Maagzuur met bloed overgeven.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dot, 16 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Gisteravond ontzettend last van maagzuur, zelfs Gaviscon kon er bijna niet tegen op. En nu vanmorgen overgeven van maagzuur met bloed erdoorheen.
    De v.k. gebeld en ze zei vanmorgen dat mijn maag en slokdarm geirriteerd is en het daarvan komt. Morgen moet ik toch op controle.
    Toch maak ik me zorgen.
    Heeft iemand dat ook al eens gehad? :rolleyes:

2. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    heb het niet gehad , maar ik heb gister wel van het ziekenhuis ANTAGEL gekregen omdat ik ook maagzuur tot overgeven aan toe had . heb het gisteravond gebruikt en hielp beter dan een rennie . Dus probeer om ook antagel te krijgen als het niet via de vk lukt kan je altijd je huisarts proberen he !

succes ermee

3. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik moet donderdag toch naar het ziekenhuis bij de gyneacoloog zijn misschien wil die me dat voorschrijven anders haal ik het zonder recept. ;) Zo gaat het gewoon niet meer...

4. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    overgeven met bloed is nooit goed
    is echt iets wat je seriues moet nemen hoor
    zal je details besparen waarom,en wil je zeker geen angst aanpraten
    begrijp me niet verkeerd,maar wil je dat wel even zeggen
    ookal zal je zelf wel weten dat het niet goed is
    dring erop aan dat je iets wilt en of dat ze kijken ernaar

sterkte ;)

5. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Bedankt!
    Het was geen plas bloed ofzo, wat bloed gemengd met veel maagzuur.
    Ik had gisteren echt erge last van het maagzuur en weet daarom ook zeker dat het mijn slijmvlies heeft beschadigd. Verder sta ik ook onder controle van een gyneacoloog en die zie ik donderdag weer... En morgen gewoon naar de v.k. Ik maak me wel zorgen, maar vertrouw maar op hun advies.

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Zoals hierboven al gezegd, neem t zeker serieus. Er zijn effectievere middelen tegen maagzuur dan gaviscon (en antagel, want dat werkt niet veel beter) als je er zo overmatig last van hebt.

Ik gebruik al weken dagelijks omeprazol, omdat de antacida echt niet goed hielpen en ik er alleen maar misselijk(er) van werd.

7. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Wat schrikken zeg :(
    Hoop dat het toch allemaal nog meevalt.

Hier ook enorm veel last van maagzuur. Heb alles al geprobeerd. Ook Antagel hielp bij mij maar even. Heb het idee dat ik iedere keer een fles spiritus wegdrink, zo'n pijn.
    Nu heb ik gelezen in 1 of ander blad dat je een klein bakje (niet teveel anders krijg je daar weer maagzuur van) gele vla moet eten.
    Ik doe dit nu 2 weken voor het slapen gaan en het gaat al iets beter! Heb het nu minder vaak.
    Misschien een tipje?

8. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ja ik heb dit al gehad, als het niet zwart is en je stoelgang ook niet dan is het idd een geirriteerde slokdarm.
    Als het wel zwart is wat je overgeeft heb je een maagbloeding (zoals ik had)
    Ik kreeg Zantac (op voorschrift!) en het hielp heel goed.

9. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    antagel heb ik ook gebruikt het was het enige wat nog hielp op t einde...
    Je hebt geen recept nodig je kan het zo bij de apotheek halen!

Bloed bij het spugen heb ik ook gehad......niks om je zorgen over te maken het is inderdaad irritatie!

10. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    O.k. bedankt voor de geruststelling. Ga ik halen.
    Ik heb ook geen zwarte ontlasting en let nu meer op lichtere voeding.
    Die combinatie maakt het hopelijk nog even draagbaar....

11. Dienares

Dienares Actief lid

23 jul 2008
    255
    0
    0
    Hier 1 die het wel heeft gehad.
    Ik kreeg toen omeprazole en toen later kreeg ik te horen dat ik het niet mocht innemen tijdens zwangerschap en kreeg daarna weer antagel.
    Ik heb een maagzweer gehad, de vraag is of deze al over is. Misschien was dat de reden dat ik overgaf met bloed erdoorheen.
    Wat betref irritatie slokdarm, dat heb ik nu ook elke ochtend spuug ik bloed uit (dus letterlijk spugen en niet overgeven).

12. Riannechilly

Riannechilly Actief lid

15 dec 2008
    135
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Dordrecht
    Gelukkig heb ik nog niet hoeven overgeven van het maagzuur, als scheelt het soms niet veel, en idd die gele vla 1 lepel helpt een beetje, ik drink liters melk :) Voel me toch al een melkkoe :) Melk helpt bij mij het beste :) Maar ik heb het van de week erg benauwd gehad en das nu over, ik heb het gevoel dat meisje begint te dalen?!? Had nu sinds gister ook minder last van zuurbranden?!? Kan dat?!?
    Liefs Rianne

13. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik heb nog iets ontdekt dat me helpt:
    's avonds warme melk met rijstebloem pap erdoor, verder GEEN suiker ;)
    Dan is de melk wat dikker en lijkt een laagje te vormen op de rest van je maag, en het maagzuur.
    Heeft al een paar keer verzachtend gewerkt...
    Oja en geen volle melk, dat is te vet, tenminste voor mijn maag...

14. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Hey die heb ik nog niet geprobeerd! Ook maar ff rijstebloem halen morgen.

Tot nu toe redt ik het aardig met melk (12 ltr in de week) en gele vla. Vooral 's nachts heb ik last van maagzuur, laatst werd ik er zelfd iedere keer wakker van. Ga de rijstebloem maar eens proberen :-D

15. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    melk helpt mij ook goed en ik vind het ook zo lekker kan er liters van op op een dag maar beperk mezelf tot max3 glazen op een dag want je word echt DIK van melk !

16. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Dot, jij loopt al bij de gyn ivm hoge bloeddruk en verstoorde leverwaarde.
    Sorry maar dan is dit dus niet om makkelijk over te doen, ja het kan gewoon zijn dat het echt alleen maagzuur is en een irritatie. Die kans is heel erg groot. Maar het kan ook te maken hebben met je hoge bloeddruk en verstoorde leverwaarde. En aangezien ik hier ook ervaring mee heb, zou ik eerlijk gezegd niet willen wachten maar gewoon een bloedonderzoek eisen.

Je bent ondertussen wel al bij de verloskundige geweest na dit bericht, hoe is dat afgelopen?
    En sorry, maar sommige verloskundigen doen veel dingen die bij ernstige pre-eclampsie/HELLP horen af met het feit "hoort bij de zwangerschap". Ik hoop echt niet dat dit bij jou het geval is, maar je hebt helaas wel een aantal andere dingen (wat ik al eerder vermelde, hoge bloeddruk en leverwaarde die niet helemaal goed is) die ook horen bij pre-eclampsie en eventueel zelfs HELLP. Nogmaals, ik wil je niet bang maken of een ziekte aanpraten, hoewel dat wel een beetje zo lijkt nu :D Maar het lijkt mij verstandig om met je gyn contact op te nemen en een bloedonderzoek te laten doen. Dan heb je binnen een korte tijd uitsluitsel.

17. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Lief dat je zo bezorgd bent! Misschien heb ik het niet zo goed uitgelegd.
    Vandaag ben ik bij de gynaecoloog geweest, (ze hebben het helemaal van de v.k. overgenomen) met weer alle bloedonderzoeken van dien en een plasjes controle.
    Mijn bloeddruk was 90/145 en daarom hadden ze me het liefst in het weekend terug gezien.
    Omdat ik zoiets had van: zo snel? Hebben we een afspraak voor dinsdag gemaakt. Ze zijn juist erg bezorgd en ik besef zelf eigelijk niet hoe ernstig het kan worden, denk ik.
    Dinsdag krijg ik ook weer een ctg, echo, bloedruk meten, gesprek en weeer alle bloedproeven en plasje kijken.
    Ik vertrouw erop dat het echt wel goed zit hoe ze me behandelen, daarbij zijn ze erg aardig.
    Ze komen me op bed prikken dinsdag, zodat ik niet het halve ziekenhuis hoef door te lopen. ;)

18. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    oo dus je hebt je onderzoeken vandaag al gehad, nou dan wordt je idd gewoon in de gaten gehouden en laten ze je niet zo snel meer los ;)

En het besef hoe erg het kan worden, het is ergens maar goed dat je dat niet hebt. Het is ook niet de bedoeling dat je denkt (of omdat wij het je aanpraten :D) dat je iets ernstigs hebt. Ik heb zelfs toen ik ziek was eigenlijk het besef niet echt gehad hoe ziek ik was, en dat was maar goed ook.

Hou je ons (mij :D) een beetje op de hoogte van de komende weken?

Groetjes Daphne

19. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ha, ha, ik zal je op de hoogte houden hoor.
    Ik hoop dat ik snel in een topic bij " geboren" iets leuks neer kan zetten ;)

20. Dienares

Dienares Actief lid

23 jul 2008
    255
    0
    0
    Ik lees van meerdere mensen dat melk helpt.
    Ik wil even zeggen dat het idd klopt, maar dat helpt tijdelijk. Na een tijdje wordt de melk zelf ook zuur en heb meer last van zuurbranden.
    Melkproducten worden door artsen ook afgeraden. Dus ook vla.
    Wat bij mij helpt is cola light (cafeinevrij). Verder opletten dat ik niet te laat eet en niet te zoet, te vettig, te zuur of kruidig eet.

Deel Deze Pagina