Maart 2012 Mama's Deel 5!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier is het tot nu toe vandaag: 6.00, 9.45, 12.45.
    Als ik zo door ga kom ik op een hele late avondvoeding vandaag, maar ja we zullen zien :)

2. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
  3. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Shit, ik heb koorts. Niet heel hoog 38.3...
    Wat moet ik nu?

4. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Inderdaad Sasjuh, dat Sobere gedoe is om doorslapen te bevorderen haha..

Voedingstijden.... Wij proberen om 7 a 8uur te starten en dan om de 4 uur maar af en toe redt Luca de 4uur niet en dan komen we een beetje in de knoop met de laatste fles.. Of hij slaapt door tot 5uur.. En dan kom je ook rot uit..
    Maar uiteindelijk komt t altijd wel weer goed denk ik aan maar..
    Wij hebben hier t nadeel dat er niks te rekken valt want L werk geen speen...
    Vond ik bij Sem wel fijn hoor! Zo heb ik hem ook door de nacht heen gekregen op gegeven moment..
    Nu bij Luca maar even afwachten.. Maar ja hij is nog maar net geboren denk ik dan maar.. We zien wel wanneer hij eraan toe is...

Cupido, als je twijfelt ff de dokter bellen hoor.. Hoe voel je je??

Noppies leuk!! Dadelijk ff kijken..

5. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb hoofdpijn en vloei ineens weer. Ik ben ook maar gelijk aan het kolven. Zal vast een borstontsteking zijn...

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Reageren, dat wordt straks gemakkelijker! Ik stel voor dat we een algemeen kletstopic maken, maar voor vragen kun je dan gewoon een nieuwe topic openen. Kun je veel handiger reageren!

Maartje, nee wij hebben ook geen nachtritueel, alleen zo snel mogelijk voeden, zo donker/rustig mogelijk en dan weer bedje in. Wat voor jou nog een optie is, is om te kijken of je mannetje ook jouw BV drinkt op kamertemperatuur, of zelfs gewoon uit de koelkast. Genoeg BV baby's die dat niet erg vinden, en dat scheelt je tijd om de fles te maken!

Fropste, hormonaal veranderde er bij mij ook iets de laatste dagen voor de bevalling, afscheiding, mijn borsten waren anders (voller). Dus zou best kunnen dat het wat zegt!

Sasjuh, wat lief dat ze al zo gericht lacht! Ik vind de droomlachjes van Sifra al té schattig ;)

Cupido, weet je waar het van komt? Pijn bij het plassen? Vloei je nog veel? Heb je een harde/zere/rode plek in je borsten? Dat zou ik goed in de gaten houden, en anders voor de zekerheid een plasje naar de HA en je VK even vragen om advies?

Ik had ook verhoging vanmorgen, want helaas... ik heb blaasontsteking. Beetje te verwachten na die katheter van tijdens de KS, maar toch. Ik heb dit nog nooit gehad. Nu aan de AB...

Ik ga lekker ff liggen, Sifra slaapt op mijn buik. Vanmorgen hebben we samen gedoucht, zo lekker! Ik merk dat ik echt nog veel behoefte heb om haar bij me te houden, misschien wel na onze gescheiden start. Heerlijk om haar dan zo bloot lekker bij me te hebben met dat warme water! Manlief heeft geloof ik wel een discrete foto gemaakt, even kijken of ik die straks op het andere forum kan posten!

7. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Marjolein: leuk dat L.otus oorbelletjes krijgt!!!! Meestal doen ze allebei de kanten tegelijk!

Gentle: wat vervelend zeg, blaasontsteking! Ik had dat met de vorige operatie ook nadat ik een katheter had gehad... Hopelijk is t gauw weer over met antibiotica...! Heerlijk he, dat samen douchen met je kleintje?!

Leske: gefeliciteerd met jullie trouwdag! Lekker genieten vandaag en vanavond lekker uit eten!!!

Frenzy: lekker dat J.ort zo goed heeft geslapen!!!

