Hallo mama's Mijn zoon is over 4 maanden al 1 jaar! Nu ben ik al een beetje aan het kijken voor een leuke locatie omdat ons huis niet groot genoeg is. Wij hebben best een grote familie en er komen dus ongeveer 60 volwassenen en 15 kinderen. Zijn eerste verjaardag vind ik best speciaal en nu is er bij mij in de buurt een indoor speeltuin die er best leuk uit ziet. Is dit al leuk voor een kindje van 1 jaar? Waar vieren/vierden jullie de eerste verjaardag? Iemand nog tips voor een leuke locatie in de buurt van het Westland?
Mijn zoontje zou ik nog niet blij maken met een indoor speeltuin. Mij lijkt een zaaltje huren leuker, ook voor de volwassenen. En dan maak je zelf een speelhoekje oid voor de kinderen. Mijn zoontje genoot vooral van alle aandacht op zijn verjaardag.
Mijn zoontje is over een maand jarig, maar een speeltuin is echt nog een (hele) brug te ver voor hem. Wij houden het bewust thuis, wel kleinschaliger dan bij jou . Maar een paar uurtjes, en we houden rekening met zijn slaappatroon. Hij vindt overigens ballonnen op de grond wel super leuk. Daar krijgt hij volop achteraan. Puur plezier
Wij hebben thuis even taart gegeten en cadeautjes uitgepakt, en zijn daarna naar een park in de buurt gegaan (treintje gedaan, speeltuin en terrasje). Dl was dol op treintje , en op zandbak met speelhuisje in de speeltuin. Een indoor iets had ik minder snel gedaan, want lijkt me nogal lawaaiig?
Wow, 75 man voor een eerste verjaardag? Zo veel lijkt me echt geen pleziertje voor je zoontje. En een binnenspeeltuin is dan ook nog superluid en druk... Wij hadden gewoon een feestje thuis met ongeveer 10 genodigden, en zelfs daar werd mijn dochter al ongemakkelijk van al die drukte.
dit. bij ons waren het er een stuk of 20 (vl heeft veel broers en zussen met aanhang). daarom hebben wij gekozen om het maar 2 uurtjes te doen, lang zat!
hier wel een groot gezelschap, dat is hier blijkbaar een hele happening in de wijk. ik kom hier niet vandaan, man wel. wij hadden de tuin overdekt met hele grote tent en daar zaten/stonden ook de meeste mensen. dochter kon zelf kiezen waar ze wou zitten en koos rustig binnen met paar vriendinnetjes. we hadden groep verdeeld in ochtend en middaggroep ( die tot laat bleven hangen, ook zo een traditie.... kund was toen allang bij oma). hier gaan we sinds 11 maand naar indoor, zij vindt het fantastisch
Denk dat dat per kind scheelt, wij hadden op zijn eerste (en tweede) verjaardag ook rond de 60-70 man. Grote familie en vriendenkring. En ons zoontje geniet daar dus echt van. Vind drukte heerlijk en gezellig. En als ie het toch even te druk vind dan doet ie gewoon zijn eigen ding. Zag er eerst ook heel erg tegenop maar ik zag het ook niet zitten om het in 2 keer ofzo te doen. Maar een indoor speeltuin lijkt me misschien nog te vroeg.. ik zou ook eerder voor een leuk zaaltje kiezen waar kinderen ook kunnen spelen. Wij hadden laatst een verjaardag op een kinderdagverblijf, maar dat had ik eigenlijk nog nooit eerder gehoord
Lijkt wel een receptie! Ik zou me zoontje en mezelf eerlijk gezegd geen plezier doen met zoveel personen. Wij hebben het thuis gehouden begin mei, en gelukkig was een mooi weer dat we met 25 personen gewoon buiten konden zitten. We hadden op de kaart gezet welkom na 15:00 omdat dan het slaapje voorbij was. Eind tijd hebben we njet genoteerd, aangezien mijn schoonouders, schoonzus en beste vrienden van ruim 1,5 uur rijden moesten komen. We hebben voor soep met broodjes gezorgd rond 18:00 zodat ze niet met lege maag naar huis hoefden.
Mij te groots hoor maar ieder z'n ding zullen we maar weer zeggen Je zoontje doe je niet perse een plezier om het op een locatie te vieren maar weet niet hoe oud de andere kinderen zijn die komen, denk dat je misschien meer daarnaar moet kijken dan naar je zoontje in dit geval. Wij hadden het overigens gewoon thuis gevierd, 25 man in totaal, vanaf 11 uur tot 18 uur uiteindelijk en hadden op het kaartje gezet dat ze 'm eventueel zouden mislopen vanwege een slaapje en hij heeft die dag geslapen van 15 tot 16.30.
