maagpijn, maagzuur misselijk wie ook??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lynn1986, 15 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Zal in het kort mijn verhaal doen...

Ik heb sinds een week dat ik met vlage ontzettend misselijk ben dat het lijkt ofdat ik moet overgeven (ik geef niet over heb ik een fobie voor) Dit kan net na het eten zijn maar ook om 5 uur smorgens...
    De beeb ligt in stuit met zijn hoofd tegen mijn maag....
    Ben bij de gyn geweest met de klachten zoals maagzuur, maagpijn, misselijk en geen eetlust...
    Nu heb ik mijn oude vertrouwde omeprazol weer gekregen omdat het erop leek of mijn maag in de problemen kwam....
    Nu is de maagzuur redelijk weg.... Ik boer wel veel en dan echt een overgeef smaak :)() en word dus nog wel snachts wakker met spuug in mijn mond en van schrik adem ik het in waardoor ik eerst een half uur moet hoesten om het weg te krijgen...Echt heeeel vies!!

Vandaag kreeg ik er ook hoofdpijn bij dus ben naar het zkh geweest...Gelukkig alles goed...Alleen mijn urinezuur was te hoog maar dat kan schijnbaar komen door dat ik te weinig drink...

Savonds na het eten durf ik eigenlijk niets meer te eten of te drinken!!

Iemand ervaring met deze klachten of tips?????? Durf haast niet meer te gaan slapen :(

2. Hester

Hester Niet meer actief

Ja, ik herken het!

Al weken heb ik brandend maagzuur en neem ik Rennies en Maalox (drank en kauwtabletten) en veel melk. De hele dag door.

"s avonds na 20u eet of drink ik helemaal niets meer, alleen nog maar Rennies / Maalox. En nog word ik 's nachts wakker (half rechtop slapend met meerdere kussens) van de pijn van het zuur.

Ook mijn beeb ligt in stuit, maar ik weet niet of dat echt uitmaakt.

Ik kan je niet echt helpen verder, sorry! Alleen dat ik het dus herken. Had het bij mijn oudste ook en het was meteen over na zijn geboorte. Zat ik daar met mijn flessen Regla pH en dozen Rennies in het ziekenhuis... niet meer nodig toen. Sterkte nog even!

3. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Hier ook veel maagzuur, heel pijnlijk vind ik het, bah! Ik ben ook 34 weken zwanger trouwens.
    Het helpt bij mij sowieso om geen pittige dingen te eten en geen koffie te drinken, daar krijg ik meteen maagzuur van. Verder helpt een beker warme melk goed voor ik naar bed ga. Overdag eet ik veel pepermuntjes en af en toe een Rennie.
    Ik merk vooral dat het helpt om zo 'smaakloos' mogelijk te eten goed helpt, niet te zuur (sinaasappelsap) zoet, zoet, bitter, pittig etc.

En verder.... nog even uitzitten! Een extra kussen in bed..
    Ik weer het verder ook niet!

4. Charlotte1986

30 jan 2009
    44
    0
    0
    Ik had precies hetzelfde verhaal als jou kunnen typen. Ik heb sinds dinsdag ineens dezelfde klachten als jij. Maagzuur, misselijk, alles wat ik eet komt naar boven. Vandaag naar verloskundige geweest en die zei dat het "normaal" was. Baarmoeder wordt steeds groter en je maag heeft dus minder ruimte.
    Ik eet veel vla, kleine porties en rennies. Maar nog staat mijn keel af en toe in vuur :(

5. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Thanx voor de herkenning...

Ik drink geen koffie of sinasappelsap (al klinkt dat laatste ZOW lekker)
    Rennies en ulcogant werken hier al niet meer...:(
    Zal eens savonds een warme melk proberen..

Bij mijn zoontje heb ik het ook gehad maar die zat rechts (heb 2 bmers) en toen had ik er niet zoveel last van als nu...
    En idd even uitzitten en dan is het hopelijk weg en heeft mijn maag er niet al te veel last van...

6. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

miss werkt antagel? is een drankje die voor het eten in moet nemen en dan nog om de zoveel uur als het nodig is. heb nu zelf ook wel wat last van maagzuur, maar niet heel ernstig kan er nog vanaf met rennies.
    volgens mij is het idd normaal rond deze tijd we hebben gewoon niet zoveel ruimte meer.

7. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Ik heb er ook last van!
    Echt heel veel maagzuur, dat komt geregeld omhoog en dan krijg ik zo'n overgeefsmaak in m'n mond....bah!
    Het voelt ook echt alsof ik dan heeeel rustig aan moet doen, anders komt 't echt omhoog!
    Rennies helpen bij mij goed en ik eet voor 't slapen gaan een schaaltje vanillevla. Dan nog heb ik er last van, maar het is in ieder geval een stukje minder

Ik ben verslaafd aan pepermuntjes (van die wilhelminadingen, mmmm:D), maar die schijnen het maagzuur te verergeren. Dus das ook niet zo'n goed plan om die te eten.

Mijn baby ligt in hoofdligging, dus ik weet niet of dat iets scheelt.

groetjes
    Masu

Deel Deze Pagina