Reageren: hier idd ook wel gehad dat er vaak niet gereageerd word. Ach, als t echt belangrijk is zet ik t er nog een keer op en anders denk ik maar dat iedereen druk is... En zelf heb ik ook niet altijd tijd om op iedereen te reageren helaas... Ik doe mn best!

Lautjuh: hier ligt L.ogan nog wel bij ons, in haar wiegje maar heb haar nog niet op haar eigen kamertje. Vind dat gewoon nog niet zo fijn. Heb liever dat ze naast ons ligt... Over een paar weekjes gaan we wel in haar eigen bedje proberen...!

Sasjuh: wat geweldig dat ze echt naar jullie gelachen heeft! Lijkt me ook zo'n mooi moment!!!!

Cupido: vervelend, die koorts! Hopelijk geen borstontsteking!!!

Ego: hier vanmorgen ook heerlijk gedoucht met L.ogan! Wat lekker is dat zeg! Manlief kwam haar aangeven toen ik al onder de douche stond. Hij had haar bloot tegen zich aan en toen moest ze heel nodig plassen! Haha manlief helemaal nat. Ach, t was wel lekker warm! hihi. Vandaag lekker een rustig daggie thuis, heerlijk!

8. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Marjolein... Oorbelletjes bij zo'n kleintjes doen ze meestal tegelijk. In de winkel waar ik heb gewerkt, deden we ook altijd met 2 tegelijk schieten en zitten ze er in voordat ze er erg in hebben. Vond het altijd wel lastig om babytjes te schieten, arme kindjes (ze zeggen dat ze er dan het minst last van hebben) maar kleine kindjes kun je nog 'lokken' met een leuk cadeautje uit de winkel als ze stil blijven zitten... Bij babytjes is dat wat lastiger ;)

Douchen samen; nog niet gedaan omdat manlief nog een beetje onhandig is met aankleden/uitdoen etc... Maar wordt echt steeds handiger. Heb haar wel vaker aan manlief gegeven als hij onder de douche stond. F.ynn vindt het HEEEEEERLIJK!! Volgend weekend toch maar eens ff zélf douchen met F.ynn, lijkt me inderdaad echt lekker en fijn gevoel...

Cupido: anders even in de gaten houden? En als je er zelf geen goed gevoel bij hebt, gewoon de HAP bellen. Daar zijn ze voor...

Sasjuh: dat zijn de momenten waarvoor je het doet het? Een kleine glimlach, een tevreden gezichtje, lekker slapend kindje bij je... Heerlijk genieten. Hier ook al de eerste lachjes gesignaleerd maar volgens mij nog niet echt gericht en bewust. Wacht rustig af ;)

Gentle: pff, dat er ook nog bij... Wel minder... Lekker rustig aan doen en optimaal genieten van jullie kleine meid.

Nachtritueel: hmm, niet echt. Wel zo min mogelijk licht en niet meer spelen etc na de fles... Doe de voeding 's nachts en 7 uur ook altijd in bed. 's Morgens brengt mijn man F.ynn altijd en dan hoef ik daarvoor niet mijn bed uit ;)

Beesie: juist goed van dr, dat ze je man maar lekker onder plast. Is die ook weer ingezegend hahaha. Mooie tattoo trouwens. Ik ben heeeeeeeel erg aant twijfelen. Wil ook een tattoo erbij met F.ynn zijn naam... Maar twijfel of ik niet wil wachten tot dat we de 2e hebben (als ons dat is gegund, en als ik er over een tijdje nog zo over denk). Want dan krijg je denk ik een mooier geheel. Ik wil dezelfde plek, alleen dan een wat kleiner formaat ;)

Happymom: tja, je kunt de tijden niet afdwingen he?? En als een speentje niet werkt, heeft dat ook geen zin (hier eigenlijk alleen 's nachts soms proberen te sussen met het speentje, overdag nooit, altijd stipt op tijd!) Hij zal waarschijnlijk vanzelf dadelijk een keertje langer slapen en dan kom je zo in het ritme (als je dat wenst). Maar misschien is het bij 'normale' kindjes anders... F.ynn is niet anders gewend dan een ritme, vanaf dag 1 dat hij geboren is. In het ziekenhuis waren ze heeeeeeeeeel strikt, 15 uur is 15 uur. Minuut of 10 speling kan wel, maar eerder écht niet (of het moet echt krijsen zijn). Maja, die mensen daar hebben meer dan 1 kindje om in de gaten te houden en te verzorgen, snap ook goed dat ze niet anders kunnen dan vaste tijden te hanteren. Op welke tijden zit je nu als ik vragen mag?

