamol er meestal wel bij mocht nemen... Maarja, dat is ook gebasseerd op 'ik dacht'... dus daar heb je niet zo heel veel aan, sorry.

16. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Paracetamol en brufen mag prima samen. Maar dan moet je de ibuprofen op gezette tijden nemen, en de paracetamol als het echt niet meer gaat. Maar het kan wel hoor.

Maar moet er niet wat gebeuren aan die infectie? Zoals anti-biotica? Spoelen met mondwater zou ook kunnen helpen. (doen wij in het verpleeghuis ook wel eens)

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

@mama van ukkie, de tandarts kan hier helemaal niets aan doen het zit in de kaak en niet in de tanden.

heb inmiddels de vervangende assistente aan de telefoon gehad en die wist het niet zeker die ging overleggen en ik mag tussen half 5 en 5 terug bellen!
    zit ik de hele dag zo kun je niet menen toch

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

ab werk helaas niet. heb ook bij een neuroloog gelopen hiervoor

19. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Bij mijn weten mag je deze 2 wel samen innemen.Dit omdat mij is verteld dat de Paracetamol de ontstekende werking van Ibuprofen versterkt,en Ibuprofen de pijnstillende werking van Paracetamol.
    Ik zou het dus zeker proberen,de hele dag pijn hebben is ook niet alles!
    Ik werk in de zorg en daar zie je deze combinatie ook wel eens.Proberen dus!

20. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.044
    2.179
    113
    Brabant
    de combi mag zeker. Zorg wel dat er altijd vulling in je maag zit voor je de ibu in neemt!
    En zorg dat je de p'mol op gezette tijden inneemt, je moet namelijk een spiegel opbouwen van p'mol, dus niet alleen innemen als je pijn niet meer te houden is, juist een beetje voorkomen.
    succes meid!

Deel Deze Pagina