Mag ik nou nog wel lekker lang in bad?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Guppy1978, 12 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Guppy1978

Guppy1978 Actief lid

26 dec 2007
    231
    0
    0
    Ik vind het zo heerlijk lekker lang in bad te liggen met een boek of tijdschrift, maar nu ben ik zwanger en weet ik niet of dit wel mag, ivm de warmte..
    Weet iemand hier iets van?
    [-o<

2. naatje218

naatje218 Actief lid

21 jul 2007
    259
    0
    0
    je kan de eerste 13 weken beter niet te vaak in bad gaan en niet te warm.. Daarna mag je zolang en zo vaak in bad wanneer je wil.. Maar het is nog wel heel pril, dus ik zou er wel vorozichtig mee zijn..
    Ga je in bad, maak hem dan niet te heet..
    veel plezier..

3. Guppy1978

Guppy1978 Actief lid

26 dec 2007
    231
    0
    0
    Ok dankje! Ik wacht dan nog wel ff met in bad gaan, alhoewel het met dit koude weer wel fijn zou zijn..
    Maar ik wil natuurlijk niet de zwangerschap in gevaar brengen!

4. sara80

sara80 Actief lid

14 feb 2008
    125
    0
    0
    Hoe zit het dan met lekker warm/heet douchen?

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Normaal zat ik altijd in een heel warm bad, tijdens mijn zwangerschap gewoon warm, maar niet te warm. En minimaal eens per week, ik ben een echte badeend, ik heb er tot 3 weken voor mijn bevalling dagelijks ingezeten, tot ik te groot werd om er nog normaal uit te komen.
    Maar zolang het niet te warm is, maakt het geloof ik niets uit. De baby vond het altijd wel lekker, die ging altijd helemaal wiebelen als ik in bad zat.

6. Guppy1978

Guppy1978 Actief lid

26 dec 2007
    231
    0
    0
    Ik heb het bad normaal ook heel heet, heerlijk, ik kan er wel anderhalf uur in liggen! Ik wacht dan iig nog ff tot de 13e week en dan doe ik t water wat minder heet..

'k denk dat als je een lange en hete douche neemt ,dat dat dan het zelfde is als een heet bad.. of heb ik het mis?

7. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Badwater boven de 38 graden zou je temperatuur teveel op kunnen drijven, hetgeen nadelig voor het vruchtje kan zijn (kunstmatige koorts). Datzelfde geldt denk ik ook voor douchen (hoewel je dan natuurlijk nog iets afkoelt doordat de stralen niet continu je hele lichaam bedekken, er zit verkoelende lucht tussen).

En nadat je vruchtwater gebroken is mag het niet meer (hoe dat dan met badbevallingen moet weet ik ook niet).

Maar een bad werkt meestal ontspannend, ik vind het in ieder geval heerlijk!

8. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Blijkt allemaal onzin te zijn.... als je deze vraag stelt aan de verloskundige, krijg je gewoon als antwoord dat je gedurende je hele zwangerschap gewoon in bad mag en dat de temperatuur niet uitmaakt...

9. Guppy1978

Guppy1978 Actief lid

26 dec 2007
    231
    0
    0
    echt waar? Ik ga over 2 weken voor de eerst naar de VK, dan vraag ik het wel even!

10. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
  11. Guppy1978

Guppy1978 Actief lid

26 dec 2007
    231
    0
    0
    Ok dankje! Ik heb ernu al zin in! haha

12. naatje218

naatje218 Actief lid

21 jul 2007
    259
    0
    0
    Ik heb gehoord dat je beter tot je 13e week geen heet bad en geen sauna kan nemen.. Kijk ieder moet het natuurlijk voor zichzelf weten, maar ik heb het niet gedaan.. Ik ging wel in bad maar dan echt niet te heet.. Ook had ik soms bloedverlies in de eerste 3 maanden, dus de vk zei ook dan moet je zeker niet te heet gaan badderen of douchen..

Maar nogmaals ieder moet het voor zichzelf weten.. :D

13. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ik heb tijdens mijn eerste zw.schap gewoon altijd een bad genomen.
    en ik ga iedere dag!
    alleen heb ik geen heet bad meer genomen...maar een lekker warm bad kan geen kwaad, je moet gewoon op de temperatuur letten.
    dus....lekker badderen!

mejon

14. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik zat hier ook mee en heb het aan de gyn gevraagd en die zei: gewoon lekker lang en heet in bad gaan als jij dat lekker vindt! Maakt echt niet uit hoor. En de sauna is iets anders dan een bad, de temperaturen liggen veel hoger daar. Ik ga zo ook weer lekker dobberen dus veel plezier en ontspanse!

15. Ramona17

Ramona17 Actief lid

22 jul 2007
    150
    0
    0
    Limburg
    Zover ik heb gehoord moet je gewoon blijven door gaan met alles zoals je bent gewend.
    Dus in bad gaan zal echt niet erg zijn!
    Wand als je gaat zwemmen en in een bubbel bad gaat heb je toch ook niet een bepaalde tijd dat je er weer uit moet!?
    Ik was op vakantie toen ik zwanger raakte toen was ik misschien net 5/6 weken ?zwanger
    en daar heb ik nog in een sauna gezeten dus is nix mis mee
    alles zit zogoed dicht dus er kan nix in komen van water ;)

16. EdNe

EdNe Actief lid

22 aug 2007
    113
    0
    0
    België
    Je moet er gewoon voor zorgen dat je lichaamstemperatuur min of meer op peil blijft en dat je dus niet te zeer opwarmt of afkoelt!

Deel Deze Pagina