Loungeset all weather kussens

Discussie in 'De lounge' gestart door Lantaarnpaal, 10 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lantaarnpaal

Lantaarnpaal Niet meer actief

Mijn man is bijna jarig en nu twijfel ik om hem te verrassen met een loungeset voor in de tuin. We hebben alleen geen plek om het overdekt neer te zetten, dus het zal nat worden. Nu zie ik het niet voor me dat we elke avond de kussens gaan opruimen, dus vraag me af of het ook een optie is de tuinkussens buiten te laten. Ik las dat er all weather tuinkussens bestaan. Iemand toevallig ervaring mee? Blijft het echt goed ondanks de regen? Waar kan ik de set het beste kopen?

2. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.002
    2.371
    113
    Heb het zelf niet, vrienden van ons wel en voor zover ik weet laten die de kussens idd altijd buiten. Ze moesten wel flink hun portemonnee trekken aangezien deze eens eg prijzig zijn

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    wij hadden een paar jaar terug ook een loungeset met all weather kussens. echter na een tijdje zogen ze toch vol met water waardoor het na een regen bui lang duurde voordat ze weer droog waren en je erop kon zitten. wij haalde dus wel altijd de kussens na binnen toe, tenzij het echt hoog zomer was en er geen regen voorspeld was.
    ook poepte er wel eens een vogel of kat op, ook niet heel fris natuurlijk.

inmiddels de loungeset ingewisseld voor een gewone tuinset, vonden we toch fijner om te eten buiten

4. Tuttebella

Tuttebella Bekend lid

3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Wij hebben dat! Laten de kussens van de lente tot de herfst altijd buiten.

Enige vervelende is dat je wel een natte kont krijgt als je er op gaat zitten, aangezien niet alle regen er doorheen loopt.

Salentein vindt dit leuk.
  5. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Ik zou het wel voor all weather kussens gaan. Wij hebben een hele mooie loungeset met 'normale' kussens. In de zomer liggen de kussens droog onder onze veranda en in de winter liggen de kussens op zolder. Helaas zitten er nu toch veel weerplekken in.
    Ik zou adviseren om het gelijk goed te doen.

6. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.687
    2.379
    113
    Vrouw
    Broek
    Je kunt ook een hoes erbij kopen en de loungeset afdekken bij regen.

Wij sjouwen wel de kussens naar binnen als er regen voorspeld is. We zijn niet anders gewend.

7. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

En gewone kussens impregneren? Zou dat niet kunnen?

8. Salentein

Salentein Niet meer actief

Wij hebben dat maar toch leggen we ze in zakken in de schuur en laten we ze alleen buiten liggen als r een paar dagen mooi weer is.

9. Lantaarnpaal

Lantaarnpaal Niet meer actief

Geen idee!

Bedankt voor de tips allemaal.
    Wel jammer dat je dan alsnog een natte kont krijgt terwijl de kussens buiten mogen blijven

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Wij hebben all weater kussens maar laat ze toch niet altijd buiten hoor. Ik laat ze buiten als er meerdere dagen mooi weer voorspelt is, soms gaat de hoes eroverheen. Bij meerdere dagen regen en in de winter haal ik ze binnen. Zo is het ons ook aanbevolen in de winkel

Lantaarnpaal vindt dit leuk.
  11. tuc

tuc Niet meer actief

Dat je er niet direct op kunt zitten lijkt mij niks.
    Hier voor 4 tientjes een hoes gekocht die in 1 keer over de set kan. Ik ben niet groot maar kan het alleen. Zit er echt in een paar tellen om. Zo liggen de kussens bij ons bijna de hele lente en zomer buiten.

12. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.445
    1.129
    113
    Wij hebben een hoes om de set. Kussens blijven dan droog en de hoes is er zo op en af gehaald. In de winter halen we de kussens wel naar binnen. Maar van voorjaar tot herfst werken we met de hoes.

13. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw
    Wij hebben er een hoes omheen (inmiddels al de 3e, maar nog steeds worden de kussens nat).
    Dus iemand de tip voor een waterdichte hoes??

Ik ben dus helemaal niet kapot van die loungeset. Ook de buurkatten liggen erop. Zo irritant!

In de winter liggen de kussens op zolder maar dat neemt ook veel plek in beslag.

Deel Deze Pagina