9. Marjoleinn83

Marjoleinn83 Actief lid

31 jul 2011
    178
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoiii even snel updateje, weet trouwens niet wie het vroeg maar L.otus is 4,5 jaar!
    Enne ze heeft dr oorbellen hoor! Hihi, kan via tel hier een foto plaatsen, dus zo even op fb eentje plaatsen!

Ging hartstikke goed! Ze gaf geen kick en bleef lachen, en idd, beide wereen tegelijk gedaan!
    Even snel wasje vouwen, vriendje en L zijn even snel paar boodschapjes doen, O ligt lekker op bedje en zometeen krijgen we kraambezoek. (mn zus zou vanochtend komen maar is verkouden opgestaan vanochtend, die belde heel wijs af dus!)

Liefs!

10. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Rens: zit nu op 07.00/11.15 en nu ligt hij heerlijk te slapen dus hoop dat hij het weet goed volhoudt tot 16.00..

Ik probeer ook echt ritme aan te houden maar als, hij door heeft geslapen tot 5uur hoe die jij dat dan?
    Sinds hij om de 4uur komt vind ik dat zo moeilijk om de dag goed te starten..

11. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Wat knap van je grote meid Marjolein! Mooi is dat dan he, echt helemaal zelf voor gekozen!

12. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    #4412 Cupido, 31 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2012
    Pfff net gekolft, warm gedoucht en gemasseerd en de kleine verder leeg laten drinken. Borsten voelen nu weer soepel op 1 plek na. Ik krijg die niet weg. Koorts is nu opgelopen naar 38.7... wacht even op manlief en dan temperatuur ik nog eens.

Edit: ik moet me zo melden bij de hap... zal wel een ab worden.

13. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Cupido he wat balen zeg! Toch te snel afgebouwd dan? Sterkte!
    Happymom ik vind het ook lastig om in een schema te komen. Vanmorgen kwam ze om 6 uur, probeer dan nog maar eens een net schema te hebben voor de dag haha. Al moet ik zeggen dat het best goed gaat, 9.45, 12.45 en 16.00 uur. Wil naar om de 4 uur, lukt ook prima want heb haar nu net steeds wakker moeten maken na 3 uur, omdat het anders echt niet uit gaat komen vandaag.
    Marjolein ik zag de foto net al op fb, superschattig! Die rode oortjes hihi.
    Rens ja heerlijk, die mooie momenten! Hier waren het eerst echt van die glimlachjes, die stuipjes en zo ineens was daar de 1e echte lach. Luisterde net het nummer van Trijntje Oosterhuis, Nu dat jij er bent, en dan word ik helemaal emotioneel, ben zo ontzettend blij met mn meisje!
    Beesie haha die L.ogan! Lekker gedoucht dus saampjes! Wil ik ook nog eens doen, manlief heeft het in de kraamweek al wel eens samen met haar gedaan, toen heeft de kraamzorg geholpen. Stond ie daar in zn zwembroek onder de douche haha.

14. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    O cupido balen!

Samen douchen: nog niet gedaan, we durven nog niet zo goed...

Vraagje...hoe lang 'hoort' een baby wakker te zijn rond een voeding? D.anique werd 15.20u wakker, luier verschoond, geknuffeld, gevoed en om 16.10u gaf ze de eerste 'moeheidssignalen' dus naar bed gebracht. Heeft ze even paar minuten gejengeld en nu slaapt ze weer.

Vanavond. veel visite, vriendje laat 4 mensen tegelijk komen. Ik hoop dat ze slaapt want dan laat ik haar lekker in bed liggen. Heb er zo geen zin in...

15. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Lautjuh; thx voor de tip, hier ook vaak via kleertjes.com (heb je ook een spaarsysteem he!) Stuur jij niet in je BV?

