Oh vergelijkbaar met ons zoontje inderdaad alleen qua gewicht niet . S. is een bolle. Jullie zijn beide niet groot inderdaad. Dan is die lengte niet zo verrassend misschien. Hier zijn mijn korte genen misschien dominant, meiden zijn ook klein. Mijn man is 1.83 ...
Ook ukjes zit niet veel verschil in met mijn kindjes inderdaad. Onze oudste (net 4) is nu 97cm. De middelste (word vrijdag 3) is 94cm. De jongste en oudste zitten op/iets onder de -2 lijn qua lengte. De middelste iets onder de -1 lijn.
Hey @Elmyra ! Hoe is het? Ons mama topic is dicht he, waar zijn we allemaal gebleven . Ik heb toevallig X gemeten en gewogen 1,5 week (niet afgelopen vrijdag maar de vrijdag ervoor) geleden en hij is nu 11,2 kilo en 88 cm . Daarvoor een tijd niet gemeten ed maar hij is dus in 3 mnd tijd 4,5 cm gegroeid . Iedereen zegt het ook jeetje wat is hij lang hoe oud is hij en als ze horen dat hij in maart pas 2 wordt staan ze allemaal even verbijsterd haha. Hier dus duidelijk de genen van mijn man die is 1.88 lang. Ik ben zelf maar 1.68. Nu zijn wel in verhouding zijn benen ook wat korter dan de rest van zijn lichaam maar dat was altijd al. Maar als S. in verhouding gewoon lekker doorgroeit zou ik me inderdaad geen zorgen maken, hij is gewoon niet zo'n lange .
Haha dat topic inderdaad gesloten. Waren we niet actief genoeg voor denk ik . Hoe is het met jou? X. is lang idd . Jeetje bijna 10cm langer dan S. Wel ongeveer net zo zwaar geloof ik . Ik ga 11 december met de middelste naar het cb. Dan laat ik S. ook weer even meten en wegen. Zo lang hij inderdaad mooi zijn lijntje volgt zal het wel goed zijn hoor! Komt door heel de voorgeschiedenis dat de twijfel soms toeslaat.
Gaat wel lekker hier, met jou? Ja X groeit echt als kool. Zit dus ook in kledingmaat 92, pyjama's heb ik zelfs maat 98 gekocht. Gewicht blijft hij inderdaad wat achter haha, maar ach, hij heeft echt papa's bouw die is ook slank. Hij zit met gewicht op de -1 lijn maar ze zeiden met het wegen dat hij prima is. Logisch dat de twijfel soms toeslaat en dan kan het geen kwaad om na te vragen toch. Maar je leest hier dat er wel meer kleine kids zijn dus S is gelukkig geen uitzondering. Het zal z'n bouw gewoon zijn en dat is prima. Ik zag hem laatst in volgens mij het kledingtopic maar ik vind hem echt geen bollie hoor, gewoon een mooi kereltje .
Haha ja hè! Zo veel mensen, zoveel maten! En -1 lijn is ook goed hoor. Alles tussen +2,5 en -2,5 word volgens mij als normaal beschouwd. Als t verder goed in verhouding is. S. is wel wat afgeslankt sinds hij loopt hoor. Maar nog wel een bol buikje en bolle toet. Ik vind het heerlijk hoor. Hij is ook echt dol op eten, eet bijna alles. Soms wel lastig want hij kan de hele dag wel door eten volgens mij .
Door dit topic ben ik erg benieuwd hoe groot mijn zoon was met die leeftijd, maar zijn groeiboekje zit ergens in een verhuisdoos. Hij is ook vrij klein geloof ik, 93 cm met bijna 3 jaar (vergelijkbaar met jouw middelste). En dat terwijl ik zelf wel aan de lange kant ben (1.79m en mijn man 1.87m).
Oh ja dan zou je misschien wel iets meer lengte verwachten inderdaad. Al is het geen 100% exacte wetenschap natuurlijk. Ze groeien ook in spurten. Onze middelste word de langste van de drie zoals het er nu naar uit ziet. De oudste en jongste zitten op/net onder -2 en de middelste rond -1 op de groeicurve. Ik ben ook wel benieuwd hoe groot jouw zoon dan was rond 20 maanden maar je hoeft geen verhuisdoos in te duiken hoor .
Veel familieleden zijn wel klein trouwens, ik ben de langste Ik hoop binnenkort de juiste doos tegen te komen, 7 januari naar het cb, dus in elk geval voor die tijd
Meisje hier is 21 maanden, ongeveer 86cm en ongeveer 13 kilo. Wel grappig want ik krijg haar met geen mogelijkheid meer in maat 86...
Hier eentje van ruim 16 maanden en hij is 85,5 cm en 12,5 kilo. Met beide op de +1 lijn. Net van de week naar het cb geweest ivm uitgestelde bmr-prik
Wauw wat een lange dame ook al! Althans in vergelijking met S. met zijn 79cm . Haha die maten zijn ook niet altijd even consequent hoor en is 86 dan tot 86cm of is het vanaf 86cm? S. draagt nog 74 maar ook 80 afhankelijk van het merk/winkel.
Ook lang zeg ... Als ik de tno-eindlengte calculator doe dan komt S. uit op een eindlengte van 1.72, die geeft dan ook aan dat 1% van de jongens van zijn leeftijd nu korter is dan 79cm en 99% langer. Voor een jongen/man is hij wel klein natuurlijk maargoed als hij de 1.72 haalt doe ik het ervoor hoor gezien de zorgen die we gehad hebben.