Over een aantal weken trouwen mijn broer en schoonzus en ik ben ceremoniemeester die dag. Er is al een hoop geregeld, maar nu ben ik nog op zoek naar een leuke verrassing. Vaak zie je weleens dat er een 'krant' gemaakt is met allerlei foto's en verhaaltjes over het bruidspaar. Harstikke leuk, maar misschien een beetje afgezaagd? Is er iemand die iets heeft gezien op een bruiloft of misschien op zijn/haar eigen bruiloft verrast is? Ik zou dus graag iets leuks en origineel willen, maar ben redelijk inspiratieloos.
Mijn broer en zus hebben een quiz gehouden over mij en mijn man, was ontzettend leuk! Ze hadden allerlei ludieke vragen bedacht en in een presentatie gezet met foto's erbij. Alle gasten kregen een rood, groen en geel blaadje en als het antwoord a was, moesten ze rood omhoog houden, b was groen enz. Iedereen deed leuk mee en het was echt heel grappig. Een voorbeeld van een vraag: wat gebeurde er op zaterdagavond 4 oktober 2007? a: nasibal en nasiman zaten lekker op de bank tv te kijken toen plotseling de tv ontplofte. B: ze waren lekker uit eten gegaan en bij thuiskomst bleek de achterdeur nog wagenwijd open te staan. C: ze hadden een verkleedfeestje bij vrienden, maar in het donker belden ze (verkleed als barbie en ken) per abuis aan bij de buren. (het antwoord was c ) Ook leuk om dan aan de gasten van te voren input te vragen over leuke anekdotes!
Ik was ceremoniemeester bij vrienden en we hebben oa een kwartetspel gemaakt. Gasten hebben zelf kaarten gemaakt, volgens vooraf opgegeven format, en die hebben ze aan ons opgestuurd. Een deel maakte een volledig kwartet en anderen maar 1 of 2 kaarten, hiervan maakten wij dan weer volledige kwartetten.... uiteindelijk werden het 2,5 kwartetspel Verder wilde het bruidspaar graag geld ontvangen en hiervoor hebben we aangegeven dat het geld het liefst in de vorm van kleingeld in een spaarpot/spaarvarken kon worden gegeven. Ook dat werd goed opgepakt
Voor mijn zus had ik een kalender gemaakt met foto's van alle gasten. Elke maand een andere pagina met foto's van gasten die deze maand jarig zijn. Is wel een heel geregel om van iedereen foto's te krijgen.
Wij hebben een 'fotoboek' gekregen met input van alle gasten. Foto's, anekdotes, lieve schrijfsels etc. Is misschien wat te groot om op korte termijn te realiseren, maar wel een heel leuk, lief en dierbaar aandenken. Niet alleen aan onze trouwdag maar ook qua herinneringen etc! Voor een bevriend stel wat erg van koken houdt hebben we aan de gasten gevraagd hun favoriete recepten op te sturen met evt een persoonlijk verhaaltje of foto. Deze recepten hebben we gebundeld en kado gegeven op de trouwdag. En een krant ofzo is misschien wat afgezaagd, maar ik zou het wel leuk vinden om te krijgen. Het gaat er voor mij om dat iemand moeite en tijd in een leuke herinnering heeft gestopt en dit samen met de gasten heeft gemaakt. Misschien kun je iets met de input, succes!
Een boom zonder blaadjes uitprinten. Met naam en trouwdatum. Verf erbij zetten zodat iedereen zijn vingerafdruk als blaadje kan maken. Op Jengablokken iedereen een persoonlijke wens laten schrijven. Of op iets anders wat bij het bruidspaar past. Of kalender maken met foto's van het bruidspaar en iedereen zijn eigen verjaardag erop laten zetten bij binnenkomst.
Bij goede vrienden van ons heeft de ceremoniemeester hun wc deur eruit gehaald en meegenomen naar het feest. Daar mocht iedereen met zwarte stift een boodschap voor het bruidspaar op schrijven. Dus nu telkens als ze op de wc zitten denken ze aan ons en de rest van de gasten Kan me trouwens voorstellen dat niet elk bruidspaar dit echt kan waarderen. Is het niet leuk als verassing een videopilaar te huren of fotohokje? Dat is op korte termijn goed te realiseren en dan kunnen alle gasten op de bruiloft iets leuks inspreken of grappig op de foto (zodat jij daar achteraf een boek van kunt maken).