Hier sliep J.ort nu voor t eerst in zn wiegje op onze kamer (daarvoor sliep meneer tussen ons in op een voedingskussen :) en eerlijk gezegd vond ik dat heerlijk....) maar heb me ook voorgenomen dat als ik van hem wakker ga liggen hij op zn eigen kamertje gaat..

@ Cupido; gats klinkt als borstonsteking, kan dat door te snel afbouwen? Als je AB hebt ben je er zo vanaf (als je er maar niet ziek van wordt...)

@ Beesie; hahaha, is manlief niet daarna gelijk bij je in de douche gekropen?

@ Gentle; ook al lekker gedoucht met je meisje, heerlijk hoor! Vervelend van de blaasontseking, maar de AB mag wel met BV?

@ Marjolein; fijn dat de oorbellen schieten gelukt is! Tis dus echt al een grote zus :)

@ Eveline; vanacht heb ik hem in de swaddle me gelaten (de nacht ervoor haalde ik hem eruit :) omdat ik het zielig vond, maar ben een miep, want tius absoluuut niet zielig voor hem; juist fijn...) Nu vanacht heeft hij echt goed geslapen!

@ Sasjuh; wat schattig haar eerste echte smile... Geniet ervan meid, gaat zo hard he!

@ Nachtritueel; hier wel licht (anders kan ik niks zien?) aan en klets wel wat tegen meneer... Maar hij slaapt er niet minder om. Heb ook wel gehoord dat je niet te veel moet vetroetelen s'nachts, maar een beetje kletsen kan toch wel?

16. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Eveline; lijkt me netjes, is vlgs mij heel erg verschillende per baby.. J.ort is makkelijk een uur anderhalf uur wakker (overdag dan....) Pfff vervelend zoveel visite, hoop dat het nog meevalt straks!

17. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Ik voedt op verzoek. Vanmorgen viel ze na elke voeding in slaap en kwam ze drie uur later weer. Maar vanmiddag is het drama. Ze wil niet slapen en komt om de 1,5 uur voor een voeding. Ze spuugt ook ontzettend veel waardoor ze natuurlijk weer snel honger heeft. Spuugt J.ort ook zoveel? Ik wordt er een beetje moedeloos van. Ik kan haar haast 3x per dag schone kleren aan doen. En de hydrofielluiers zijn niet aan te slepen...pff best vermoeiend zo.

18. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heej meiden,

Even bijgelezen!
    Ben met Joosje naar de stad geweest dus weinig tijd vandaag. Zo douchen en op naar het tapasrestaurant.

Dank voor de felicitaties.

Reageren, mij lukt het niet om op iedereen te reageren. Ik reageer meestal per onderwerp, dat blijft iets makkelijker hangen dan wie wat precies geschreven heeft. Wat dat betreft is het nieuwe forum straks wel fijn, dat er een vragenhoekje is. Goed gedaan Anna! Maar dat ik niet op iedereen reageer is geen onwil hoor, hoop dat jullie dat begrijpen/snappen.

Ohh meiden, Sjors wide net eten dus heb tijdens dit bericht Sjors eten gegeven. Moet nu echt gaan douchen, anders zijn we te laat voor het etentje.

Hoop vanavond nog energie te hebben om te reageren/lezen.

Liefs, Leske

19. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja, Cupido, wilde nog wel ff zeggen, toen ik koorts had, moest ik wel even langs verloskamers voor controle. Maar ik begrijp dat je gebeld hebt, toch?! Succes!!!

20. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Eveline: is heel normaal hoor, dat ze toen alweer moe werd. Bij L.ogan is het heel verschillend. De ene keer word ze wakker voor een voeding en valt ze tijdens die voeding weer in slaap zodat ik haar slapend weg kan leggen en de andere keer is ze een uur, anderhalf uur wakker.... Is dus geen pijl op te trekken en ik denk ook per kind verschillend...

Frenzy: ja haha hij is na mij onder de douche gesprongen. Eerst L.ogan nog aangapakt en afgedroogd. Toen heb ik me afgedroogd, L.ogan verder aangekleed en is manlief onder de douche gesprongen, hahahaa

Deel Deze Pagina