Kennen jullie deze oordopjes? Hebben jullie hier ervaring mee? Ik kende het nog niet maar kom de reclame nu overal tegen en het lijkt me wel wat. Met name voor thuis om het geluid van de kids af en toe wat te kunnen dempen Is het wat?
Ii heb ze sinds een week met name voor de avondspits in huis. Met een vermoeiende jengelende baby en twee jongens etc vind ik het soms teveel prikkels. Het dempt de scherpe randjes maar hoor nog wel alles. Dus ik vind het fijn!
Ik kan niet goed tegen prikkels en draagt daarom vaak een (active noise cancelling) koptelefoon. Omdat de loops veel minder zichtbaar zijn heb ik ze gekocht, maar ik vind ze niet fijn. Ik hoor mezelf praten, ademen en eten al helemaal. En het irriteert in mijn gehoorgang. Maar goed ik vergelijk dus een beetje en zit veel sneller mijn koptelefoon op.
Welke heb jij? Quiet, experience of engage? Ik las dat de engage nieuw is en dat wat jij ervaart zou moeten verminderen..
ik heb de engage, ze zeggen dat je minder het "onder water" gevoel zou hebben maar ik ervaar dat nog steeds en hoor dus inderdaad mezelf ademen, praten en kauwen
Hmm oke, dat is dan in ieder geval geen reden om die te kopen. Tenzij het bij die andere twee nog erger is. Helpt het verder wel tegen de herrie/prikkels?
Hmm heb zoiets gehad enger hielp iets maar ik vond het zo irritant. Eten, drinken, zelfs praten klink je voor jezelf alleen maa harder. Daarnaast is de hele dag iets in je gehoorgang gewoon niet zo goed (behalve als je bijvoorbeeld gehoorapparaten hebt, dan kun je niet anders). Als je al constant iets in je oor nodig hebt is iets dat volledig op maat is gemaakt het beste voor je gehoorgang.
Ik heb voor dochter met ASS de Loop Experience gekocht voor in de klas. Zij is er blij mee. Bij drukke verjaardagen doet ze ze ook in.
Ik zie in jouw banner ruimte niet echt veel informatie. Ik ben gevoelig voor meerdere zintuigen. Oordopjes zouden sowieso niet werken bij mij vanwege het gevoel en jezelf horen. Ik heb een Sony hoofdtelefoon: https://www.bol.com/nl/nl/p/sony-wh-1000xm4-draadloze-over-ear-koptelefoon-met-noise-cancelling-zwart/9300000006173040/?bltgh=l4wLBAlETb6A201BSFJCCg.2_12.13.ProductImage. Deze heb ik aangeraden gekregen via andere gevoelige mensen. Als je echt goed alert moet zijn en alles moet horen kan je ze wel gebruiken (ze hebben een modus om geluid van buiten te versterken) maar dan heb je het voordeel niet. Na het indragen begon het lekker te zitten en het geluid is ook erg zuiver. Fijn om soms bekend geluid af te spelen. Maar onbruikbaar als gehoor altijd nodig is om ogen in het achterhoofd te hebben.
Dank voor jullie reacties! Ik wil ze niet de hele dag dragen, of op meerdere locaties maar af en toe thuis. Bijvoorbeeld aan het einde van de dag als de kinderen moe zijn, gaan zeuren, honger hebben en er nog gekookt moet worden.. naja jullie kennen het wel. Als je wel iets zoekt voor langere periodes kan ik me voorstellen dat je dan beter voor iets anders kunt kiezen. Ik denk dat ik ze gewoon ga proberen. Twijfel alleen nog tussen de experience en engage
Continue je gehoorgang afschermen is echt niet goed voor de oren. Die reclames van influencers zijn echt onzin. Het is niet goed voor de gezondheid van je oren. Daarnaast kan je op lange termijn last krijgen van duizeligheid, hoofdpijn of andere klachten bij het langdurig dragen van noise cancelling in de oren. Ze maken immers gebruik van signalen om geluid actief weg te filteren. Ik heb ze zelf voor het werk wel eens te lang in en begon het op een gegeven moment te merken. Tot slot vind ik het belangrijk om mijn kinderen gewoon te kunnen horen. En grijp ik in bij teveel lawaai ipv ze weg te filteren.
Ik heb de Quiet loop earplugs sinds een paar maanden, voornamelijk om te kunnen slapen en dat gaat goed.
Ik heb ze ook en ik vind ze heel fijn Ik gebruik ze in situaties waar er veel herrie is (lange autoreis, Sinterklaasoptocht, etc.). Sinds m'n burn out heb ik soms nog last van paniekaanvallen in bepaalde situaties en dan zijn ze fijn om even te ontprikkelen Ik draag ze nooit echt lang. Maar ze zijn populair onder influencers dus? Wat ben ik hip
Ik heb de Calmer earplugs, dat werkt vergelijkbaar. Maakt omgevingsgeluiden rustiger, zoals bijv. afzuigkap of zoemen van de pc, terwijl je gesprekken normaal kunt horen. Ik merkte alleen helaas dat mijn gehoorgang smaller dan normaal is, daardoor knelde de normale maat, maar de small was juist weer te klein. Klantenservice was wel heel behulpzaam, dus ik kreeg na contact de andere maat gratis teruggestuurd. Maar uiteindelijk draag ik ze dus helaas toch bijna niet.
Ja precies dit! Ik hoor al die kleine bijgeluiden dan minder of niet zoals de afzuigkap met koken etc. Daarnaast worden de harde geluiden gedempt dus perfect voor de spits aan het einde van de dag.