Wij ook zo veel personen. Mijn gezin bestaat al uit 7 personen, dan heb ik het alleen over mijn ouders en broer/zus. Beetje lullig om alleen mijn kant uit te nodigen.. Bij ons is het van 13.00-17.00. Wij huren een zaaltje met een aparte ruimte zodat de kleintjes kunnen slapen. Nu geniet mijn zoontje van alle aandacht dat hij krijgt.
75 man?? En dan nog kind niet meegeteld? Wow. Ik zou dat zelf niet willen nergens. Duur en waroom zou je willen zoveel mensen uitnodigen???!! Hier dus op 1e verjaardag gewoon thuis ook niet groot maar werden alleen naaste familie(opa oma, broer zus etc) en naaste vrienden met kids uitgenodigd! We hebben ons geld aan smashcake fotoshoot gestopt en in grote taart met figuurtjes etc. De rest gewoon klein hap. 14.00-18.00 gedaan. Ik zou eerste 1-2 verjaardagen niet zo groot doen. Met 3 jaar is leuker waar dan ook. Kan je geld uitgeven etc.
Dat hebben wij ook gedaan.... Kwamen we toch mooi op 80 personen waarvan 14 kinderen.. Komt er van met een grote familie.
Mss raar, maar ik heb ook 5 zussen 2 broers en ze hebben allemaal 2-3 kids. Maar wij hebben afgesproken met de verjaardagen van kids niks te doen... Is niet bij te houden Plus zijn in leeftijd van 22 maanden .-23 jaar 18 stuks....
Ja wij hebben beide een gescheiden familie met veel tantes en ooms. Zo heb ik zelf bijvoorbeeld al 11 neven en nichten. Ik kan niet de ene wel uitnodigen en de ander niet. Als ik het alleen bij de broers/zussen hou krijg ik de vraag waarom de familie niet welkom is. Dat is dus de reden waarom wij het niet kleinschalig kunnen houden. Onze vriendenkring is trouwens niet zo heel groot. Het is trouwens geen grote indoor speeltuin zoals bijvoorbeeld ballorig. Het is veel kleiner en er zijn ook geen andere kinderen na een bepaalde tijd omdat ik deze dan helemaal zelf kan afhuren. Toch zegt de één: Ja maar eigenlijk huur je dan een speeltuin voor andere, je kan het beter volgend jaar ofzo doen. En de ander zegt: nee joh hartstikke leuk! Je hebt geen rommel thuis, de kinderen kunnen lekker spelen en je word nog bediend ook! Dus ik zit een beetje in een dilemma
Ik zou ook een zaaltje huren met zoveel man. Kleine hier vindt de binnenspeeltuin wel leuk, maar niet voor met zijn verjaardag. Al met al te hectisch lijkt mij.. Gewoon thuis gevierd, maar wij hadden maar 25 man
Wij houden verjaardagen echt klein, alleen opas en omas en als de ooms en tantes kunnen komen zij ook, dan zijn we in totaal met (incl wij zelf)10 volwassen, drie neefjes en onze eigen drie kids. Druk genoeg en na paar uurtjes ook lang zat. En gewoon lekker thuis, zodat de kleintjes naar bed kunnen.
Ik zou gewoon doen wat jij leuk vind meid. zn eerste verjaardag is lang niet zo bijzonder als ie 3 jaar wordt. ( tuurlijk elke jaar is bijzonder maar 1 jaar is gewoon leuk om te vieren) ik snap niet dat mensen zeggen dat het te druk voor de kleintje is als ze zelf nooit een grote fuif hebben gegeven. Als J hier 1 jaar wordt dan geef ik ook een grote feest en tja wat wil je met een grote familie.. voel me happy en gezegend dat ik het met hun mag delen. Ik heb zelf ook gedacht aan een zaaltje maar achteraf doe ik het toch thuis heb een mega grote woonkamer en nog een bij kamer. Catering en de boel opleuken en genieten maar. Als hij 2 jaar wordt enz dan hou ik t lekker intiem uit eten en cadeaus uitpakken maar zn eerste verjaardag hell yeah dat ik het groots vier
Ik vind het zelf hartstikke leuk en ik weet eerlijk gezegd niet wat ik anders zal moeten doen. Ik ben ook aan het kijken naar andere zaaltjes enzo maar ik vind het verdomd lastig.