Goedemorgen, ik wilde het volgende even vragen. sinds ongeveer een week heb ik vooral 's-nachts gigantische pijn in vooral mijn linkerhand. Ik krijg deze dan bijna niet meer dicht. het doet dan vooral pijn in mijn vingers. ze zijn wel iets opgezwollen, maar volgens mij niet heel erg. verder heb ik heel veel harde buiken die soms ook licht pijnlijk zijn. als ik bijvoorbeeld al een wasje uit de wasmachine haal komt de harde buik weer opzetten. heel vervelend, want je moet toch wel iets kunnen doen lijkt mij. ook 's nachts als ik op mijn zij lig (op mijn rug liggen gaat bijna niet) heb ik constant het gevoel een harde buik te hebben en word ook om de 1.5 uur wakker van de pijn in mijn buik of rug. of omdat ik het naar het toilet toe moet. misschien hoort het er allemaal bij zo tegen het einde, maar ik hoor graag van jullie hoe jullie hier over denken. Groetjes Debby
HOi debby, Ja de laatste loodjes wegen het zwaarst, zeggen ze! Voor sommige vrouwen is zelf naar de wc lopen al te veel, dan krijgen ze al een harde buik. Vaak geeft een harde buik toch aan dat je misschien wat te druk bent geweest, neem op tijd je rust. Soms kan een blaasontsteking de boosdoener zijn van harde buiken, laat morgen even je ochtendurine nakijken bij de huisarts. Heb je er veel last van, kruip dan met een kruik op de bank of ga even lekker in bad of onder de douche. Groetjes imke
hoi hoi, dank je wel voor je antwoord. mijn urine wordt donderdag getest door de Verloskundige dus zal het haar even vragen. heb nog een klein ander vraagje. hoop dat je hier antwoord op kunt geven. gisteren heb ik een uurtje op een terras gezeten en daarna een klein stukje gefietst hooguit 5 kilometer. (fietste tot mijn verlof 2 weken geleden nog iedere dag 10 kilometer) fietste heel erg rustig ivm de harde buiken dus dat ging goed. thuis aangekomen merkte ik dat ik allemaal rare vlekken op mijn rechterbeen had. het was in de vorm van de aders die door mijn benen lopen. helemaal blauw met rode vlekken. na een uurtje o 3 was het gelukkig helemaal wel getrokken. dacht eerst dat het striae was, maar ja nu zit er niks meer. Heb je hier vaker van gehoord. vond het zo raar het deed verder ook geen pijn ofzo. groetjes Deb