Beste mamas Ok ik heb er een paar keer over nagedacht om te posten omdat ik al duizend keer een poll heb aangemaakt en advies heb gevraagd. Maar ik wil graag toch ff jullie mening over dit omdat ik nog 1 week heb voordat ik ga persen Deze week kwam wonder boven wonder mijn man met een naam die we allebei echt leuk vinden!! Iig mijn man vind de naam Marcus een leuke en sterke naam, en een paar dagen geleden kwam hij ook met de naam Cameron, wat ik ook een hele leuke naam vind. Nu zijn dit mn volgende vragen: -Welke naam vind je beter bij Dean passen? -Zou het lastig zijn voor de gemidd NLer om de naam Cameron (als voornaam) uit spreken? -Denk je dat Marcus uiteindelijk toch Mark wordt als afkorting? De naam Mark alleen vind ik namelijk niet zo mooi op zichzelf. Ik denk waarschijnlijk wel te moeilijk en teveel maar wilde dit toch ff aan jullie vragen
Nummer 3 vind het een mooie naam maar zoals ik bijvoorbeeld krijg het niet mooi me strot uit maar vind het een mooie naam
Ik vind alleen Marcus wel leuk. Cameron vind ik niets, te engels en bovendien ken ik het als vrouwennaam (Cameron Diaz) en als achternaam van de Titanic filmmaker.
Ik vind vooral Marcus heel leuk! Denk ook dat de roepnaam echt wel Marcus zal blijven hoor, het zijn tenslotte maar twee lettergrepen. Als je zelf Marcus blijft zeggen, doen andere mensen dat ook wel.
In verband met de naam van je zoon zou ik voor Cameron Marcus gaan. Marcus wordt niet zo snel Mark. Ik kende vroeger iemand die zo heet en die werd altijd netjes Marcus genoemd. Als ouders moet je er ook wel fel op zijn. Als je niet wil dat het afgekort wordt, dan corrigeer je dat direct. Zelf vind ik Marcus leuker dan Cameron, maar dat is smaak. Zijn naam is in ieder geval origineel zonder bizar te zijn!
Marcus Cameron, mooi! Dean en Marcus vind ik echt een heel mooie combinatie, dus dat zou ik als roepnaam houden. Ook omdat Cameron inderdaad best wel lastig is voor veel Nederlanders denk ik, en ik vind 'm ook wat vrouwelijk (Cameron Diaz ), maar als 2e naam bij Marcus zeker mooi! Dus ik stem op Marcus Cameron! Oh en wat betreft afkorten: Van 2 naar 1 lettergreep lijkt me dat het niet zo snel gebeurt. Als jullie het zelf niet doen dan zal de buitenwereld dat vast ook niet zo snel doen. Als het nou Markiciano was, om maar even iets langs te noemen, dan denk ik dat het wel gauw Mark/Marc wordt Dus daar zou ik me ook niet druk om maken.
Ik vind Cameron wel leuk maar de meeste hollanders zullen dat misschien als "kaaameronn" uitspreken en dat zou jammer zijn Marcus dus!
Ik vind nog steeds Marcus een hele mooie naam. Cameron vind ik te lastig in Nederland met de uitspraak. Dus ik blijf bij Marcus
Oh en kinderen korten de namen van hun vriendjes altijd af. Zelf Mark werd hier in de buurt afgekort tot Mar Dat voorkom je niet.
Ik vind Cameron meer iets voor een meisje, dus zou voor Marcus gaan. Leuke combinatie, Dean en Marcus! Ik denk dat als je het zelf niet afkort, anderen dat ook niet zo snel doen.
Ja was ik al een beetje bang voor de uitspraak dat deze toch wel lastig wordt, bedankt voor je advies!
Ik neig ook meer naar Marcus als roepnaam deze is tenslotte niet verkeerd uit te spreken, bedankt voor je advies!
@NafNaf @Aquilegia Dat is wel een fijne gedachte om te weten dat het dan geen Mark wordt! Bedankt voor jullie advies
Ik kom je wel vaker tegen op het forum en je hebt altijd wel goede argumenten! Ja daar zit inderdaad wel wat in over de lettergrepen thnx thnx!!
Ja diezelfde gedachte heb ik dus ook! Goed om te horen dat iemand anders er ook zo over denkt, bedankt voor je advies
Ja mijn man zei dat laatste ook, ik denk dat ik het ook van iemand anders moest horen bedankt voor je advies
Lieve Mamas Na het lezen van jullie adviezen ben ik eruit!! Het wordt Marcus Cameron K.!! Eerst dacht ik nog laat de baby nog ff wachten want we hebben geen naam maar hij mag komen nu!! Iedereen bedankt voor jullie wijze adviezen!!!