Low-budget trouwen

Discussie in 'De lounge' gestart door Tjilpje, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie heeft hier ervaring mee?;):D

Wat heb je gedaan, wat heb je achterwege gelaten en wat was je kwijt? (als je dat wil vertellen natuurlijk);)

Wie heeft tips adviezen? ik ben geen persoon die graag in de belangstelling staat, wil het vieren met echt de naaste familie, dit ik ook daadwerkelijk vaak zie. (dus geen neven, nichten etc) gewoon een select clubje. Ik hoef geen bruidsjurk. (gewoon leuk simpel jurkje vind ik goed genoeg);) Maar ik heb wel drie prinsesjes die willen natuurlijk wel een leuk jurkje oid aan.;)

Ik ben benieuwd.:p

2. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    wij zijn getrouwd,
    op een gratis moment.
    Dit omdat we niet meer konden missen en dat het voor ons op dat moment beter was.. Maar dat is een lang verhaal..
    Verder had ik een boeketje van 10 euro met daarin de ringen..
    KLeding hebben wij helemaal gekregen van mijn ouders..
    Taart hebben we gekregen..
    Dj hebben we gekregen..
    En hebben allen de gourmet betaald die we met een klein select groepje hebben gedaan.
    En in de avonduren nog wat vrienden uitgenodigd om wat te drinken..
    Denk dat we in totaal zelf 200 euro hebben betaald verder niks

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij hebben echt heel erg low budget getrouwd. We zijn getrouwd op maandag morgen om 11.00. Dit was gratis, behalve het trouwboekje volgens mij. Ik had geen trouwjurk maar een leuk zomer jurkje ( ook omdat ik zwanger was van onze tweeling). De ringen hebben in totaal 240 euro gekost, zijn hele mooie ringen. Mijn man had geen pak aan, gewoon nette kleren. Het trouwboeket heb ik van mijn ouders gekregen.

Verder zijn we met 17 mensen gaan lunchen, dit heeft mijn schoonmoeder allemaal betaald. Het was precies zoals wij het wouden, geen poespas er om heen. Heel simpel, maar toch nog even lekker gegeten met familie. Na de lunch zijn wij doorgereden naar Scheveningen, daar hadden we een hotel geboekt. Mijn moeder had daar stiekum een restaurant gereserveerd, waar we heerlijk hebben gegeten.

Heel simpel dus, maar voor ons was het een heerlijke dag.

4. mamasince2010

mamasince2010 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.026
    0
    0
    brabantse land
    mijn broertje is low budget getrouwd

op dinsdag ochtend,dan is het hier gratis.
    ik heb de haren van mijn schoonzus gedaan en haar make-up.
    Ze had een jurk uit een hindoestaans winkeltje,een mooie gala jurk.
    Mijn broertje had zijn pak geleend.

Bij mijn ouders in de tuin een grote party tent gezet,en iedereen van de familie had wel iets te eten gemaakt ( wij zijn indisch dan word dat vaak gedaan)

trouwringen: hun wilde geen gouden en hebben vriendschapsringen gekocht.

boeket: hebben mijn ouders betaald
    auto: zijn getrouwd in onze auto.

volgens mij heeft het hun alleen de frisdrank,bier en wijn gekost en wat chips..

hopenlijk heb je er wat aan?

5. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Hier echt low budget gedaan;)
    Hebben alleen betaald voor trouwboekje en meen nog 1 van de goedkoopste ook hahaha.

We zijn dan ook echt met zijn 2tjes gaan trouwen zonder familie erbij(aangezien daar ruzie's in vloeien).Trouwringen koste bijna 900 euro maar die hadden we al voordat we trouwde.Oud goud ingeleverd(zooi van exen enzo hahah) daar ringen van gehaald en die "verlovings"ringen(in de winkel echt trouwringen)gebruikt voor het trouwen.
    Kleding was al in huis ivm zwangerschap.Nette broek,ben geen jurken/rokken mens en een tuniek erop en man in zijn nette kloffie gestoken.

Op die dag zelf zijn we wel met mijn dochter naar blijdorp geweest ivm het mooie weer maar koste ons ook niks omdat we een abbo hadden.

