loco mini versus bambino

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door laravelk, 7 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Twee maanden geleden hebben we de bambino gekocht en nu maakt hij de opdrachten (ook van nieuwe boekjes) met twee vingers in zijn neus. Ik overweeg om nu de mini te kopen maar is dat dan niet nog veel te moeilijk? Ik twijfel vooral omdat zijn concentratievermogen nog niet al te best is en ik er echt wel naast moet zitten om hem "erbij te houden" hoewel hij het graag doet. Het verschil tussen 6 en 12 (10?) steentjes lijkt me in dat opzicht vrij groot.

Ervaringen?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Er zijn bambino boekjes voor 5 jaar waarbij ze echt moeten rekenen/tellen...even in de bieb kijken, dan hoef je ook niet meteen zo'n aanschaf te doen

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bambino Loco loopt idd door tot de leeftijd van 6 jaar. En Mini Loco begint vanaf 4 jaar. Er zit echt wel verschil in de verschillende boekjes van Bambino.
    Kijk anders even op de site van Noordhoff Uitgevers en dan doorklikken naar produkten voor thuis. Daar staat uitgelegd voor welke leeftijdscategorie welk boekje is.

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    De boekjes die ik heb zijn 3-5 maar dat lijkt me niet echt te kloppen, andere leeftijden heb ik hier in de winkels nog niet gezien en wist ook niet dat er ook voor bambino verschillende niveaus waren. Zo eens online kijken dus ;)

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heb nog even gekeken naar de leeftijd van je zoontje, nu zo dik 2,5 zie ik. Ik denk dat de Mini Loco echt nog wat te pittig gaat zijn voor je zoon. Het is idd het verschil tussen 6 en 12 blokjes. En bij de Mini Loco gaat het om 12 blokjes van 1-12, bij Bambino zijn het plaatjes.

6. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Er zijn inderdaad dus ook moeilijkere van bambino, je hoeft niet meteen naar mini ofzo.

7. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Bij de gastouder maakt hij onder begeleiding ook wel de makkelijkere mini-boekjes maar ik wil hem ook wel uitdagen kort zelf de aandacht vast te houden.daarom was ik zo blij met de bambino. Overzichtelijk en snel klaar=resultaat. Zag net een boekje over tellen, daar is hij op het moment helemaal mee bezig dus mss is dat wat. Dat zoeken en vergelijken in veel boekjes kan hij al erg goed dus wie weet vindt hij iets anders wel erg leuk.

8. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Onze dochter krijgt ook bambino voor haar 2e verjaardag. Heeft jullie zoontje bv ook het boekje "wat hoort bij elkaar" van 3-5 en kan hij deze maken?

Wat zijn leuke boekjes om mee te beginnen?

9. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Wat hoort bij elkaar is een beetje suf, alsof ze de plaatjes de afgelopen 15 jaar niet geupdated hebben. :D dikkie dik vinden we erg leuk, verschillende soorten opdrachten en natuurlijk erg herkenbaar. Kijk morgen even wat leuke beginboekjes zijn :)

10. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ja leuk! Ben erg benieuwd.

11. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Mijn dochter heeft loco mini gekregen met sinterklaas afgelopen keer dus nog net voor haar derde verjaardag. Bambino leek me wat te makkelijk voor haar. Ze heeft nu kikker en vriendjes en daar staan makkelijke in en wat moeilijker. De makkelijke gaat perfect wel even uitleggen wat ze moet doen maar dan red ze zich ook wel.

12. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik vind de bambino ook wat tegenvallen. Ik had het vorig jaar gekocht, met 2 boekjes (ook die van wat bij elkaar hoort) en had 2 boekjes van mijn zusje. Na een paar keer maken ging ze er zelf een spelletje van maken; aan de onderkant naar het plaatje kijken en de 'verstopte' aan de bovenkant erbij pakken. Ook hier was de lol snel vanaf. Ik had dus echt spijt van de bambino, heb van iemand de mini geleend om te proberen en dat vond ze niet super leuk.
    Wat misschien een tip is, oefenboekjes. Heb je veel verschillende soorten en niveaus in.

Deel Deze Pagina