Hallo allemaal, Nu we gisteren te horen hebben gekregen dat het huis, wat we onder voorbehoud hadden gekocht aan onze neus voorbij gaat, zijn we aan het kijken wat Noord Holland voor ons kan betekenen. Wat zijn leuke plekjes in het noorden en midden van Noord Holland om te wonen? We zouden ook wel graag in een dorp willen wonen. Alle tips zijn welkom! Groetjes Ananas
heb hard nagedacht meer ik ben een stadsmens dus mijn dorp ligt dicht bij de stad maar heb wel een niet: als je een lintdorp neemt heb je een hele drukke weg voor de deur, en dat zou ik niet willen met kinderen en hou er rekening mee dat je kinderen naar school moeten fietsen als ze 12 zijn. hoe zit het met de bereikbaarheid met openbaar vervoer. en uiteindelijk zou ik zoeken rond haarlem, maar das te veel in het zuiden, dan meer richting zee. egmond, schoorl, daar in de buurt. (is ook niets mis met nibbixwoud of wognum hoor, maar ik mis de zee hier)
boven alkmaar en dan zo richting naar boven den helder daar tussen in liggen veel leuke dorpjes. maar ondanks dat is er toch wel ergens (10/15 min rijden) genoeg leuke winkels! je zit dicht aan zee ook erg leuk.
Ik zit in Akersloot, vind het echt een prachtdorp! Lekker rustig, in de buurt van grote steden als Alkmaar en Haarlem, zowel bos als zee in de buurt... Ik kom er zelf niet vandaan en was wat bang voor sociale controle, maar dat valt echt reuzemee. We wonen er echt heerlijk!
hoi ananas wat jammer dat het huis aan jullie voorbij gaat. Noord holland heeft gelukkig ook veel mooie plekjes. HEel veel succes met zoeken. groetjes
tja wat vind je belangijk? - grote stad dichtbij? *ben je bereid om te rijden voor kledingwinkels e.d.? *wil je een supermarkt op loopafstand? *hoeveel voorzieningen wil je, denk alkmaar heeft dag en nacht actie, maat het dorp 10 km verder bijv. heeft geen fitness/speciale winkels enz. - openbaar vervoer , zal je dit nu of in de toekomst veel nodig hebben? dan ga meer richting het zuiden van nh nl. - hebben jullie beide een auto? in de echte polder eigenlijk een must wil je bij zee wonen=mooi , vaak kunnen wandelen op het strand maar ook altijd wind.
Beemster en De Rijp zijn prachtig, Oosthuizen ligt erg centraal. Ik ben zelf fan van Medemblik. Ook Twis en Opperdoes zijn erg mooi. Maar als ik nu ons huis kon verplaatsen zou ik het in Schagen neerzetten. Het heeft alles, strand is dichtbij en vol op gezelligheid!
Alles wat hierboven is genoemd (behalve de West-Friese dorpen). en als je toch iets meer stads wilt wonen, zou ik voor Hoorn (centrum) of Alkmaar gaan. Ik werk zelf in Alkmaar, en dat is gewoon een geweldige stad om te wonen, te winkelen, te werken etc. Ik zou niet in een West-Fries dorp willen wonen... mijn vader woont daar, en het is best moeilijk om daar van buitenaf tussen te komen. Het is toch erg 'ons kent ons' daar, en echt die dorpsmentaliteit. Ik hou daar zelf niet van (maar jullie misschien wel... ieder zijn ding).
met je eens Schagen is hier ook een fav plek zelf woon ik in Julianadorp is tussen denhelder en schagen in ik woon er heerlijk en het is nog redelijk betaalbaar
mijn zusje woon in medemblik.. leuk plekje.. maar ben het wel met je eens over schagen wil er niet meer weg!
Bedankt voor de adviezen en tips! Wij wonen nu in Friesland, aan de zee, midden in het centrum van de stad. En wij willen graag meer buitenuit gaan wonen. Ruimtelijker, minder drukte van de stad. De wensen: Een wat ouder huis met een tuin, mag gedeeltelijk een opknapper zijn. We willen dus meer buitenuit. Er hoeven op zich geen winkels te zijn. Al is een buurtsupertje altijd handig. We hebben nu nog geen twee auto's maar we zijn wel op zoek naar een tweede auto. Mijn man werkt in centrum Alkmaar dus die is nu elke dag totaal 3 uur reistijd kwijt. Onze hele familie woont in Friesland vandaar noord/midden Noord Holland. Als er nog meer tips zijn hoor ik het graag! En ik hoop dat onze wensen nu een beetje duidelijker zijn Groetjes Ananas
Bergen, Schoorl, Warmenhuizen, dorpen in de Beemster of Schermer, Winkel, Noord- of Zuidscharwoude of gewoon Alkmaar zelf (maar dat is natuurlijk geen dorp meer hihi ).
meer buitenaf.. hmm heb even een plaatje gemaakt, met rode pijlen zijn dorpen/plaatsen die leuk zijn. n. niedorp/winkel (zit aan elkaar vast) zit een winkelcentrumpje en is gemoedelijk, dirkshorn/tuitjehorn wel supermarkt en wat kleine voorzieningen, abbekerk heeft ook van alles, zuid scharwoude ook redelijk(noord zit daar aan vast), hoogwoud een aantal supermarkten/kleine winkels en vlakbij (opmeer) zit een winkelcentrum, koedijk/sint pancras zijn echt klein. het is denk ik ook erg afhankelijk van je budget. Als je meer te besteden hebt word het makkelijker natuurlijk, dichterbij alkmaar is duurder, meer naar het noorden word goedkoper.
Kom je gezellig naar Heerhugowaard Ik woon dan in de nieuwbouw, maar je hebt zeker hele leuke oude buurtjes hier, waar nog een beetje het dorpse leeft. Heerhugowaard was een dorp maar heeft ondertussen stadsrechten. Je hebt hier alles (winkelcentrum genoeg supermarkten etc) En je zit zo in Alkmaar/schagen etc. Sint Pancras is ook erg leuk! En ligt naast Alkmaar, Sint-pancras is wel naar mijn idee nog echt een dorp, momenteel met een nieuwbouwwijk eraan vast.
Woon zelf in Alkmaar en dat is een heerlijke stad. Bergen,Schoorl, Egmond, allemaal vlak bij zee,duinen,bossen en ook heerlijke dorpjes! Schagen ben ik ook mee eens, ik ging daar vroeger altijd stappen (kom uit een gehucht bovenin NH) en nog vind ik het een heerlijke stad! Ook ik zou, als ik alles kon verplaatsen, alles daar neerzetten. Maar, hier woon ik ook heerlijk, aan de rand van het dorp Oudorp, tegen Alkmaar aan, en ben binnen 5 min fietsen in de stad. Dus de rust van het dorp, de reuring van de stad !
Wij wonen in Wormer (ben mijn hele leven opgegroeid in Alkmaar) en ik vind het heerlijk om hier te wonen! Je bent toch dichtbij Amsterdam, Zaandam en Alkmaar maar het is hier rustig en klein.. Ik vind het erg fijn!
Ik moest even lachen. Abbekerk heeft ook vanalles? Daar krijg ik dan niets van mee. Ik zou het niemand aanraden tenzij je echt van rust houdt.