Hallo allemaal Ik had laatst al een topic geopend waarbij wij twijfelden tussen twee namen, maar ik weet het echt nog niet... Ik ben er wel achter dat ik van lieve namen hou, een beetje chique met een lieve klank. Vooral jongensnamen kom ik niet op, meisjesnamen zijn ook altijd welkom! Voor een meisje heb ik al wel twee ideeën.. Claire en Julie (op z'n Frans) vind ik wel mooi.. meer namen altijd welkom!! Ik ben benieuwd!
Dankje Athina! Valentijn vinden we ook leuk uit dit rijtje, maar ik ben dan zo bang dat het zo gekoppeld wordt aan valentijnsdag (hebben wij beiden niet veel mee)..
Olivier vind ik leuk, mijn man niet. Frederic vinden we leuk, maar ik ken een jongen op mijn school die zo heet, waar ik mijn kind liever niet mee associeer Vergeten te zeggen, jongensnamen liever niet met een J (vind ik vaak wel leuke namen, maar mijn zoontje zijn naam begint al met een J)
Alexander vind ik leuk, maar doet me iets te veel denken aan onze prins Florian staat nu op ons lijstje. Vind ik super,.mijn man vindt het te veel 'jan' (alsof het een dubbele naam is). Maar die blijft sowieso op ons lijstje! Jullie hebben wel hele leuke namen genoemd, wel echt mijn stijl de meesten, ga zo door!
Marijn Floris Laurens Diederik Boudewijn Diederik Jurriaan Maxime Quirijn Florijn Silvijn Yannick Etiënne Ingmar
Laurens vind ik leuk, heeft mijn man vervelende associaties mee. Jurriaan ook leuk, maar zo heet de broer van een vriend van ons. Quirijn leuk maar ons neefje het Quinten Silvijn vind ik leuk, man niet. Etiënne idem Ingmar heet mijn neef. Lastig ben ik he, jullie zitten wel echt op de goede weg!! Ik hoop op nog meer van dit soort leuke ideeën, wie weet zit dé naam er dan wel tussen!
Arnout Allard Arthur Augustijn Bastiaan Beau Caspar Cedric Christopher Constantijn Daniël David Didier Edward Emile Ewout Fabian Floris Gijs Jochem Jonas Joris Juliaan Lennart Levin Maurice Reinier
Zitten weer veel leuke bij. Reinier zet ik op het lijstje Verder vind ik Louis leuk, maar mijn dochter heet L.ouise Ik vind zelf Florian leuk, maar mijn man vond het teveel met 'jan'. Wat denken jullie van Florean (spreek je naar mijn idee toch net anders uit)?
Floriaan vind ik zelf dan weer wat minder, wel een leuke optie opzich! Anthonie vind ik ook leuk, maar doet me misschien net te veel denken aan Anthonie kamerling?...