Letten jullie op voorletters??

Discussie in 'Babynamen' gestart door Chriss, 7 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Ha dames!

Wij weten de namen al! Al 3 jaar volgens mij. Beetje vroeg maar je kan ze maar hebben toch? Dus nu aan t nadenken over de volgorde...we hebben 3 namen voor een jongen of 2 voor een meisje achter elkaar. Maar nu ga ik kijken naar de voorletters. Wordt er eentje of V.L.A of dan V.A.L. Ik vind denk ik VLA beter klinken maar ik vind 'VLA' zo stom achter elkaar. Zo komt dan altijd de post binnen. Of denk ik nu echt teveel erover na??

Ben benieuwd naar jullie meningen!

Groetjes!

2. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, vla als voorletters is best grappig maar zou geen showstopper hoeven zijn. Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe mooi je de namen vindt of belangrijk de volgorde voor je is.

Heb je zelf meer voornamen? Anders misschien handig om te kijken naar je ervaring hiermee. Mijn man heeft 3 voorletters maar hij krijgt zelden post waar meer dan 1 voorletters wordt gebruikt.

Wie weet krijg je over 20 jaar wel helemaal geen post meer en gaat alles via de email (of iets nieuws wat nu nog niet bestaat) ;)

3. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Hai!
    Volgorde is niet heel belangrijk...
    en indd je hebt gelijk je weet nooit hoelang iets nog is!
    Dank!

4. Witnie

Witnie Actief lid

14 aug 2013
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind VLA niet erger dan VAL persoonlijk.

Zou wel kijken of je geen rare combinatie krijgt met de achternaam (hoorde eens dat iemand voor de flauwekul zeggen dat hij z'n kind de voorletters ZEE of BANK wilden geven, mooien combinatie met de achternaam Rovers)

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik zou liever VAL dan VLA hebben als voorletters. En ja, ik hecht er wel veel waarde aan.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    VLA of VAL vind ik allebei niet storend. KUT of WC of SS ofzo wel...

Ik heb er wel opgelet, maar we hebben er hier ook een met JA als voorletters. Dat vind ik niet zo storend.

7. Blue 7

Blue 7 Actief lid

29 apr 2014
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik let er zelf wel op bij het kiezen van de namen.
    Zo heet mijn zoon N.L.E. en geen N.E.L.
    Eenmaal gegeven kun je het niet meer makkelijk veranderen, dus denk er even goed over na.

Groetjes

8. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Hm ik vind vla of val niet raar.
    Zelf letten we er ook op, zo krijgt ons ukje geen voornaam net een S want daar begint onze achternaam mee, en ss is voor ons not done.

9. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ja, ik let daar wel op. Ik heb ook zo'n ongelukkige set voorletters en dat vond ik vooral vervelend toen ik op een kantoor werkte. We hadden allemaal de voorletters als gebruikersnaam en als je dan iets in het systeem zetten stond er dus VLA (als voorbeeld) en dan riep er weer iemand: "Hahahaha, wie is VLA?" over de afdeling heen. Ik vond dat stomvervelend. Maar goed, dat is dan ook het enige tegenargument. Voor de rest heb ik er weinig last van gehad.

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik zou er wel op letten. Ik vind VLA minder aangenaam dan VAL, maar VAL is ook niet echt mooi ("een lelijke val maken" daar denk ik dan aan). Wat dat betreft schiet je er niet echt iets mee op om het om te draaien.

Uiteraard willen jullie de V als roepnaam doen, maar je kunt ook overwegen om voor ALV (hoewel... algemene leden vergadering) of LAV te gaan. LVA, etc.

Het enige vervelende is dat je dan wel post krijgt van de SVB over 'uw zoon/dochter A' als het V betreft.

Persoonlijk heb ik er wel op gelet dat de voorletters geen rare afkorting zijn ofzo.

11. Tecla

Tecla Actief lid

8 sep 2013
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou er wel op letten. Post verdwijnt misschien maar mails worden nog wel gericht aan De heer V.L.A. ... Ik vind persoonlijk V.A.L. minder storend omdat mij dat dan weer doet denken aan de Engelse naam Val en dat vind ik dan wel weer iets stoers hebben. Lastige keuze lijkt me... Succes!

12. Zolang het niet om K.U.T. gaat, of iets in die richting, zou ik me daar niet zo druk om maken.. Bij normale 'woorden' heb ik niet zo snel een negatieve associatie hoor. Op de basisschool werden er soms initialen genoemd en als je die van jou hoorde, mocht je als eerste weg. Wij vonden het alleen maar leuk als er iemand T.V. heette, bijvoorbeeld.

13. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Hm, hier kan ik me dus echt totaal niet druk om maken. V.L.A vind ik niet raar en V.A.L ook niet.

14. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ik zou liever VAL heten dan VLA, bij emails op mijn werk bijv.worden alle voorletters weergegeven dus je ziet het dan echt veel en vaak.

15. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Toen ik beviel van de 1e lag een meisje naast me die haar 2e kreeg. Met de voorletters R.O.V.E.R en die hadden al een meisje met de voorletters B.M.W. En ik had de indruk dat ze nog niet eens de roepnaam van de kinderen kon onthouden, dus laat staan al die namen!

16. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Worden initialen in Nederland zo vaak gebruikt? Ik heb echt nog nooit post gekregen op initiaal hoor. Dus ik zou er ook nooit rekening mee houden, eigenlijk.

17. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Als je post krijgt van officiele instanties (bank, belasting, verzekering ed) staan altijd je initialen erop! Let er maar eens op!

18. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier in Vlaanderen niet hoor. Altijd volledige naam. Vandaar dus dat ik daar niet op let.

19. misa

misa Niet meer actief

Als er nou k.u.t. kwam te staan dan zou ik het niet doen. Maar v.l.a. kan ik echt niet gek of raar vinden!

20. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Oowh ik kan me dr wel aan ergeren:D Bij onze dochter had ik de ideale namen in mn hoofd maar werd de afkorting N.A.R. ik ergerde me dr gigantisch aan.
    Dus toch maar voor een andere volgorde gekozen.

Deel Deze Pagina