Ik wil met mijn gezin graag een keer wandelen boven de wolken. Ik ben dus op zoek naar een gebied waar we tot boven de wolken kunnen wandelen. Mijn eerste gedachte was Winterberg. Daar ben ik ook als klein meisje geweest en was (volgens mij dan weer in Luxemburg) een geweldig en uitdagend wandelgebied, met klimmen en klauteren. Dat is qua afstand ook nog relatief dichtbij. Wie heeft meer tips?
Ik heb dat zelf regelmatig in Oostenrijk ervaren, maar dat is erg afhankelijk van de weersomstandigheden. Laatste paar jaar eigenlijk niet zo vaak meer gezien en soms is die wolk ook snel weer weg. Ik zou denken dat dit eigenlijk niet te plannen valt, ook al houd je de weersverwachting in de gaten. (Winterberg en Luxemburg liggen ruim 400 km uit elkaar...je verwisselt iets denk ik)
In de alpen hebben wij dit idd ook weleens gedaan. in Zwitserland. Met een kabellift gingen we toen tot boven de wolken. In het dal was het aan het regenen. Boven op de berg scheen de zon. Vond het wel gaaf om boven de wolken uit te komen. En dat we toen opeens zicht hadden op alle bergen. Dit was wel in een hoog gebied. Mij lijkt het sauerland, winterberg/willingen daar misschien wat laag voor om dat te ervaren. ik weet niet waarom je daarvan droomt. Maar als je echt een keer boven de wolken wilt, moet je gaan vliegen. Dat is zo mooi, de oneindige wolken, de zon.
Hoe oud zijn je kinderen? Ik zou denk ik naar een leuk gebied in Oostenrijk gaan waar je met de gondel/ lift naar boven kan en daar kan gaan wandelen. ‘Risico’ is dat er geen wolken zijn… serfaus/ fiss/ laudis staat bij mij op het lijstje voor de komende zomervakantie.
Vliegen doen we genoeg. Meerdere keren per jaar. En bedenk me nu dat het op onze vliegbestemming ook mogelijk is om boven de wolken te "klimmen". Maar vind de beleving in een vliegtuig wel heel anders dan het ervaren als je er echt loopt. Ik zal Zwitserland eens gaan bekijken. Sowieso nog nooit in Oostenrijk of Zwitserland geweest.. ben benieuwd.
Wij komen elke zomer wel in de bergen, maar boven de wolken lopen is nog best lastig. Je kunt het niet plannen en vaak hangt de bewolking die in het dal is, ook wel op grotere hoogte. Deze zomer hebben we het wel een keer binnen zien rollen, we zaten er wel middenin, maar zagen de mist echt aan komen vanuit het dal. Vorig jaar ook een keer gehad, na een regennacht, dat 's ochtends bij ons op de berg de zon al scheen, maar de wolken nog wel onder ons in het dal hingen. Maar dat gebeurt dan gewoon bij toeval, niet zo dat je dit kunt uitzoeken of zo. En ik denk dat in Winterberg en Luxemburg de bergen al helemaal niet hoog genoeg zijn voor dit effect.
Heel leuk is Innsbruck in oostenrijk. Mooie omgeving, van alles te doen, leuke stad. En je kunt met de Nordkettenbahn en die eindigt op 2200 meter. Dat was regelmatig boven de wolken.
Eens dat het een leuke plek is, maar de wolken is echt afhankelijk van het weer (en natuurlijk een beetje hoogte die je nodig hebt)
Of dat de wolken te hoog zijn. Hadden wij toen we met de gondel omhoog gingen. Daarboven regende het net zo hard als beneden. En het was nog een stuk kouder. Maar als je geluk hebt is het prachtig. Waar is de beste plek? Zo hoog mogelijk. Ik zou dus in de Alpen gaan kijken.
Maar dan kan het ook zijn dat het sneeuwt boven op de berg. Dat hadden wij een paar jaar geleden in Fiss. Ook leuk
Dat valt niet zo makkelijk te plannen, dat is zo afhankelijk van het weer. En dan zijn we toch behoorlijk vaak in bergen geweest in verschillende landen en werelddelen. Ik zou er geen vakantie voor plannen, meer dan het mooi meegenomen is als je het ziet en je een vakantie in de bergen toch al leuk vindt. Zou eerder naar de Alpen gaan ofzo dan naar Winterberg als je de kans wil vergroten.
Dat was idd een stuk leuker geweest. Hoewel ook erg koud. Op sneeuw waren we niet gekleed. (Wel lange broek en jas/vest, maar geen winterjassen)