Dus al met al heeft het ons heel weinig gekost.Maar kan me ook voorstellen dat de meeste mensen het zo niet zouden doen ;)

6. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    Wij zijn ook low budget getrouwd,
    Ik had een jurk van ik meen 30,- later kreeg ik 1 van mijn ouders...
    Laten we zeggen, wij hebben van een bruiloft van 5500,- het naar 100,-/ 150,- gebracht.
    we hebben bijna alles moeten schrappen van band tot bruiloft en alles er tussen.. heb dus alles moet afzeggen vanwege de kleine meid.. vond het niet tof, maar ja moest een keuze gemaakt worden.

We hebben de auto geleent van een kameraad van ons ( Audi S3)
    De ringen zijn wit en geel goud en waren afgeprijst naar 200,- ( deze waren ook onze verlovings ringen, dus al 2 jaar eerder gekocht)
    peter had al een pak, dus alleen een witte stropdas 15,-
    Bloemen en corsage 46,-
    trouwboekje 12,- gratis getrouwd op woensdag.
    make-up en haar helemaal niks, kon het zelf doen ;) en behulp overbuurvrouw van mijn ouders.
    Fotograaf ook helemaal niks, mijn vader heeft gefotograveerd vroeger en mijn schoonzus doet het nog steeds.
    fotoreportage koste 25,-
    en dat was het ongeveer.

7. mroos

mroos Niet meer actief

Een vriendin van mij is low budget getrouwd. 'S ochtends gratis in het gemeentehuis, een jurkje van de peek&cloppenburg en wat geleende accessoires, haar en make-up door vrienden. Haar man kreeg het pak van zijn ouders.
    Toen zijn we naar zijn ouders gegaan met een klein groepje en hebben daar taart gegeten(zelf gebakken door de moeders), terwijl zij foto's gingen maken(zijn zus is fotografe). Daarna zijn we wezen high-teaen, dit heeft ze 500 euro gekost, maar werd door haar oma betaald.'
    Toen ging iedereen naar huis tot het feest(zij was hoogzwanger en ging slapen).
    Het feest gaven zij in een ruimte van haar oom en tante, wat helemaal versierd was door familie. Voor drinken en hapjes waren zij 500 euro kwijt(zelf ingeslagen), dit waren hun enige eigen kosten, maar omdat ze toch nog wel rond de 100 mensen op het feest hadden en geld hadden gevraagd, kregen ze 2500 euro en hebben dus dikke winst gemaakt;).
    Van dit geld hebben ze ringen gekocht en verder gespaard haha.

Ik vond het een erg mooie en complete dag, terwijl het hun niks gekost heeft(ook niet als ze de high tea zelf hadden moeten betalen).

8. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Hier ook low budget, maar wel met een paar gratis extra's.
    Ik zal ze even in een lijstje zetten:

We zijn op maandagochtend (gratis) getrouwd. Mijn man werkt in het gemeentehuis en heeft goed contact met de burgemeester, de burgemeester wou ons graag trouwen en vooraf nog wat vertellen. Hiervoor wou ze eerst even wat dingen aan mij en mijn man vragen... Het was heel persoonlijk dus, heel leuk!

We ook getrouwd in een grotere zaal dan dat je normaal krijgt als je gratis trouwt. (we hadden teveel gasten hahaha)

Mijn trouwjurk komt van een winkel hier uit Leiden waar ze voornamelijk gala-jurken verkopen. Mijn jurk was halflang (tot iets over m'n knieen), roomwit satijn, bijpassend jasje en schoenen. Was er heel blij mee!! Ik denk dat hij zo'n 100,- kostte.

Het pak van mijn man heeft hij bij C&A gekocht, zou niet weten hoe duur hij was.

Het trouwboeket gekregen van vrienden van m'n man z'n moeder.

De trouwringen zijn ringen die van m'n man z'n grootouders waren.

Mijn haar heeft mijn beste vriendin gedaan. De trouwauto was een luxe auto van mijn schoonmoeder.

En als klap op de vuurpijl: De receptie hebben we gekregen van mijn tante. Zij heeft een chique restaurant in Noordwijk aan zee, ze heeft toen een onwijs leuke high-tea georganiseerd. Het was echt zo'n leuke dag! En dat voor maar... 100,- ofzo? :p

Wel zijn we er na naar een hotel gegaan met bruidssuite, dat kostte wel zo'n 280,- in totaal. Dus ik schat al met al zo'n 450,- Maargoed... Je trouwt maar 1 keer. ;)

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Dat doen ze toch altijd als het bruidspaar dat wil?? Bij ons is die vrouw die ons trouwde ook thuis geweest. Allemaal leuke vragen gesteld en daar heeft ze een leuk stukje van gemaakt.

10. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Hier low-budget getrouwd omdat ik elk moment kon bevallen :)

Dag zag er als volgt uit:

9 uur naar gemeentehuis om gratis te trouwen (incl papierwerk en trouwboekje toch zon 150 euro armer)

9:30 met genodigden (ouders, broer met vrouw en kind, mijn eigen kinderen) naar een hotel waar we een heerlijk uitgebreid ontbijtbuffet hadden , je kon hier normaal ontbijten met buffet, maar toen we belden en zeiden we gaan trouwen, werd speciaal voor ons het buffet vernieuwd en verlengd zonder andere gasten. (totale kosten +/- 150 euro voor 11 man)

12:00 en 16:00 Zijn we naar mijn ouders gegaan waar allemaal hapjes stonden.. de bruidstaart werd daar ook aangesneden ( foto taart laten maken bij Hema voor 30 euro)

17:00 met zn allen naar de wok (hiervoor hebben we gekozen omdat we daar vaste gast zijn en iedereen het lekker vond).. ze waren op de hoogte van ons huwelijk en hadden de tafel versiert met rozen, balonnen, slingers).. Dit etentje heeft ons iets van 250 euro gekost. Doordat we vaste klant zijn daar had de eigenaresse voor ons nog een grote taart geregeld met vuurwerk erop hahaha.. erg lief en speciaal.

De fotos van de dag zijn gemaakt door schoonvader en mijn oudste zoon.

De ringen waren onze verlovingsringen die we opnieuw hebben laten graveren.

Ik had een tuniek jurkje omdat ik met dikke buik nergens meer inpaste.

trouwauto was onze oldtimer extra gepoetst en zwager was chauffeur.

Dag heeft ons dus zon 600/700 euro gekost totaal... en op trouwjurk na dan had ik als ik niet hoogzwanger was getrouwd de dag niet anders willen invullen :)

11. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0

Meestal is bij het gratis trouwen het wat minder persoonlijk, dat werd ons gezegd toen we aangaven gratis te willen trouwen.. ze hebben er ook maar 15 minuten voor staan en bij veel gemeentehuizen mag je als je gratis trouwt ook maar een paar mensen meenemen.

Bij ons gelukkig alle tijd, iedereen was welkom en het was mijn 2e huwelijk en het was stuk persoonlijker dan toen ik betaald trouwde..

12. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    ik ga even mee lezen.

13. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Wij zijn ook redelijk op low-budget getrouwd.
    Mijn bruidsjurk was gehuurd.
    Mijn man heeft wel een pak gekocht, maar geen echt trouwpak, zodat hij er later ook nog wat aan heeft.
    We zijn wel op vrijdag getrouwd en dus niet gratis, omdat mensen van ver moesten komen.
    We hadden in totaal ook maar 35 mensen. Daarvan waren de meeste vrienden, dit omdat mijn man uit een heel grote familie komt en als je de één uitnodigt MOET je de ander ook uitnodigen. Tja, en dat kon juist niet, dat vond ik heel jammer.

Wij zijn wel met paard en wagen naar de trouwlocatie gegaan, dit was heel handig omdat mijn schoonvader dit voor handen heeft en een hele goede kennis van ons die heeft ons gereden.

De trouwfoto's hebben wij gekregen van goede vrienden van ons. Zijn nichtje is semi-professionele fotograaf. En een hartstikke leuke vrouw.

Omdat ik graag mag koken (en ze zeggen dat ik goed kan koken ;)) heb ik zelf het eten gemaakt. En ook heel uit gebreid.
    We hebben het in onze achtertuin gevierd.
    Dus ja, we hebben niet alles op low-budget gedaan, maar wel zo veel mogelijk.

Het is misschien niet mijn (onze droom) bruiloft, maar het is wel helemaal ons geweest. Een lekker ongedwongen sfeertje met, één uitzondering daar gelaten, een heel gezellige mensen.

14. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    #14 Iris89, 10 mei 2011
    Laatst bewerkt: 10 mei 2011
    Nee dat is niet standaard! Als je hier gratis trouwt krijg je een vrij kleine ruimte. (en zeker geen burgemeester, die trouwens een vrouw is! vond ik heeel leuk haha!) Er word niets over het bruidspaar zelf verteld. Gewoon trouwen en wegwezen. ;) Goed als het niet anders was geweest, hadden we dat gewoon gedaan hoor..

