Ondertussen ben ik ruim 16 weken zwanger en ik krijg echt steeds meer en meer last van maagzuur en een continu brandend gevoel in mn keel.. Als ik iets eet, trekt het even weg, maar komt ook net zo weer terug. Begin er ondertussen echt gek van te worden. Rennies helpen niet lang genoeg.. Ik weet dat het erbij hoort, en grote kans dat het alleen nog maar erger wordt, naarmate de baarmoeder groter wordt, maar het is zo vervelend dat ik er met werk gewoon ook echt last van heb. Iemand ideeen wat ik hier nog tegen kan doen? Werk Gaviscon misschien beter? Of moet ik eens langs de huisarts en vragen of hij nog wat heeft wat ik gewoon veilig kan gebruiken en wat zou kunnen helpen? De brand zit echt boven in mn keel..
Ik herken het, ik heb er ook heel veel last van. Zit inderdaad boven in mijn keel ook en soms stik ik er half in? Ik neem er (nog) niets voor omdat ik nog een tijd moet. Heb alles al geprobeerd qua eten. Ben er nu achter dat de maagzuur voornamelijk komt als ik te weinig heb gegeten, maar soms is het er ook gewoon. Als ik op mijn linkerzij lig wordt het ook minder.
Ik heb er momenteel heel erg veel last van. De vk raadde me aan om graviscon te gaan gebruiken ipv rennies
Ik heb m'n hele zwangerschap veel water tegen maagzuur gedronken. Een half pakje rennies gebruikt en vanille vla gegeten er tegen hihi
Als 1 rennie niet helpt, enkele nemen op een dag of twee op korte tijd na mekaar. of inderdaad wat anders proberen zoals Gaviscon. Kan net dat tikkeltje beter zijn. Hoeveel Rennie mag ik tijdens de zwangerschap nemen? Je kunt ook als je zwanger bent Rennie gewoon volgens voorschrift gebruiken. De maximale hoeveelheid verschilt per type Rennie tablet. Zo mag je bijvoorbeeld per 24 uur tot wel 11 Rennie Pepermunt kauwtabletten nemen of bijvoorbeeld 12 Rennie Duo tabletten.Beperk het gebruik tot het minimum. Raadpleeg een arts of apotheker voordat u een geneesmiddel gebruikt. Zeker als je zwanger bent.
Ik heb dit ook, loopt soms zelfs mijn mond in, bah! Bij mij helpt zuivel: melk drinken of een beetje vla
Omeprazol was bij mij echt een wondermiddel. Had er ook heel erg last van tijdens de zwangerschap. Als je je huisarts even belt, schrijft hij dit voor je voor. 1x per dag 1 capsule en je hebt de hele dag geen last. Werkt 24 uur.
Ik ga vanavond even vla halen na mn werk. Dat is iets wat ik nu direct kan proberen. Huisarts gaat me denk ik niets voorschrijven zonder me te zien. Zijn pas geleden overgestapt, en heb die man nog nooit gezien, dus daar zal ik dan even langs moeten gaan. Zit wel nog te twijfelen of ik niet eerst gaviscon nog ga proberen.. Of zou dat zonde van de tijd zijn? Meerdere rennies oid wil ik ook niet nemen, ook al mag de hoeveelheid wel, ik heb nu al een afkeer van die dingen, laat staan als ik er meerdere op een dag moet nemen Toch bedankt voor de tip
Ik zou idd Gaviscon halen en vanillevla. Dat kalmeert mijn maag ook! Niet dat ik er zoveel last van heb maar ik word wel gauw gestraft door mijn lichaam. Te weinig rust? Hoofdpijn! Te lang niet eten? Maagzuur. Daarom vanillevla!
Ik heb bij de apotheek gevraagd haar het beste middel in de zwangerschap en ik kreeg Antagel. Werkt als een speer. Geen recept voor nodig.
Bij mij werkt antagel ook erg goed. Rennie kortdurende, antagel langer. Bij de apotheek verkrijgbaar. Succes
Idd antagel, ik heb zeker tot week 25/26 flink (brandend) maagzuur gehad en antagel was het enige wat hielp.. nou moet ik er wel bij zeggen dat ik eigenlijk altijd al last heb gehad van maagzuur en het dus ook niet raar is dat ik er zo lang last van had bij m'n zwangerschap...
Op het einde van mijn zwangerschap van mijn zoontje kon ik er gewoon niet van slapen. Weken ermee gelopen. Uiteindelijk dit bij de vk gemeld en die stelde omeprazol voor. Wondermiddel! Je slikt 1 pilletje per daf en na 1 dag was het al een stuk beter en na 2 dagen, totaal geen last meer. 1 ding is zeker, ik ga me dit keer niet zolang kwellen. Krijg ik er weer last van, omeprazol. Deze is gewoon bij bijv. Kruidvat te halen
hier ook omeprazol en het werkt top! nergens last meer van. zonde om met zoiets te blijven lopen is echt niet nodig!
Hier werkte niks helaas. Rennie, gaviscon, antagel, omeprazol en ranitidine niet. Combinatie van omeprazol en rennie of ranitidine en rennie hield ik t vol. Maar heb op t laatst hele nachten aan de keukentafel gezeten. Kon gewoon niet liggen
Rennie en gaviscon: wat een troep en het hielp alleen kortdurend Omeprazol geslikt via de kruidvat en nergens meer last van: fantastisch!
Ben vanmorgen bij de huisarts geweest. Bij de drogist wilden ze me geen omeprazol verkopen, zonder dat ik bij de huisarts was geweest. Dit omdat er volgens hen niet duidelijk genoeg in de bijsluiter stond dat het niet schadelijk is voor de baby. Huisarts was blij dat ze dit niet zomaar deden.. Ik heb nu van de huisarts Antagel voorgeschreven gekregen. Komende twee weken proberen en daarna even terug komen om te bespreken of het voldoende helpt. Had in de tussentijd ook nog vanillevla en Gaviscon geprobeerd, maar ook dat werkte niet, helaas. Hopelijk is Antagel de oplossing...