wat zal ik doen..

Discussie in 'De lounge' gestart door bloempjeroos, 29 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

29 okt 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb al een week of zes hoofdpijn. Ik ben bekend met migraine met aura. Meestal heb ik dit op de dag van de eisprong en als ik ongesteld moet worden. Ik slik er niets bijzonders voor. Alleen hoofdpijnpoeder of ibuprofen, maar geen voorgeschreven medicijnen. Nu heb ik al 6 weken een naar irritant gevoel achter mijn linker oog totaan mn wenkbrauw. Soms steekt het, soms kriebelt het, ik voel het heel de dag. Behalve als ik wakker wordt, dan duurt het een klein uurtje voor het opkomt.
    Ik ren niet zo snel naar de dokter, ik heb de laatste weken ook keelpijn, oorpijn gehad en begin nu verkouden te worden. Tja als je dan voor hoofdpijn bij de dokter komt zal hij wel zeggen kijk het nog maar even aan tot ook je verkoudheid over is.
    Maar toch, ik vind het een eng idee. Als mijn verkoudheid over is en ik heb het nog dan ga ik naar de huisarts.
    Zelf denk ik aan spanningshoofdpijn, ik heb gelukkig een goed huwelijk;) maar ik trek me dingen nogal snel aan. Er spelen wat dingen in mijn kant vd familie waar ik toch over nadenk, pieker, zou dat het kunnen veroorzaken? Ik probeer het wat meer naast me neer te leggen maar dat is niet altijd makkelijk.

Ook maak ik me bang dat ik iets in mn hoofd heb omdat ik het steeds voel, of dat ik een hersenboeding krijg. Mijn man zegt wel eens, als ik me zo druk zou maken als jij doet had ik ook elke dag hoofdpijn..
    Kan je vragen om bijv een scan van je hersenen? Of doen ze dit niet zo snel?de migraine klachten die ik altijd al had, heb ik echt elke maand met eisprong en menstruatie Maar 6 weken achter elkaar dat kan je ook geen migraine meer noemen.

Oh ja, ik heb al jaren mijn eigen risico op zn hoogst staan, omdat ik nooit wat mankeer. Zal ik dat nu toch maar weer op normaal zetten, stel ze willen mn hoofd onderzoeken..

Wat denken jullie..

2. Foofer

Foofer Bekend lid

25 jul 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb nooit hoofdpijn gehad en ineens had ik weken achter elkaar hoofdpijn, ook dezelfde klachten als jij (bij je oog). Ik ben naar de dokter gegaan en die had me doorverwezen naar de neuroloog. Omdat ik nooit zo lang hoofdpijn heb gehad was er bij mij wel een scan gemaakt (eigenlijk meer ook om mij gerust te stellen). De dokter zegt nu dat ik een aanhoudende migraine heb. Slik nu medicijnen die ik ongeveer 6 maanden moet slikken. Ik krijg nog af en toe wel een aanval maar de constantheid is weg. Ik heb het nu overigens al 5 maanden, heb eerst andere medicijnen gehad maar daar kreeg ik te veel last van de bijwerkingen en ze sloegen erg laat aan. Dus ik zeg, gewoon even gaan. Het kan geen kwaad om het eens bij je dokter voor te leggen. Niet te lang met de pijn rond blijven lopen :) succes!

3. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Stomme vraag misschien, maar heb je je ogen al eens op laten meten?
    Ik heb ook last van migraine. Gelukkig niet heel vaak.
    Ik herken je gevoel van de pijn in je oog. Een stekend/drukkend gevoel. Als ik mijn bril opzet is het heel snel weg.
    Misschien dus een idee? Kost niets.

4. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

29 okt 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben al meerdere mensen gevraagd.. maar ik zie echt geel goed, zelfs de openingen rondjes, kan ik de kleinste nog zien. Dan zou dat niet kunnen toch:(
    Of zeg ik nu iets stoms..;)

5. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

29 okt 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je uitgebreide reactie, ik vind het prettig dat ik een soortgelijke ervaring lees. Niet dat het iets oplost, maar het stelt een beetje gerust;)
    Een aanhoudende migraine, jeetje joh ik wist helemaal niet dat dat zo lang kon aanhouden.
    Als mijn verkoudheid voorbij is en de hoofdpijn er nog is, ga ik zeker even naar de dokten.

6. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Mijn advies is om naar je huisarts te gaan en duidelijk te zijn over je klachten, maar ook over je angsten.
    Een scan mag een huisarts niet aanvragen, maar als hij het nodig vindt san zal hij je doorverwijzen.

7. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik dacht ook dat ik goed zag. Maar had toch een bril nodig :)
    Wil niet zeggen dat het bij jou ook het geval is.. Maar je kunt het altijd laten opmeten.
    En ik zou inderdaad even langs de huisarts gaan.

8. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Die hoofdpijn zit er niet voor niks, het is een seintje dat er iets niet helemaal goed zit.
    En het is duidelijk niet de hoofdpijn die je herkent van je eisprong.
    Ik zou er toch mee naar de huisarts gaan.
    het hoeft niks ernstigs te zijn, maar dit kun je niet negeren en hopen dat het vanzelf overgaat.

succes iig!

9. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Ik kreeg na 10 dagen hoofdpijn (dat ik letterlijk over de grond kroop van de pijn) bij een ehbo een mri scan, ze wilde alles uitsluiten.
    Dus ja, wat is snel?
    Het was gelukkig niks ernstig.. daarna nog 5 dagen hoofdpijn gehad en in een keer was het over.

Ik had de pijn bovenop mijn hoofd onder schedel zeg maar.

Deel Deze Pagina