Goedemiddag dames, Mijn zoon is inmiddels 15 maanden en een flinke kerel. Hij draagt nu maat 86. Van de Hema valt kleiner dan van bijvoorbeeld H&M. Ik wil nu een winterjas kopen. Ik heb het merk name-it op het oog. Ik weet alleen niet zo goed of ik nu 86 of al 92 zal bestellen. Dragen jullie kindjes dezelfde maat winterjas als van de kleding? Alvast bedankt voor je reactie!
Nee gewoon hetzelfde maat hier of zelfs kleiner. In pasvorm is al gedacht over grotte. Name it valt groter meestaal. Maar hm ook dus ik weet niet. Ik zoi gewoon kopen twee anders en eentje terugsturen. Ik koop jassen altijd jaar ervoor dat is pas hersenbreker hihi
Name it valt juist klein. Dochter heeft maat 86-92 en jas gekocht van name it maat 98. Is wel beetje op de groei, maar echt niet veel te groot. Ook een broek gekocht maatje groter. Ik zou 92 bestellen of beide en eentje terug sturen.
Meisje had maat 74/80 toen ik jasje kocht in maat 86. En erg blij mee. Valt nu wel wat groot,maar ja ze moet nog even.
Onze zoon heeft maart 86. Had een winterjas van H&M gekocht maat 92 maar daar verzoop hij in. Andere jas van H&M ook maat 92 gekocht en die zit goed met ruimte voor een klein beetje groei. Ligt dus echt aan de pasvorm.
Ligt inderdaad erg aan het merk. Mijn zoon draagt maat 86, maar zijn winterjas van Zara in maat 86 is echt nog te groot. Heb een maatje kleiner extra gekocht. Dochter draagt maat 92/98 en heeft haar winterjas van Tommy Hilfiger in 104, terwijl ze die van Benetton in maat 86 ook nog goed past. Ongelooflijk hoeveel verschil er in zit. Zou dus echt even passen, of 2 maten bestellen en er 1 terug sturen.
Ik heb hier ook een jas van name-it, dan wel voor een meid, en hij valt een maat kleiner. Ze heeft een jas die 2 maten boven haar eigen maat zit, maar dat heb ik bewust gedaan zodat ze hem de hele winter kan dragen. Haar andere jas (WE) gewoon een maat groter. Er moet van alles onder en het verschil tussen de maten is helemaal niet zo veel, ik leg bij twijfel even de maten op elkaar en als het weinig scheelt ga ik altijd voor de grootste maat
Gewoon passen en kijken wat het is. Mijn zoontje (klein hummeltje) is 2 jaar 9 maanden en zijn winterjas van Name-it van vorig jaar past nog goed. Dat is maat 80... Gewone shirts/truien zijn maat 92. Kortom, niks van te zeggen en echt passen die handel.