Mag je chocola als je zwanger bent?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door popje, 15 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    In mjn pauze nam ik een lekkere mars. Zeg mijn collega op eens dat het niet goed is voor de baby.... :confused: ( was gister)

Vandaag had ik chocolade melk, Zegt ze van neem je weer wat wat van chocola is. Je brengt je kindje in gevaar.

Wat is hier van waar?
    Als je zwanger bent heb je juist meer trek in chocola enzo....

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    je mag wel chocolde hoor alleen er zit cafeine in dus met mate. een reep mars zo af en toe kan geen kwaad hoor en een vrouw kan nu eenmaal niet zonder chocolade :)

wat collega zegt is dus alleen het geval als je 3 repen per dag eet of een pak of 10 chocomel dan zou ik zeggen dat het een minimale ricico geeft maar wat je nu doet moet prima kunne hoor.

ik meen dat er een max staat voor 3 bakjes koffie of een bakje of 6 thee en weet niet wat er in chocolade zit maar een mars is vast niet ongezonder dan een kop koffie kwa cafeine dan want of het goed is voor je kont :)

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Sjioh, wat zijn mensen soms toch vervelend he. Moeten zich altijd bemoeien met wat je wel of niet eet, wel of niet drinkt, wel of niet sport, of je buik te groot of te klein is, of je je beeb wel of niet hebt gevoeld bleeehhh! Ok, dat is weer uit mijn systeem hihi. Maar je begrijpt dus wat ik hier mee bedoel: laat haar lekker kletsen en geniet van je chocolade. Je mag het gewoon hebben en wel met mate natuurlijk, maar dat geldt voor alles anders zou je moddervet worden en daar zit je ook niet op te wachten denk. Hmz, ik heb nu opeens trek in een mars! Ga zo vriendlief maar eens op pad sturen haha!

4. Saaya

Saaya Niet meer actief

ik zie cafeine niet op de ingredienten lijst staan :(
    Hoe weet je dan wat wel en niet mag als het er niet op staat?

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    http://www.food-info.net/nl/qa/qa-fp34.htm

hier een lijst met hoeveel cafeine er waarin zit dus verhouding met chocolde en koffie.

als je 3 kopjes koffie mag per dag kun je ook uitrekenen hoeveel chocolade dat mag zijn :)

6. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Je mag best chocola hoor net zoveel als goed voor je is als je nĆ­et zwanger bent.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    http://www.dieetblog.com/chocola-een-ze ... re-vouwen/

lees dit maar eens ;)
    dit is dus juist weer wel positief ;) . Maar zo zijn er ook net zo veel plotseling onderzoekjes die opduiken en zeggen dat iets ongezond of slecht is. Dan weer pindakaas, dan weer melk etc... En die adviezen pfff lekker laten gaan en gewoon vertrouwen op wat je vlos zegt!
    En 'TE' is nooit goed, dat weten we allemaal toch?!

8. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Had het ook nooit gehoord,
    Dus dacht ik van vraag hier even op dit forum.
    Als het aan haar ligt mag je niks meer eten...

9. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    wil je collega zelf niet die chocolade hebben :)

10. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH

:D zal me niks verbazen..... :)

11. valhalla

valhalla Niet meer actief

Nou lekker, hopelijk gaat dat niet zo door tot je bevallen bent. Erg vervelend, mensen die proberen anderen onzeker te maken of van domme adviezen te voorzien als ze zwanger zijn!

Als je nou een kilo per dag weg zou werken... En chocola vermindert stress en geeft een goed gevoel, dat is juist positief voor je babietje :D Dusseh... eet ze ;)

12. Saaya

Saaya Niet meer actief

hihi, wel een slimme afleidingsmouneuvre pluys! :)

13. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Belgiƫ - Antwerpen
    Ik was normaal gezien een chocoholic voor de zwangerschap. sinds ik zwanger ben heb ik TOTAAL geen zin meer in het bruine goud (zo noemde ik het ;) ) Ik mis het wel hoor, dat gevoel van zooooveel zin hebben in een stukje chocolade! Maar bluh, ik heb er echt geen behoefte meer aan.
    Maar tuurlijk mag je het hebben, zolang je niet overdrijft (maar wat is overdrijven :rolleyes: )
    Smakelijk!

14. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik heb er ook totaal geen zin meer in... wel in drop en salmiak en dat is nou niet echt erg goed.... :(

15. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    pff daar word je toch moe van, mensen die denken dat ze zich ineens met je mogen bemoeien omdat je zwanger bent

16. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Sterker nog... als je last krijgt van kramp in je benen als je in bed ligt, kan pure chocolade helpen! (gewoon opeten, niet op je benen smeren)

17. Miss Sil

Miss Sil Fanatiek lid

19 jan 2008
    2.513
    0
    0
    Arnhem
    mmm lkkr chocola eten hoor!

Veel mensen (meestal vrouwen) bemoeien zich altijd met zwangerschappen, zijn gwn btje jaloers dat jij zwanger bent en al die aandacht krijgt haha!

Krijg soms ook te horen als ik 3 chocolaatjes eet, "oow dat is niet goed voor de baby hoor word ie veel te dik" pfff word er niet goed van, let op jezelf zeg.

18. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ik eet juist meer chocolade dan voor mijn zwangerschap!
    Vooral chocoladeboter (a)....
    Enne tot nu toe gaat alles goed!

Zie trouwens in de tabel dat redbull minder caffeine bevat dan ik dacht!

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Als het niet zou mogen heb ik nu toch een groot probleem na al dat chocolade wat ik deze weken al naar binnen heb gestopt...
    Zou me er niet te druk om maken hoor,tegenwoordig zeggen ze dat je niets meer mag. Zo zou ik van een collega niet mogen bbq-en..

20. Alita

Alita Niet meer actief

Tjonge tjonge dat je daar op in gaat, ik zou haar uitlachen. Sommige denken bij alles na wat ze eten of het wel mag(niet persoonlijk bedoeld hoor), ik heb dit dus helemaal niet. Ik weet wel wat je absoluut niet mag eten....
    Zo geniet je toch helemaal niet van je zwangerschap....
    Ik vindt dat sommige vrouwen hier op dit forum erg kunnen overdrijven, soms lach ik me echt lam hier achter mijn computer. Niet lullig bedoeld hoor...
    Je moet zeker oppassen maar toch echt niet bij alles!

Groetjes Cindy

Deel Deze Pagina