Maar ik vond het wel heel leuk/lief dat we dit nu zo persoonlijk kregen. Er werd ook verteld over mijn oma en mijn man z'n vader. (z'n vader is vlak voordat ik zwanger raakte overleden en mijn oma. was ontzettend belangrijk voor me) Ook verteld over "het wondertje wat in mijn buik zat". Iedereen werd hartstikke emotioneel haha.

Toen we naar de receptie wilde gaan en dus weer naar buiten wilde gaan, werden we verrast door zo'n beetje ALLE collega's van mijn man die onderaan de trap in de hal zich verzamelt hadden en "lang zullen ze leven" gingen zingen! hahaha!

Ja.. een low-budget bruiloft kan hartstikke leuk zijn hoor! echt waar! Ik zou het zo weer overnieuw doen, ookal zou ik een geldboompje hebben. ;)

15. tulip

tulip Niet meer actief

wij gaan in augustus trouwen en houden het ook klein.
    Dus geen feest en receptie ofzo, maar na de plechtigheid lekker uit eten met ouders en broers en zussen.

We hebben wel trouwringen, ik een jurk, redelijk simpel en een fotograaf, want we willen de dag wel vastleggen. Voor ons meisje heb ik een jurkje besteld op suitsyouwell, een super service en ze hebben echt hele leuke dingen.
    's ochtends gaan we foto's maken, de beide oma's gaan mee, voor wanneer ze even alleen foto''s van ons twee wil maken, dan kunnen zij even op meisje letten. Tussen de middag zijn we terug en komt de rest bij ons voor een brabantse lunch die we zelf verzorgen. Mijn zusje helpt hierbij.

Dan kan meisje ook nog even slapen. Om 3 uur moeten we op het stadhuis zijn voor de plechtigheid. Rond half 5 komen we op de locatie waar we gaan eten, daar eerst nog even borrelen en om 6 uur gaan we eten. na het eten kunnen we nog lekker blijven zitten. De bruidstaart is ons toetje.

Niet op alle punten low budget, maar wel op een hoop.

16. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    wij wi llen ook graag low budget trouwen
    omdat we echt niet veel kunnen missen ..
    maar ik wil wel graag een jurk ..
    wie heeft er tips
    het hoeft geen sisi jurk te zijn .. maar gewoon een leuke jurk.
    ik heb nu maatje 48 iemand een idee

17. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Mijn tip is: ga eerst eens na wat je precies in gedachten hebt. Hoe ziet jouw droomdag eruit en hoe pas je dat later low-budget in. Hecht je waarde aan de huwelijksvoltrekking? Dan is op maandagochtend trouwen niet echt een fijn idee. Hecht je minder waarde aan een feest in een grote zaal, dan is een bbq of gourmet in eigen huis een beter idee. Dan hou je weer budget over voor de huwelijksvoltrekking. Die je overigens helemaal zelf in kunt vullen. Het is maar net wat jij belangrijk vindt natuurlijk.
    Zelf ben ik van huis uit wedding -en evenementenplanner. Dus mocht je vragen hebben, stel ze gerust. PB mag natuurlijk ook. Ik vind het wel leuk om mee te denken.

18. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Wij zijn ook low budget getrouwd.
    Gratis op dinsdagochtend, hier kan dat wel in de trouwzaal, alleen de ceremonie is korter (30 minuten) dan bij een betaald huwelijk. We konden kiezen tussen 9.30u of 10.00u, we hebben 10u gekozen. Trouwboekje hebben we wel moeten betalen, plus een klein bedrag voor uittreksels bij de ondertrouw maar dat houd je toch.

De uitnodigingen zijn door mn zwager ontworpen en ik heb ze zelf uitgeprint op mooi dik papier met bijpassende enveloppen. Dat papier + enveloppen kostte me 14 euro. Daarbij een paar postzegels maar niet veel want we hebben maar iets van 15 uitnodigingen verstuurd waarvan uiteindelijk iets van 8 gasten gekomen zijn. En de meeste uitnodigen heb ik zelf uitgedeeld.

Ik had mn jurk in Marokko uitgezocht, een echte trouwjurk voor maar 50 euro. Hier in NL heb ik m nog wel moeten laten inkorten, dat kostte me 25 euro. Schoenen heb ik bij een gewone goedkope schoenwinkel gekocht voor 19,95, ik had het geluk dat het zomer was dus er waren veel leuke open schoentjes in het wit. Zijn pak en schoenen zjn ook in Marokko gekocht en door zijn ouders betaald. Geen idee wat het gekost heeft maar het is zeker niet meer dan mijn jurk kostte.

