Hoe zouden jullie de naam Lucas/Lukas schrijven? - Lucas - Lukas We weten dat deze naam heel erg populair is, maar dat maakt ons niks uit!
Lucas! Heb het altijd een mooie naam gevonden, maar hoor hem de laatste tijd iets te vaak. Bij de schrijfwijze "Lukas" zou ik denken dat zijn ouders dyslectisch zijn.
Dan is de bijbel ook dyslectisch...Lukas is een naam van Griekse oorsprong, vandaar de k, Lucas is de vorm in het Latijn...
Ik vindt Lucas vriendelijker geschreven dan Lukas het ziet er zo hard uit door de k ? vindt ik dan hoor haha dit is weer mijn theorie
Ik heb gestemd voor Lucas, maar eigenlijk vind ik de naam Luuk nog leuker. Die dan wel weer met een k
Mooie naam. Schrijfwijze maak echt niet uit. Wat ik jammer aan de naam vind is dat het dus niet duidelijk of met ern c of met een k is. De kans dat familie, vrienden en juf de naam regelmatig verkeerd spellen is erg aanwezig. Dat zie ik bij mij neefje Lucas of is het nou Lukas, ik zou even op de verjaardagskalender moeten kijken.
Ik denk dat mensen met de spelling van tegenwoordig lucas met een c zullen schrijven, er wordt ook veel op gestemd!
eigenlijk vindt ik de naam lucas nog leuker dan jaylen, omdat onze dochter ook een leuke hollandse naam heeft! ( eline ) ook 5 letters net als lucas