Even snel een vraagje voordat ik in slaap sukkel Volgende week gaan we een weekend kamperen. In een tent, ja gelijk maar 'all the way'. Nu hebben we wel eerder in een tent geslapen alleen niet met dreumes. We sliepen toen op zon hele dikke intex die elektrisch automatisch opblaast. Maarr.. nu met soms spokende dreumes en ik die altijd de mogelijkheid wil hebben om te kunnen samen slapen èn dat dat op een luchtmatras niet erg handig en veilig is, weet even niet welke we moeten aanschaffen. Die dikke slaapt lekker, maar de dunne dan? Zoals deze? Luchtbed VELOUR B183xL203xH22 | JYSK Dan kan ik desnoods zl's matrasje er naast leggen en half bij hem op gaan kruipen. Dat wil weer niet bij zon dikke. Wat is jullie ervaring en wat raden jullie aan? Of kan het goedkoper èn comfortabel? Zijn niet goedkoop die dingen zeg!
Koop een campingmatras en geen gewone voor thuis! Die voor thuis zijn niet speciaal gevuld en isoleren voor geen meter. Als je op de grond slaapt in een tent trekt de kou op en voelt je luchtbed heel koud aan. Bij een campingwinkel of Decathlon kun je campingmatrassen kopen, van die inflatable dingen bijvoorbeeld.
Dus jij zegt dat intex niet geschikt is om mee te kamperen? Ik heb er wel goede ervaring mee in een koepeltentje. Dan legde ik op de grond noppenfolie en een fleecedeken en onder het hoeslaken soms nog een soort schapenvachtje. Dat ging prima. En als het in het voorjaar erg koud was nog, nam ik gewoon mijn elektrische deken mee Welke merken kan ik aan denken? En prijzen? Ik vrees dat die wel wat hoger zijn dan de luchtbedden bij de jisk?
Ik zou voor kamperen inderdaad geen Intex gebruiken, maar een geïsoleerd matje. Hier staat hele duidelijke uitleg: Slaapmatten en luchtbedden, voor een heerlijke nachtrust op vakantie! De Wit Schijndel Ik zou kijken bij kampeerzaken (Perry, De Wit, Obelink, Decathlon etc) voor een luchtbed. Als je wel een on-geïsoleerd canvas/velour luchtbed koopt zou ik er een isolatiematje (zo'n aluminium ding, paar euro bij Xenos) onder leggen.
Wij hebben ook de intex luchtbedden en die slapen heel goed hoor. Ik heb ze bij de action gekocht en zijn van goede kwaliteit. Wij hebben een 2 persoons versie en 4 1 persoons.
Onze kinderen slapen ook op die van de action en dat gaat prima. In een slaapzak voor de warmte maar ze hebben het dan ook zelden koud. Zelf vind ik een self inflating matje fijner, maar we hebben een vouwwagen dus ik slaap boven en heb dus weinig ervaring met een luchtbed voor mezelf.
Ik heb 2 weken geleden 2 opblaasbedjes bij de Praxis gekocht. 15 euro per stuk. Mijn meiden hebben er al 4 x op geslapen (logeerpartij) en ze liggen heeeeerlijk (naar eigen zeggen).
Voor een weekend kan zo'n tweepersoons intex prima. Wij slapen er ook op, ligt heerlijk. Wij hebben ze van action.
Als we kamperen slapen we al jaren op een gewoon luchtbed. Als we gaan kamperen gaan we altijd 2 weken met onze tent. Wij vinden het prima slapen.