onze zoon is bijna 2 jaar geleden ter wereld gekomen door middel van een keizersnede, nu bijna 2 jaar later ben ik ruim 27 weken zwanger van de tweede. Mijn litteken is nog altijd opgezwollen en rood/paars van kleur. dit was ook al zo vóór ik zwanger werd van nr.2 zijn er hier dames die het herkennen? Alle meiden in mijn omgeving hebben een mooi wittig litteken en bij sommigen zie je het litteken zelfs amper meer. Ik vraag me af of het wel goed is dat mijn litteken na 2 jaar nog steeds rood en gezwollen is? de wond heelde trouwens wel heel mooi en het herstel ging ook prima! ook blijft het gevoeling, iemand die dit herkent?
Ja, dat had ik ook. Een dikkere rode ribbel als litteken. Bij mijn tweede keizersnede heeft de arts dat weggehaald en toen dichtgemaakt. Nu is het prachtig genezen. Ik weet niet of je weer met een keizersnede moet bevallen maar dan kun je vragen of ze het wat netter kunnen maken misschien?
Belle het is nog niet zeker of ik weer een keizersnede krijg, maar ga het zeker aangeven mocht ik weer een keizersnede krijgen.. vraag me alleen af of het geen kwaad kan, kreeg jij bij de 2e een geplande keizersnede? L0nneke ik wilde het sowieso even aangeven bij de volgende controle idd
Ik had ook meer last van mijn litteken tijdens de tweede zwangerschap. Ik kreeg toen te horen dat dat normaal is. Het is toch best eng dat er zo'n spanning op het litteken komt. Ik heb bij de eerste een spoedkeizersnede gekregen. Ze hebben haar er met vliegende vaart eruit gehaald dus ik denk wel eens dat dat van invloed is geweest op het genezingsproces. De tweede keizersnede was idd gepland. Dat was van een tweeling waarbij het eerste kindje in stuit lag.
hoi hoi, ik heb nu bijna 1,5 jaar geleden ook een spoedkeizersnede gehad..en ik heb een soort van heuveltje zeg maar..ook opgezwollen en dik.. voor je gevoel zie je hetnog door je broek heen zeg maar.. Het is niet rood dat niet... Nu zwanger van ons 2e kindje maar mocht ik weer een kz moeten ondergaan ga ik er ook naar vragen of ze daar iets mee kunnen, want het stoort mij nml wel..
ik heb ook een spoedkeizersnede gehad bij de eerste, en vind het vooral een eng idee dat het litteken niet rustig is/lijkt. het is nog altijd rood en gezwollen, de ene keer meer dan de andere keer trouwens. ik vind het een eng idee dat het een zwakke plek is, ook in de baarmoeder en maak me zorgen of het litteken niet zal scheuren. Wil eigenlijk graag natuurlijk bevallen mits onze dochter er wel goed voorligt, maar twijfel wel steeds vaker om niet toch voor een geplande ks te gaan dit keer.