natuurlijk kan ik wel macaroni maken maar ik ben benieuwd hoeveel groenten jullie door de macaroni of spaghettisaus doen en wat dan de verhouding is met vlees en pasta. Ik weeg ook nooit iets af dus als je geen grammen weet geeft niet, maar dan bv: op ....ongekookte pasta doe ik ....vlees en zoveel paprika's, uien, courgette enz enz.
Pastasaus gaat 500 gram gehakt, 2 uien en een paprika in. De saus is vier porties. Bij het bereiden van de pasta een zak zelfgesneden gemengde groenten. 600/700 gram voor 2 volwassenen en 1 kind van 2,5. Groentes is meestal vier preien, bos bospeen, 1 courgette, bakje champignons, stoplicht paprika's, witte kool en restjes die ik over heb (broccoli, bloemkool van alles) daar maak ik dan zakjes van 600/700 gram van. Mijn man eet erg veel dus per maaltijd 350/400 gram pasta.
Pastasaus een blik gepelde tomaten, een ui, knoflook, half bakje champignons. Ik bak 3 paprika's, een halve courgette en de rest van de champignons. En daar gaat dan ongeveer 250 gram pasta door heen. Meestal heb ik nog 1 portie over.
Lastige, gaat hier idd ook echt op gevoel en wat er is. Meestal een zak pasta a 500gram, 500gr tomaten, klein blikje geconcentreerde tomatenpuree, een prei, grote wortel/peen, een grote ui, paar tenen knoflook, drie paprika's, hele courgette, Italiaanse kruiden uiteraard. Varieer met groentes maar dit meestal als basis: soms ook half bakjes champignons extra, boontjes, spinazie, broccoli. Vlees doe ik er eigenlijk zelden door. Maar als ik dat doe dus ook minimaal. Als laatste nog wel een doosje van zo'n 250 gram kleine tomaatjes erbij en evt olijven en natuurlijk kaas
even denken hoor: ik doe meestal 1 winterwortel, paar stengels bleekselderij, tomaten, paprika, champignons, een ui en eigenlijk wat ik eventueel nog aan groenten in huis heb, zoals erwtjes of boontjes of courgette in een pan in kleine stukjes wat ik met een heel klein laagje water op zet, zal denk ik rond een kilo zijn? misschien iets meer of minder. Als dat gaar is dan doe ik daar een pak gezeefde tomaten door en gaat de staafmixer erdoor en kruid ik het met peper zout, Italiaanse kruiden en knoflook. Gaat tussen de 300 en 500 gr rundergehakt door en ik gebruik één a anderhalf pak spaghetti oh ja, en ik maak er meestal wat sla, komkommers in het zuur of zo bij plus een schaaltje kaas en een heeeeeeeeeeleboel olijven (die voor het meerendeel door dochter van 4 worden opgegeten )
precies hoeft ook niet hoor, door deze reacties zie ik al dat ik er idd ook zoiets als de meesten ingooi....best heel veel groenten dus. Hadf het er vanmiddag met iemand over en die gebruikte op een pond gehakt 1 paprika en 1 ui....die dacht dat ik alleen groente zat te eten. Maar ik vond dat juist super weinig wat zij gebruikt.
350 gram gehakt, 1 grote ui, heel bakje champignons, hele courgette, 1 paprika, 2 tenen knoflook, blikje gepelde tomaten, 250 gram ongekookte pasta en daar eten dan 2 volwassenen en 1 kind van....en daarbij nog een salade.
500 gram gehakt, een halve zak macaroni-boogjes, 2 paprika, 1 grote ui, 2-3 teentjes knoflook, een halve prei en verder nog groentes die op moeten maar waarvan ik nog wat over had (tomaat, courgette, champignons...) Dan iets van 3 blikjes tomatenpuree ofzo, en zoiets is mijn mengverhouding. Ik doe niet aan kant en klare pastasauzen maar aan blikjes tomatenpuree in combinatie met een hoop (verse) kruiden. Ik vind dat zelf lekkerder in plaats van kant en klaar. Heb ik meer groente/pasta/vlees, dan doe ik meer saus. Pasta is dus bij mij nooit hetzelfde omdat ik het gebruik als een restjesmaaltijd...
Omdat macaroni en bami de enige dingen zijn waarvan mijn meiden echt goed eten gaat daar 600-1000 gram groente in, 300 gram gehakt en 1 fles grand italia saus. Tradizonale. Zonder toegevoegd suiker. Wel zout maar dat zit toch vaak in tomatenpuree en gezeefde tomaten.
Half pak macaroni Ongeveer 500/700 gram groenten 200 gram gehakt Saus van ongeveer 4 verse tomaten of soms uit een zakje
pond gehakt. 250 gr macaronigroenten halve paprika en voor mezelf nog champignons erbij. Daarbij altijd rauwe ui erover rauwkost en rucola erbij. Saus pakje van honig. Het enige wat wij uit pakje eten. Macaroni voor man en kinderen. Ik eet ipv macaroni bulgur ik hou meestal 1 portie over die ik invries.
Ik doe 3/4 zak pasta (penne of vlindertjes) met 500 gram rundergehakt (ik denk dat dat vrij veel is, maar vind het juist lekker, ben een vleesmens) en ik neem er altijd een zak Italiaanse wokgroenten bij van 400 gram. En soms doe ik een potje bolognese-pastasaus. Maar van Honig heb je ook een heel lekkere mix: mediterraanse mix. Die doe ik ook meestal. Lekker met wat chilisaus en gebakken uitjes en eventueel wat geraspte kaas.
O god Dit topic doet me eraan denken dat ik nog een bakje met pasta in mn fietstas heb zitten!! Ik had vorige week maandag avonddienst dus ik had een bakje pasta meegenomen om op te warmen, maar ik was al heel vroeg thuis dus het bakje zat nog in mn fietstas Ik ben zojuist snel vanuit bed in mn pyjama naar buiten gerend om hem uit mijn fietstas te halen.. Het stonk kan ik je zeggen! Haha bah smerig!
Whahaha, ik zie het al voor me. Hier 250gr gehakt met 2 teentjes knoflook, 1 gewone ui en 2 rode uien. 1 paprika, een prei, halve courgette en wat tomaten. Pakje gezeefde tomaten erdoor en dat met kruiden op smaak brengen. Wij eten dit met volkoren spagetti, komkommer en zilveruitjes. Soms ook wel met sla. Ik lees dat sommigen er ook wortels doorheen doen. Dat ga ik de vlgd x ook doen.
500 gram gehakt en 900 gram macaroni/spagetti of italiaanse groente. 1 pak spaghetti een pakje macaronimix en bolognese saus en dan nog tomatensaus.
Hier 500 gram gehakt 450 gram groentenmix van de ah 1 blikje smac 1 zakje Gerookte spekjes 3 teentjes knoflook 1 blik mais 1 blikje tomaten puree 1 pakje spaghetti bolognese saus En natuurlijk macaroni 😁 Hier kunnen wij ongeveer 3 dagen van eten
Kip ( voor 2 personen 2 stuks file) met pittige kipkruiden Olijfolie Broccoli ( hele, in kleine stukjes meegekookt met de pasta) Kidneybonen ( blik AH 300 gram ongeveer, zelf wellen kan ook) Pesto rood ( 1,5 eetlepel) Tomatenpuree klein blikje, een half kopje van senseo met water aanlengen.. Knoflook, peper, zout 250 gram rauwe pasta Voor 2-3 personen ( ik eet meestal de dag erna het als restje)