Onze ceremoniemeester had als verrassing een oude Fiat 500 geregeld om ons na afloop naar ons hotel te brengen. Het was zo leuk. Mijn man achterin en ik op de passagiersstoel helemaal opgevouwen in het wagentje. Eigenaar van het autootje reed ons.
Ooit bij kennissen gezien. Er was een waslijn in een boog/driehoek opgehangen. Bij het begin begon het foto's van de man vanaf baby zijnde naar nu en bij de andere kant van de vrouw. Waar de 2 waslijnen samen komen hing een foto van het uiteindelijk bruidspaar. Eh snap je hem
Ik was ceremoniemeester bij mijn zusje en we hebben met vrienden en familie een film in elkaar gezet. Een vriend van het bruidspaar is nogal goed in monteren, dus dat was geweldig. Het begon met babyfoto's van het bruidspaar. Iedereen deed een korte wens of een grappige scene opnemen en dat is aan elkaar geplakt met passende muziek. Was echt geweldig.
Ik weet niet of ze een hondje hebben. Maar dit filmpje vind ik écht geweldig en we zitten er zelfs aan te denken om ook zo'n filmpje te gaan maken als we ooit gaan trouwen.
Een flashmob instuderen met de daggasten. Als jij hem goed kent, filmpje maken van jou van achteren en mensen laten oefenen en 1x gezamenlijk oefenen dan lukt het best aardig. (Moet je wel zelf vooraan staan) als de DJ s avonds het nummer in zet tijdens het feest (wat je uiteraard afspreekt) geeft dat een heel leuk effect op de dansvloer en het feest is dan ook echt begonnen! Er zijn goede voorbeeldfilmpjes te vinden. Hoedje op, sluiertje af: gebaseerd op petje op petje af. Stellingen over het bruidspaar omroepen en de gasten een sluier of hoedje geven, bij 'waar' moeten ze hem op doen, bij 'niet waar' moeten ze hem af doen. Een tijdschrift maken gebaseerd op de Linda via Jilster over het bruidspaar (Maar die moet max 2 weken voor het de bruiloft gereed zijn)
Bedankt voor de super leuke ideeën! Je hebt gelijk hoor driessen21. Ze zullen het ook vast super leuk vinden! Ik vind de quiz ook erg leuk. Misschien kan ik zoiets koppelen. En het filmhokje lijkt me hilarisch! Zal eens kijken wat dat gaat kosten. Feather: Dat filmpje....whhhahah. Helaas hebben zij geen hond die zoiets zou kunnen, die van ons is hier zeer geschikt voor. Ik ga hem zeker onthouden voor onszelf.
Mijn zus en ik zijn met de bruiloft van mijn broer een aantal weken van te voren met de camera de stad in gegaan. We hebben toen allemaal vreemde mensen gevraagd wat vinden jullie van Guus meeuwis? Wat vinden jullie van het kapsel van geert wilders? En nog veel meer van dit soort vragen. We hebben daarna de film gemonteerd , de vragen eraf geknipt en voor de antwoorden teksten gezet met wat vinden jullie van de bruidegom? Wat vinden jullie van het kapsel van de bruid? Was wel wat werk maar het resultaat was hilarisch We hebben de film toen aan het begin van het feest voor alle gasten laten zien
Wij hebben ooit voor een verjaardag allemaal ons lievelinsrecept moeten uitschrijven met een foto van het recept en een leuke foto van jezelf met de jarige erbij. Was een super leuk en gevarieerd kookboek geworden.
Met een polaroid camera foto's maken van alle gasten tijdens receptie/feest, en daar kunnen ze direct een wens opschrijven voor het bruidspaar.
Wij hebben voor een bruiloft placemats gemaakt voor tijdens het eten met foto's en leuke weetjes van het bruidspaar. Die placemats hebben we gelamineerd. Voor tijdens het feest hebben we van te voren de onderzetters voor de glazen opgehaald. Die onderzetters hebben we beplakt met foto's van het bruidspaar. Tijdens het feest werden hier de glazen opgezet.