Lichen sclerosus

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Patrijs1981, 13 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Mijn dl van bijna 3,5 jr heeft Lichen. Iemand hier bekend mee? Ze wordt nu sinds april behandelt met hormoonzalf wat ik verre van ideaal vind. Ik gebruik het nu indien nodig, maar och het arme kind....schaamlippen, billen, zelfs haar clitoris zijn op het moment helemaal aangedaan. Ze vraagt de hele dag: wat ruik ik? ( ze ruikt zichzelf, de lucht is echt niet te harden).

Iemand die er bekend mee is en misschien nog tips heeft. Ze slaapt nu in haar blote billen ( ze is helaas niet nachtzindelijk dus dat beloofd wat). :(

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.179
    113
    Brabant
    Ach jee... wat erg!!!!

Sterkte. Gelukkig geen ervaring mee..

3. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Dank je! Het is echt heel sneu en ze blijft er mega stoer onder....

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Sneu geen ervaring mee. Maar vind sneu om te lezen en ook Zo zielig. Knuf ook voor jou.

5. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Dank je!

Ze sliep vannacht zonder luier omdat ze deze niet kan verdagen. Dit ging goed! Ze werd om 11 wakker om te plassen en daarna niet meer.

6. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ontzettend vervelend. Ik heb voor mezelf onlangs ook de diagnose LS gekregen. Ik had al jarenlang terugkerende wondjes in het vulva-gebied en pijn bij het vrijen. Ik krijg ook hormoonzalf, eerst dermovate en nu een wat lichtere zalf. De dermovate heeft voor mij echt wel verschil gemaakt. Ik moet het alleen wel levenslang blijven smeren, omdat het op mijn leeftijd niet meer over zal gaan. Bij kinderen schijnt dit anders te zijn. Zij kunnen er overheen groeien (voor zover ik weet).

Dat ze nog niet zindelijk is, is wel lastig want volgens mij moeten de aangedane gebieden zo min mogelijk worden afgesloten. Plastic luiers zijn dus al helemaal niet fijn. Misschien kun je katoenen luiers gaan proberen? En overdag op bepaalde tijden de kachel wat hoger en haar dan in een jurkje zonder iets eronder laten lopen (hoge kniekousen eronder, zodat het niet te koud wordt) en dan een potje in de kamer, zodat het toch even kan luchten.

En wat bedoelt ze met dat ze zichzelf ruikt? Heeft ze een creme die een geur afgeeft? Voor zover ik weet geeft de LS zelf geen luchtjes.

Verder heb ik helaas geen tips, sorry. Ik hoop dat er anderen zijn die je meer tips kunnen geven specifiek voor kinderen. Succes en sterkte!

7. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Bedankt voor je reactie!

Gelukkig is ze overdag al lange tijd zindelijk alleen s nachts nog niet helemaal. Overdag wil ze vaak haar onderbroek uit omdat ze er last van heeft. Dit vind ik prima.
    LS geeft inderdaad geen luchtjes, alleen door het krabben raakt het geïnfecteerd en dat geeft luchtjes. Dat is wat er soms bij haar gebeurd.

8. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik ken het niet, maar klinkt als een vervelende aandoening! Hoop dat het snel verbeterd.

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.283
    10.251
    113
    Wat ontzettend naar hopelijk groeit ze er overheen!!

Deel Deze Pagina