Hi allemaal, Ik krijg de laatste tijd echt heel erg maagzuur na het eten, 's ochtends 'smiddags en 's avonds. Maakt ook niet uit wat ik eet, ik wordt er ook ontzettend misselijk van en soms moet ik zelfs overgeven. Ik heb al antagel en rennie geprobeerd maar daar wordt ik alleen maar misselijker van.. Het voelt absoluut niet fijn, lijkt bijna of ik mezelf vergiftig. Terwijl ik eigenlijk heel normaal eet, niet te vet en vooral veel groenten. Heeft iemand hier ook last van en toevallig tips? Hoop dat iemand me kan helpen..
pfff ik heb het ook heel erg, bij mij werkt de antagel een beetje. Ik heb ook al van alles geprobeerd maar het enige wat (kort) verlichting geeft is koude vanillevla. Voor de rest eet ik normaal, ik heb niet echt het idee dat ik er minder last van heb wanneer ik dingen vermijd. Wel scheelt het wanneer ik bijv gekruid eten met mate eet (bijv een frietjes speciaal met weinig uien, wortelstamp waar ik maar weinig ui in doe etc). Succes ermee, het is echt zo een rot kwaal! oja, en snachts je kussen een beetje omhoog! xxx
Vreselijk vervelend!!!! Bij mij hielp vooral het drinken van karnemelk.... en dan niet 1 of 2 bekers... nee ik dronk wel 2 liter per dag Je eetmomenten meer verdelen over de dag, dus veel vaker kleinere porties eten. OMdat de ruimte in je buik steeds kleiner wordt, komt je maag meer in de verdrukking te zitten. Wanneer je ook nog de pech hebt dat je kleintje heel hoog zit, dan heb je er alleen maar meer last van. Idd niet te vet of te kruidig eten. En ik had al vanaf ongeveer 20 weken een tweede kussen onder mn hoofd, dus dat je sowieso al hoger ligt. En je.... familiepakken Rennies inslaan
Bedankt voor jullie reactie, mn kindje ligt inderdaad hoog! Pech dus.. Ik sliep al met. 2 kussens maar doe ze nu nog een stukje hoger, heb net alweer overgegeven (sorry voor de details) dus voel me echt belabberd.. Ik ga de vla en karnemelk proberen!
Heb er al 6 mnd last van! Niets helpt echt... Het zij zo...wat een opluchting straks als de kleine eruit is...
Ik snap dat je je zo voelt, ik wil niet klagen maar dit is echt heel vervelend hebben jullie ook harde buiken tijdens deze klachten?
Ik ben zelf bekend met reflux en heb hier altijd omeprazol voor gebruikt. Werkt fantastisch en mag vanaf 3 maanden ook tijdens de zwangerschap gebruikt worden. Wel in overleg met de huisarts natuurlijk. Wellicht kun je om een receptje vragen? Tips die ik je verder nog kan geven: - Het hoofdeind van je bed verhogen zodat je hoger ligt. Alleen een extra kussen werkt niet, je moet echt zorgen dat je matras hoger komt te liggen. - Slaap op je linkerzij. - Eet kleine porties op vaste momenten (structuur) - Neem de tijd om te eten en kauw je eten goed. - Eet niet voordat je gaat slapen (laatste maal 3 uur voor bedtijd) - Pas op met: vetten, alcohol, chocolade, koffie, tomaten, citrusvruchten, sinaasappelsap, munt, pikante kruiden en koolzuurhoudende frisdranken. Hierdoor neemt de aanmaak van maagzuur toe. Ik weet zelf hoe vervelend maagzuur kan zijn en hoe ziek je er van kunt worden. Heel veel succes ik hoop dat je iets aan mijn tips zult hebben.
Bij mij helpen Rennies heel goed en droge kaakjes zoals mariakaakjes of San Francisco kaakjes. Ik heb er altijd last van na thee en chocolade, laat ik dat nou toevallig heul lekker vinden. Zo kan ik er dus toch af en toe van genieten!
Angeliquek hartstikke bedankt voor je tips, ik ga ermee aan de slag. Ben de hele nacht bezig geweest, wou dat ik het eerder gelezen had!
Ik had(!) er ook erg veel last van! Vanwege nierstuwing mocht ik ook geen Antagel bv nemen. In overleg met de huisarts heb ik, net als Angeliquek, Omeprazol gekregen; en het werkt fantastisch!! 1 pilletje per dag en ik heb nergens last meer van! Ik kan bijvoorbeeld weer gewoon een glas cola drinken! Ik zweer echt bij Omeprazol, als ik jou was, zou ik het echt aanvragen via je HA. Sterkte ermee; maagzuur is zooo vervelend...
Graag gedaan blij zwanger! Hoop dat je snel van dat vervelende maagzuur af bent. Ik moet zelf nog een paar weekjes wachten tot ik weer omeprazol mag gebruiken. Gebruik nu tijdelijk antagel, werkt redelijk. Gelukkig niet zo heel veel last van maagzuur.
klinkt vast heel dom maar ik dronk 2 glazen cola per dag.. hoewel je zou denken dat je meer maagzuur zou krijgen en misselijk zou zijn nam het bij mij af.. en idd op mijn linkerzij slapen hielp ook! sterkte
Vanillevla hielp bij mij heel goed tegen maagzuur. Misselijkheid heb ik eigenlijk nooit gehad, gelukkig.
Ik heb niet eens zozeer maagzuur, maar wel speeksel wat naar boven komt met een heel rotgevoel. Ik wordt er erg misselijk van en moest net dus ook echt overgeven! Het is de laatste dagen ook wel erger aan het worden. Erg vervelend, want wordt op dat moment echt even niet goed... En het is een rotgevoel!
Bij mij werkte Regla PH kauwtabletten heel goed. Van de Gaviscon/Antagel achting drankjes werd ik alleen maar heel erg misselijk.
Ik heb geen last gehad van misselijkheid maar maagzuur/krampen wel. Gaviscon vid ik echt heel vies ( zo dik en die smaak bah). Maalox zijn er in tablet vorm,heeft een citroen smaak en in de beschrijving staat dat je het mag gebruiken tijdens de zwangerschap.
Ik heb nu omeprazol bij mijn huisarts gevraagd, die kan ik vanmiddag ophalen. hoop dat dat helpt! ik durf nauwelijks nog iets te eten omdat ik echt overal maagzuur van krijg en moet overgeven. als het een virus zou zijn dan zouden mijn darmen ook reageren toch..? he bah ik word al misselijk als ik over darmen praat haha!