Ringen ook in Marokko gekocht, samen voor 50 euro. Ze werden betaald door mn schoonouders. Auto is door mn moeder geregeld en zij heeft ook het bruidsboeket voor me betaald. Foto's werden gratis gemaakt door een zwager van mn moeder. Na het trouwen zijn we met het kleine groepje gasten gaan lunchen, mn vader betaalde. Bruidstaart vonden we nergens voor nodig. Mn schoonzusje heeft mn haar en make up gedaan, hiervoor heb ik enkel een paar witte speldjes met bloemetjes gekocht.

's Middags zijn we samen op de trein gestapt naar Parijs voor een 4daagse huwelijksreis. De Thalystickets kostten ons 25 euro pp dus 50 euro in totaal. Het typisch Parijse hotelletje (niets bijzonders, geen luxe maar daarom des te leuker) was volgens mij zo'n 100 euro voor 3 nachten. En we hebben daar natuurlijk nog wat zakgeld uitgegeven.

Volgens mij vergeet ik het een of ander, maar ik heb het toentertijd uitgerekend en volgens mij waren we in totaal zo'n 500 euro kwijt. Dat had veel minder kunnen zijn als we niet naar Parijs waren gegaan maar dat was echt fantastisch, net getrouwd en dan hoppa de trein in! Hij nog in zn pak, ik had me wel even omgekleed want ik zag mezelf niet in mn trouwjurk in de trein zitten :cool:

19. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    Kijk eens even op MP, daar hebben mijn ouders toen ook de mijne weg gehaald. heb al eventjes gekeken, vind het wel leuk om dingen op te zoeken.
    Marktplaats.nl > Wit jurkje van satijn met 1 schouder maat XL 46 48 - Kleding | Dames - Jurken
    Marktplaats.nl > Mooie roze gala/trouwjurk bewerkt met kraaltjes mt 44/46/48 - Kleding | Dames - Jurken
    Marktplaats.nl > trouwjurk, bruidurk maat 48 + empire waist - Kleding | Dames - Trouwkleding en Trouwaccessoires
    Marktplaats.nl > LOW BUDGET nieuwe crme trouwjurk UITVERKOOP mt 46-48 - Kleding | Dames - Trouwkleding en Trouwaccessoires
    Met deze, ik weet niet waar je woont, maar dit is een T.e.a.b-tje en daar hou ik zelf van, omdat het vaak snel weg moet, en toch heen goedkoop is kan krijgen, zo heb ik nieuwe nike's gehad voor 27,- ;)
    Marktplaats.nl > Rode trouwjurk (mt 48) met schoenen (mt 42) en toebehoren. - Kleding | Dames - Trouwkleding en Trouwaccessoires
    Marktplaats.nl > Prachtige gekleurde trouwjurk (mt. 48-52) - Kleding | Dames - Trouwkleding en Trouwaccessoires
    Marktplaats.nl > trouwjurk maat 48/50 - Kleding | Dames - Trouwkleding en Trouwaccessoires
    Marktplaats.nl > Onwijs mooie troujurk, maat 46/48/50 - Kleding | Dames - Trouwkleding en Trouwaccessoires
    Marktplaats.nl > Mooie trouwjurk met halter en bandjes op de rug mt 48/50 - Kleding | Dames - Trouwkleding en Trouwaccessoires
    Marktplaats.nl > Mooie slankkledende trouwjurk maat 48 - Kleding | Dames - Trouwkleding en Trouwaccessoires

Hopelijk genoeg voer???
    Anders op MP kijken bij zoekterm 48 en bij trouwkleding en accessoires en gelegenheids kleding.

20. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Tjilpje: Hey, wat leuk, gaan jullie trouwen... Gefeliciteerd!

Wij hadden een "gewone" bruiloft qua uitgaven.

Het enige wat bij ons spotgoedkoop was, waren de "kaartjes''. Wij hadden van dat dikke, soort gelige papier. Hier hebben wij met van die dikke sierletters de uitnodiging op geprint. En daarna met een aansteker de randjes een beetje verbrand, zo leek het net van dat oude perkament. Opgerold en met een zegelring dichtgeplakt. Was echt superleuk, kregen we een hoop leuke reacties op, het het kostte bijna niks. Voor een kaartje bij de drukker betaal al snel €3,- per stuk.

Deel Deze Pagina