mag je de rand van een ledikant bekleden?

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door lovelie, 5 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelie

lovelie Actief lid

12 okt 2015
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen ladies,

Ik heb even een vraagje...ben bezig met de babykamer kopen en inrichten en wat ik zo leuk en mooi vind staan, is zo rand om het ledikantje heen thv het hoofdje... mag en kan dit ivm veiligheid? In de begin periode komt de kleine bij mij op de kamer in een wiegje...maar na verloop van tijd zal ze toch echt in dr eigen kamer moeten in dr ledikantje...wat adviseren jullie?

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Nee mag niet, kraamzorg zal dat ook meteen verwijderen.

3. lovelie

lovelie Actief lid

12 okt 2015
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook als ze in de wieg slaapt en niet in het ledikant? Vraag me af waarom die dingen dat verkocht mogen worden als het O gevaarlijk is..

Vanaf hoeveel maanden zou het evt wel mogen?

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Het mag wel, als het alleen katoen is, zonder voering erin. Mijn wieg was ook bekleed, maar dus niet gevoerd.

Wat evt ook een optie is, wat in België wel eens wordt gedaan: de box bekleden en daarboven een hemeltje. Is hier niet gebruikelijk, maar wordt in België nog wel eens gedaan. Heb je er meer zicht op en een box is ruimer.

5. Veera

Veera Niet meer actief

Nee geen stootranden, dat is gevaarlijk. Evt wel van die bekleding inderdaad.. Maar randen nee. Er worden ook nog steeds dekbedden verkocht voor babys terwijl je dat absoluut niet moet doen

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

https://www.veiligheid.nl/kinderveiligheid/slapen/wiegendood?gclid=CLb1247RqcsCFYoEwwodGFoI9Q

Ik zou het niet doen. Veiligheid is bij mij veel belangrijker dan dat het er mooi uitziet.
    Baby's kunnen met hun gezicht tegen de bedomranding aan gaan liggen wat niet ademend is. Ze rollen helaas niet automatisch weer terug, maar blijven met hun gezicht er pal tegenaan liggen.. Verstikkingsgevaar dus! En ja, je kunt wel zeggen dat je er 's nachts naast ligt. Maar dan zul je elke nacht wakker moeten blijven en toezicht moeten houden.

En tja, er worden helaas wel meer dingen verkocht wat niet veilig is. Neem nou die zijligkussens. Mag je ook niet 's nachts zonder toezicht gebruiken aldus kinderfysio's. Baby's kunnen er zich in klem rollen.

7. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het pas praktisch als mn kindje de leeftijd heeft dat zij haar speen steeds uitspuugt, uit het bedje bedoel ik dan. Dat ga ik oplossen met hydrofieldoeken door de spijlen vlechten.

Wil je het hebben in je ledikant, laat het even in de kast tot de kraamzorg weg is

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

9. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je blijft zelf beslissen met je gezonde verstand toch. Ik volgde bij de 1e ook alle regels netjes op van kraamhulp en consultatiebureau maar ik maak ondertussen mijn eigen keuzes en afwegingen met gezond verstand....

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Precies: met gezond verstand.....Ik heb 3 kinderen en bij geen van de 3 een stootrand gebruikt....Werd bij de oudste al afgeraden en hij is van 1996....
    En ik heb eigenlijk nooit alle regeltjes opgevolgd van het cb en kraamhulp, maar dit soort dingen, mits goed onderbouwd (en dat is het!!) toch echt wel.

11. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Adviseer jij TO nu om een onveilige situatie voor haar kind te creëren? Of lees ik het verkeerd?

12. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kom op dames, dat zal wel meevallen he.... Ga de huizen maar eens na waar gewoon een zijligkussen wordt gebruikt bijvoorbeeld.
    Of laten we het over fruit en groente uit een potje hebben waar hartstikke veel suikers inzitten etc.
    Of over mensen die hun kind al te vroeg in een andere autostoel vervoeren dan de maxi cosi.....

Ik moedig haar niet aan maar als zij het perse wil.... Wie ben ik om te zeggen dat ze dat niet mag?

En er is echt wel een leeftijd waarop het wel zou kunnen hoor en verantwoord gebruikt kan worden, leeftijd zal verschillen per kind.

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Sorry, maar mijn mond valt echt open van verbazing..... Ik ga op zoveel domheid gewoon niet meer reageren

14. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Nou nou je kan het ook overdrijven hoor

15. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Hier mocht het niet (in de wieg) van de kraamzorg. Ik kon me wel vinden in hun mening erover dus heb het ook niet gebruikt.
    Snap ook niet zo goed wat de toegevoegde waarde ervan is. Het ziet er wel leuk uit maar veiligheid is belangrijker.

16. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Katoen was geen enkel probleem hier. Hebben we ook gebruikt bij alledrie omdat ze bovenin gingen liggen (hoe strak ingestopt ook): rotan spijlen stonden anders in het hoofd haha.

17. lovelie

lovelie Actief lid

12 okt 2015
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veiligheid gaat bij mij boven alles, dus als het afgeraden wordt ivm kans op verstikking, dan ga ik het zeker niet kopen... Bedankt voor jullie reactie!

18. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

9 jul 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zolang je kindje er niet in slaapt kan je het best voor de sier doen. Zodra je kindje er in gaat slapen zou ik het wel weg halen. Ik heb zodra mijn zoon in het ledikantje ging ook het hemeltje weg gehaald. Hier ging hij naar grijpen 😉

19. Veera

Veera Niet meer actief

Die voorbeelden vallen echt in t niet vergeleken stootranden. Fruitpotjes, serieus?
    Als je kind tegen zo'n rand rolt kan ie stikken, om over de algemene ventilatie maar te zwijgen

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.176
    16.510
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Kijk eens naar de cot wrap van safe sleep.
    Is helemaal veilig.
    Had mijn vriendin ook bij haar jongste in het ledikant.
    Dunne stof en volledig luchtdoorlatend en veilig.

Deel Deze Pagina